Turinio analizės tyrimais pastebėta, kad Vakarų šalių populiariojoje kultūroje (pramoginėse televizijos laidose, filmuose, mados žurnaluose, muzikiniuose klipuose, reklamose, netgi animaciniuose filmuose ir pan.) vaizduojamas ir propaguojamas itin lieknos moters įvaizdis bei pabrėžiama seksuali išvaizda. Fredrickson ir Roberts (1998) teorijoje teigiama, kad tokiu būdu moters kūnas tarsi sudaiktinamas, ji patiria spaudimą būti liekna. Ilgainiui moteris gali perimti tokį požiūrį ir pati pradėti laikyti savo kūną objektu, atsietu nuo jos asmenybės, o tiksliau reprezentuojančiu jos asmenybę. Sėkmė ir populiarumas pradedamas sieti su išvaizda, dėl to stengiamasi įvairiomis priemonėmis ją tobulinti. Nustatyta, jog dažnas pramoginių laidų žiūrėjimas ar žurnalų skaitymas yra susijęs su neadekvačiu savo kūno vaizdo suvokimu, nepasitenkinimu savo figūra, negatyviu požiūriu į savo kūną bei didesne valgymo sutrikimų rizika. Valgymo sutrikimai ryškiau pradėjo reikštis septintajame XX a. dešimtmetyje ir vėliau ypač plačiai paplito Vakarų šalyse (Polivy & Herman, 2002; Murnen, Smolak, Mills & Good, 2003; Bissell & Zhou, 2004; Aubrey, 2006).
Socialinio lyginimosi teorija teigia, kad žmonės yra linkę lyginti save su kitais žmonėmis bei tam tikrais idealais, kurie suvokiami kaip pasiekiami ir realistiški. Manoma, kad moterys, populiariojoje kultūroje dažnai susidurdamos su itin lieknos moters įvaizdžiu, internalizuoja jį, ir šis tampa minėtu idealu, grožio etalonu, su kuriuo moteris ar mergina lyginasi, o aptikusi neatitikimų, stengiasi juos sumažinti ar net panaikinti (laikomasi dietų, intensyviai sportuojama ir pan.). Pastebėta, kad baltaodės moterys ar merginos paprastai yra mažiau patenkintos savo figūra. Socialinio lyginimosi teorija šį faktą aiškina tuo, kad individai yra linkę lygintis su tais, kurie yra labiau į juos panašūs. Galbūt todėl juodaodės moterys (dėl akivaizdžių fizinių skirtumų) yra mažiau paveikiamos propaguojamo lieknos figūros įvaizdžio (Bissell & Zhou, 2004).
Socialinė kognityvinė teorija tvirtina, kad asmuo yra labiau linkęs mėgdžioti tą modelį, kuris yra 1) patrauklus, 2) idealizuojamas, 3) ir kuris gauna daugiau apdovanojimų nei bausmių. Populiariojoje kultūroje dažniausiai būtent lieknos moterys vaizduojamos kaip pelnančios pripažinimą,...
Šį darbą sudaro 5269 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!