„Pasaulyje yra du neišvengiami dalykai: mirtis ir mokesčiai“.
Valstybės biudžetas – tai valstybės finansinis planas, pateikiamas įstatymo forma. Lietuvoje per valstybės biudžetą perskirstoma apie 18 % BVP. Todėl centinės valdžios rankose sukoncentruojami dideli piniginiai ištekliai, skirti socialiniams ir kultūriniams poreikiams tenkinti, ūkiui plėsti, krašto gynybai, valdymui. Valstybės biudžetas sudaromas balanso forma – tai formalus valstybės pajamų ir išlaidų sąrašas.
Šalies biudžeto formavimas, patvirtinimas bei įgyvendinimas, pagal šiuo metu Lietuvoje galiojančius teisės aktus, priklauso mažai piliečių daliai, o Vyriausybės vykdoma biudžetinė politika – savaime suprantama, turi įtakos visiems valstybės gyventojams. Valstybės biudžeto formavimas ir lėšų naudojimas atskleidžia centrinės valdžios planavimo, valdymo ir kitus veiklos rezultatus. Biudžetas padeda kontroliuoti vyriausybės dydį, priverčia žmones lyginti įvairių projektų naudą ir sąnaudas.
Valstybės biudžetas tvirtinamas įstatymu, todėl visi teisės aktai, kurie gali turėti įtakos einamųjų metų biudžeto vykdymui, turi būti priimti iki valstybės biudžeto patvirtinimo įstatymo priėmimo. Valstybės biudžeto projekto sudarymas yra prilyginamas įstatymo projekto rengimui, kuris prasideda nuo biudžetinės iniciatyvos pasireiškimo.
Pirmiausia reiktų išsiaiškinti sąvokos „valstybės biudžetas“ reikšmę.
Valstybės biudžetas – centralizuotas finansinių išteklių fondas, kuriame sukaupiama ir perskirstoma dalis Lietuvos Respublikos nacionalinių pajamų. Jame sukaupti finansiniai ištekliai yra naudojami bendravalstybinėms reikmėms finansuoti.3
Valstybės biudžetas – tai visuma piniginių santykių, kuriems esant planingai formuojamas ir naudojamas centralizuotas finansinių išteklių fondas. Tai valstybės finansinis planas pateikiamas įstatymo forma.4
Valstybės biudžeto ypatumai yra šie:
1. valstybės biudžetas – tai ypatinga paskirstomųjų santykių ekonominė forma;
2. nacionalinės pajamos perskirstomos visose ekonominės bei finansinės veiklos sferose;
3. nacionalinių pajamų perskirstymo vieta valstybės finansuose yra svarbiausia, todėl valstybės biudžeto būklė labiausiai lemia ir šalies finansinę būklę5.
2. Biudžeto sandara
Valstybėje sudaromų biudžetų skaičius priklauso nuo administracinės jos sandaros t.y. unitarinė ar federacinė valstybė. Unitarinėse valstybėse (joms priklauso ir Lietuva) sudaromi valstybės ir vietiniai biudžetai. Federacinių valstybių biudžeto sistemoje yra trys grandys: federalinės (valstybės), federacijos subjektų ir vietinių valdžios organų biudžetai.
Pagrindinį vaidmenį unitarinių valstybių biudžeto sandaroje vaidina valstybės biudžetas, kurio dėka centrinė...
Šį darbą sudaro 1747 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!