Barokas(It. barocco - keistas, įmatrus) - Baroko menas paplito beveik po visą Europą. Geografinės kelionės ir atradimai praplėtė pasaulio supratimą. Galilėjo Galilėjus iškėlė judėjimo reliatyvumo idėją, padėjo dinamikos mokslo pagrindus. Sparti gamtos mokslų plėtotė, noras pažinti neaprėpiamą Visatą skatino racionalią filosofinę mintį. B. Paskalis iškėlė žmogaus prigimties - kūno sielos - prieštaringumo problemą. Šio laikotarpio žmones apėmė nepastovumo, kintamumo pojūtis, kuris architektroje ramias ir aiškias formas keitė į banguojančias, išlankstytas, iškilias ir įgaubtas. Tapyboje ėmė dominuoti dideli masteliai, sudėtingi rakursai, negalinės erdvės iliuzija. Barokas - tai teatro epocha, todėl dailėje sustiprėjo teatrališkumas, egzaltacija ir patosas. Baroko stiliaus raida apima 16a.pab. - 18a.vid.
Džanas Lorensas Berninis buvo tobulas portretistas. ,,Konstancos Buonareli biustas“ - Berninis sugavo greitai prabėgančią išraišką, kuri turbūt buvo pati būdingiausia šiam modeliui. Jis meistriškai perteikdavo veido išraišką. ,,Šv. Teresė“ - skulptūrinė grupė taip sukomponuota, kad atrodo lyg pleventų be jokios atramos altoriaus rėme , apšviesta šviesos , krintančios pro nematomą langą virš altoriaus. Berninis sąmoningai atsisakė visokių suvaržymų ir atvedė mus į pačią jausmo viršūnę. Netgi šventosios galvos apdalgalą Berninis vaizduoja visiškai naujai. Jis privertė jį raitytis ir suktis, kad dar labiau sustiprintų susijaudinimo ir judėjimo įspūdį. Europa ėmė mėgdžioti šiuos efektus.
Tapybos tematika: Biblijos siužetai, mitologinis, istorinis portretas, batalinis peizažas, mitologizuotos scenos iš karaliaus dvaro gyvenimo. Mikelandželas da Karavadžas - kilęs iš liaudies , net religiniuose paveiksluose tapė paprastus, nerangius, raukšlėtus valstiečius ,,Apaštalas Matas“. Kaip tikras baroko atstovas Karavadžas mėgo rakursus, optinius netikėtumus, ryškios šviesos blyksnius, šviesos ir šršėlių kontrastus(,,Šv.Povilo atsivertimas“).Jo paveikslų tamsą įstrižai perrėžia šviesos pluoštas. Šį dinamišką šviesotamsos būdą perėmė ir daugelis dailininko siekėjų.
Pirmieji žengė pirmuosius žingsnius barokinės tapybos link. Jų kūryboje išryškėjo esminiai naujojo meno principai: gebėjimas sukelti įspūdį, jaudinti ir įtikinti. Gvidas Renis - ,,Aušra“ - paveikslas kupinas tokio grakštumo ir grožio, tuo jis primindavo Rafaelį. Renis įgyvendino savo grožio programą, sąmoningai atmesdavo viską, kas...
Šį darbą sudaro 2569 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!