Socialinė atskirtis – aktuali problema ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje. Pasak I. Zaleckienės11, skaudžiausiai socialinė atskirtis pažeidžia vaikus, kadangi jie negali daryti įtakos aplinkybėms, lemiančioms socialinę atskirtį. Nors ir dedama daug pastangų apginti vaikų teises, socialiai pažeistų vaikų problemos opumas nemažėja.
Spręsti vaikų socialinės atskirties bendrojo lavinimo mokyklose problemą būtina, nes mokykla – pagrindinė vaiko socializacijos institucija. Bendravimas bendraamžių grupėje yra labai svarbus įgyjant socialinę patirtį ir formuojant individualią pažiūrų sistemą. Nuo bendravimo su bendraamžiais sėkmės priklauso vaiko asmenybės vystymasis. Bendraklasių ignoruojami, izoliuoti ar atstumti vaikai patiria neigiamas emocijas, žemą savęs vertinimą, praranda pasitikėjimą savimi ir kitais, jiems vis sunkiau integruotis į klasės bendruomenę ir apskritai visuomenę. Anot K. Tomaševskos9, blogai save vertinantys ir nepasitikintys savimi mokiniai pyktį dėl atskirties išlieja destruktyviu elgesiu: vaikai nebelanko bendrojo lavinimo mokyklų, nepilnamečiai padaro vis daugiau sunkių nusikaltimų, pradeda vartoti narkotikus, alkoholį, svaiginasi psichotropinėmis medžiagomis. Šiurkštus, provokuojantis elgesys tampa atstumto vaiko elgesio norma, auga vaikų nusikalstamumo tendencija, agresyvumas savo bendraamžių ir net mokytojų atžvilgiu.
Nors dažniausiai socialinę atskirtį vaikai pajunta mokykloje, neretai tai lemia šeimos statusas visuomenėje ar pačios šeimos narių tarpusavio santykiai. Vaikai linkę perimti tėvų elgesio modelius, bendravimo būdą ir net gyvenimo stilių, taigi šeimos tarpusavio santykiai yra vienas iš pagrindinių vaiko asmenybės formavimosi veiksnių. Nuo to, kokia atmosfera vyrauja šeimoje, priklauso vaiko santykiai klasėje, mokykloje, su draugais, pažįstamais ir pagaliau su pačiu savimi. Šeima suformuoja svarbiausius vaiko interesus, dvasines vertybes, elgesio normas, poreikius ir polinkius, kuriuos mokyklos bendruomenė priima ir vertina arba atstumia ir ignoruoja. Atliktų tyrimų rezultatai rodo, kad probleminių šeimų ir globos įstaigų vaikams būdingas nepakankamas dalyvavimas socialiniame gyvenime, nesugebėjimas ir nenoras bendrauti su kitais žmonėmis, neigiama pasaulio samprata, menkavertiškumo jausmas, jautrus ir konfliktiškas reagavimas į mokytojų ar bendraamžių pastabas. Rizikos šeimose augantiems ir tėvų globos netekusiems vaikams, kurie ilgai gyvena vaikų globos institucijose, tapimas savarankiškais ir suaugusiais yra labiau...
Šį darbą sudaro 1570 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!