Vaiko mušimas šeimoje nėra ugdymo pagrindas --------------------------------08
Nepilnos ir netradicinės šeimos ----------------------------------------------------10
Išvados---------------------------------------------------------------------------------12
Naudota literatūra-------------------------------------------------------------------13
Įvadas
Mano referato tema yra susijusi su šeimos struktūros įtaka vaiko ugdymui. Šis darbas yra man labai naudingas, nes šeima yra tasai pradas, kuris skleidžia tautybę individuose ir kuris parengia tautos buvimui pagrindinius principus. Juk šeima yra išsivysčiusio tautų gyvenimo pamatas. Tik šeimoje individas "atsisako savęs" ir "pajaučia kitus", tik čia sukurtos tokios sąlygos, kurios neleidžia individui užsidaryti egoistiniame kiaute ir kartu neleidžia prarasti savasties; todėl šeima negali būti nei "suindividualinta", nei "sukolektyvinta". Šeimai yra keliamas svarbus uždavinys - išmokyti savo narius gyventi, vadovaujantis pasiaukojimo ir savųjų pajautimų principais. Nė viena kita socialinė institucija nepajėgi išspręsti šio uždavinio. O štai vienas žymiausių Lietuvos mokslininkų, aktyviai dirbusių filosofijos ir edukologijos srityse, S. Šalkauskis (1992) atskleidė šeimos struktūros vaidmenį vaiko asmenybės socializacijoje: šeimai jis skiria pirmą vietą tarp pašauktųjų ugdymo veiksnių (tokių kaip Bažnyčia, mokykla, pedagogai, visuomenė). Toks svarbus, jo manymu, šeimos struktūros vaidmuo todėl, kad tėvams pirmiesiems tenka rūpintis savo vaikų ugdymu, o vaikas be jų pagalbos, ypač be mamos, negali apsieiti. Taigi, kaip matyti, tėvai ir vaikai ugdymo santykiuose turi teisių ir pareigų. Tėvai, jo teigimu, turi prigimtinę pareigą ugdyti savo vaikus, tačiau kartu jie įgyja teisę turėti ugdomosios valdžios vaikų atžvilgiu, o vaikai įgyja pareigą paklusti tėvų valiai, bet jie turi ir teisę būti ugdomiems. Žinoma, kaip pabrėžia pats mokslininkas, šios teisės ir pareigos nėra beribės: jos apribojamos doros, visuomenės gerovės ir kitų aplinkybių. Taigi savame darbe rašysiu apie
Šeimos kaip ugdymo institucijos samprata
Vienas žymiausių Lietuvos mokslininkų, aktyviai dirbusių filosofijos ir edukologijos srityse, S. Šalkauskis (1992) atskleidė šeimos vaidmenį vaiko asmenybės socializacijoje. Jo įnašas į šeimotyrą reikšmingas ir tuo, kad jis pirmasis apibūdino ugdymo šeimoje ypatumus. Taigi, jo manymu, ugdymui šeimoje būdinga:
• įgimta tėvų meilė vaikams, kuri suteikia jausminį pagrindą santykiams su vaikais ir yra apskritai, mokslininko žodžiais tariant, dorinis...
Šį darbą sudaro 3015 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!