Po Didžiosios Prancūzijos revoliucijos buvo susidomėta žmogaus ir piliečių teisėmis ir laisvėmis. Tačiau tuo metu nedaug kas domėjosi konkrečiomis vaikų teisėmis visuomenėje. Tuo buvo susidomėta tik praėjusio amžiaus viduryje. Visuomenė suprato, kad vaikui, turint galvoje jo fizinį ir protinį nesubrendimą, reikia ypatingos apsaugos ir priežiūros, įskaitant atitinkamą teisinę apsaugą, tiek iki gimimo, tiek ir po jo. Tokios ypatingos apsaugos reikalingumas buvo nurodytas 1924 m. Ženevos vaiko teisių deklaracijoje ir specializuotų įstaigų bei tarptautinių organizacijų, užsiimančių vaikų gerovės klausimais, įstatuose.
Lietuvoje taip pat daug dėmesio skiriama šiai ypatingai visuomenės daliai. Seimas leidžia įstatymus, apsaugančius vaikų teises. Taip pat steigiamos įvairiausios institucijos, kurios rūpinasi šių įstatymų vykdymu. Deja, nors apsaugos sistema ir vystosi, tačiau vis dėlto labai dažnai mūsų šalyje vaikų teisės yra pažeidžiamos.
Pradedant kalbėti apie vaiko teisių apsaugą, būtina išsiaiškinti svarbiasuias sąvokas. Taigi kas yra vaikas? Pagal Lietuvos Respublikos “Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymą”, priimtą 1996 m. kovo 14 d. Nr. I-1234 (priedas nr.1), vaikas yra žmogus, neturintis 18 metų, išskyrus atvejus, kai pagal įstatymus jo pilnametystė nustatoma anksčiau.
Dar viena svarbi sąvoka yra teisėti vaiko atstovai. Teisėti vaiko atstovai yra tėvai, įtėviai, globėjai, rūpintojai ir kiti asmenys, kurie pagal įstatymą ar kitą teisės aktą privalo rūpintis vaiku, jį auklėti, globoti, jam atstovauti, ginti jo teises ir teisėtus interesus.
Vaikų teisių apsauga yra svarbus visuomenės vystimosi aspektas, todėl būtina geriau susipažinti su Lietuvoje esančia situacija (kaip vaikų teisių apsaugos politika yra įgyvendinama Lietuvoje ir kokios institucijos už tai atsako).
Siekiant gerinti vaiko teisių apsaugos politikos įgyvendinimo mechanizmą ir paskatinti tarpžinybinį bendradarbiavimą tarp ministerijų šioje srityje, Lietuvos Respublikos Seimas 2002 m. rugsėjo 24 d. priėmė Vaiko teisių apsaugos pagrindų įsatatymo 59, 61 straipsnių (priedas Nr.2) pakeitimo ir papildymo įstatymą ir nustatė, kad pagal savo kompetenciją, kurią nustato Lietuvos Respublikos Konstitucija, šis ir kiti įstatymai bei teisės aktai, Lietuvos Respublikos Seimas, Vyriasuybė, ministerijos, prokuratūra, kitos valstybės institucijos...
Šį darbą sudaro 15576 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!