Psichomotorika aiškinama kaip psichinių reiškinių ir procesų, kylančių žmogui atliekant, kontroliuojant, valdant judesius, visuma. Motorika taip pat yra psichofizinis gebėjimas, kuris priklauso nuo nervų sistemos subrendimo ir normalaus funkcionavimo (2).
Anot Montesori, judėjimas labai svarbus intelektinei ir moralinei žmogaus raidai . Vaikui judėjimas yra biologinis poreikis, pasaulio ir savęs pažinimo būdas. Įgimto noro judėti slopinimas kartu stabdo ir bendrąją raidą, kadangi tai sukelia medžiagų apykaitos lėtėjimą ir sutrikdo augimą. Judėjimas padeda visam kūnui normaliai funkcionuoti, palankiai veikia kvėpavimą, virškinimą ir kraujotaką. Kūdikis nuo pat pirmųjų gyvenimo minučių jausmus ir pojūčius išreiškia judesiu. Juk judesį jis supranta pirmiau, negu suvokia garsų kalbą.
Kūdikio motorikos raida glaudžiai susijusi su centrine nervų sistema (CNS). Iki vaiko gimimo ir pirmaisiais gyvenimo mėnesiais nepaprastai intensyviai formuojasi smegenų struktūra. Mažylio smegenyse susidaro daug nervinio impulso perdavimo jungčių (sinapsių), tačiau išlieka tik tos jungtys, kurios nuolat stimuliuojamos. Todėl bet kokia patirtis ankstyvajame vaiko raidos etape yra labai svarbi tolesnei smegenų veiklai (2). Žmogaus smegenys yra labai imlios ir turi ypatingų gebėjimų keistis (ypač pirmaisiais gyvenimo metais), todėl ankstyvas jų stimuliavimas duoda gerų motorikos raidos rezultatų.
Problema, kad yra vaikų su sutrikusiu psichomotoriniu vystymusi. Jiems būtina ugdyti psichomotoriką.Ugdymo tikslas- padėti vaikui atliekant judesius pažinti save, daiktus, aplinką. Kad pažintų aplinką, pirmiausia vaikai turėtų suvokti ir pažinti savo kūną, o kūną jie gali pažinti per judesio suvokimą, per pojūčius, veikiant įvairiems dirgikliams.
Judesių kontrolės raidos stadijos
Psichomotorinė raida gali priklausyti nuo daugelio faktorių: paveldimumo, judėjimo režimo, priežiūros, mitybos, socialinės aplinkos, tam tikrų smegenų funkcijų ir nervų sistemos subrendimo. Kiekviena nauja vystymosi pakopa remiasi ankstesne, o kiekvieno vaiko vystymosi ritmas yra individualus, priklauso nuo įgimtų polinkių, temperamento, psichinės sandaros, skatinimo ir fizinės sveikatos.
Judesius galima skirstyti į įgimtus ir įgytus, atsirandančius vaikui vystantis. Jie nėra identški. Įgimtiems judesiams svarbu centrinės nervų sistemos branda, o įgytiems – išmokimas. Kūdikiui patekus į nuolatinės hipodinamijos sąlygas, susidaro kompensaciniai stereotipiniai...
Šį darbą sudaro 3951 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!