Įvadas Kinijos transporto tinklų sistemos organizavimas yra sudėtingas uždavinys. Norint sukurti racionaliausią transporto komunikacijų sistemą, kuri garantuotų gerą keleivių aptarnavimą, reikia atlikti visą kompleksą tiriamųjų darbų, svarbiausi iš kurių: gyventojų kasdieninių važiavimų, t. y. keleivių srautų tyrimai, srautų kryptys, važiavimų tikslai, važiavimų atstumai, kelionėje sugaištas laikas. Socialinė grupė, kuriai priklauso gyventojai, jų lytis, amžius, šeimyninė, materialinė, kultūrinė padėtis ir t. t. daro didžiausią poveikį gyventojų judėjimui mieste bei nustato to judėjimo poreikį. Labiausiai paplitę šie galutiniai kelionės punktai: gyvenamoji vieta, darbo bei mokslo vietos, prekybos centrai, kultūros, poilsio bei sporto kompleksai, medicininio aptarnavimo įstaigos, geležinkelio ir autobusų stotys, administracinės bei kitos įstaigos. Darbo objektas: Transporto tinklo Kinijoje analizė. Darbo tikslas: Transporto tinklo Kinijoje optimizavimo galimybes. Darbo uždaviniai: 1. Ištirti Kinijos transporto tinklus. 2. Atlikti Kinijos transporto analizę. 3. Atlikti Kinijos transporto apkrovimo analizę. 4. Pasiūlyti Kinijos transporto optimizavimo variantus. Darbo metodai. Sisteminė ir loginė analizė, lyginamuoji analizė. 1.Kinijos transporto tinklų apžvalga 1.1.Eismas didmiesčiuose Azijos šalys, ypač Kinija, daugiausia dėmesio skyrė komercinės paskirties transporto operacijų efektyvumui didinti. Australija akcentavo spūsčių mažinimo miestų transporto sistemose kontekstą, diegiant pažangias viešojo transporto sistemas. Pirmą kartą išėjęs į gatvę Šanchajuje juntamas milžiniško miesto gaudesis, įspūdingi transporto ir eismo dalyvių srautai. Iš pirmo žvilgsnio eismas didmiesčio gatvėse atrodė chaotiškas: kiekvienas eina ar važiuoja kaip nori. Automobiliai juda negreitai - apie 40 km/val. greičiu, dažnai signalizuoja. Atidžiau stebėjęs eismą sankryžoje, pamačiau, kad čia egzistuoja savos taisyklės: važiuoja, jei lenkia ar nori turėti pirmenybę, garsiai sig nalizuoja. Ir taip gražiai visi išsivažinėja savomis kryptimis, kad lieka tik stebėtis jų sugebėjimais, tarpusavio supratimu - jokio eismo įvykio pavojaus. Nepastebėjau automobilio, kurio vairuotojas nervintųsi ar staigiai (kaip mūsų gatvėse įprasta) mestųsi pirmyn, į kairę ar į dešinę pusę. Per dvi savaites, praleistas Šanchajuje ir Pekine, teko matyti tik vieną partrenktą dviratininką ir vieną eismo įvykį kelyje. Pėstieji net plačias gatves sugeba pereiti degant raudonam šviesoforo signalui: eina lėtai, „atsipūtę". Privažiavęs perėją autobusas, kuriam dega žalia šviesa, garsiai signalizuoja, pėstieji prasiskiria, autobusas sėkmingai pravažiuoja, o šie ir toliau žingsniuoja degant raudonam signalui... Šanchajuje suskaičiuojama apie 9 milijonus dviračių. Visų dviračiai išskirtiniai - būtinai surūdiję, senoviški. Tarp dviračių yra daug minamų ar varomų elektriniu varikliu triračių, kurie naudojami kaip krovininis transportas: vežama viskas ir po daug. Ne kartą teko stebėtis vežamo krovinio įspūdinga apimtimi. Dviratininkai visai nesibaimi na automobilių, kartais tiesiog lenda po autobuso ratais ir, kad ir kaip būtų keista, sėkmingai išlaviruoja, vienas kito neužkabindami. Tiesiog įdomu sustoti ties judria sankryža ir stebėti eismą gatvėse. Mopedu važiuoja visa šeimyna: tėvas vairuoja, tarp jo kojų priekyje atsitūpęs vienas vaikas, už jo - kitas, o gale prisispaudusi žmonelė - gražus vaizdas. Mopedai (ir motoroleriai) važiuoja tyliai, iš pradžių minami pedalais, vėliau varomi elektriniu varikliu. Čia pat gatvėje kai kas įkūręs remonto dirbtuves mo pedams, kurie taip pat nėra pirmos jaunystės: apklijuoti lipnia juosta, kad neiš- lakstytų plastikinės jų dalys. Pekine privačių automobilių yra apie 9 milijonai - šiuo metu čia pasiektas automobilizacijos bumas. Automobilių rinka Kinijoje tokia didelė, kad mums žinomi užsienio automobilių (vokiškų, japoniškų) gamintojai automobilių, pagamintų pačioje Kinijoje, pavadinimus žymi hieroglifais. Nuosavų automobilių didmiesčių centruose palyginus nėra daug, kadangi nėra kur juos statyti, o visuomeniniu transportu (metro, tramvaju mi, troleibusu, autobusu) nuvykti galima visur. Pekine yra 6 (!) žiediniai keliai, 6-ojo žiedo ilgis - 196 km. Šiaip Kinijos sostinėje yra labai didelės transporto spūstys. Miestų pagrindinėse magistralinėse gatvėse yra daugybė estakadų, kuriomis neleidžiama važiuoti sunkiasvoriams krovininiams automobiliams. Tokiose gatvėse dviratininkų ir mopedų eismui skirta atskira eismo juosta, kuri atskirta metaline tvorele. 1.2.Viešasis transportas Valstybė privalo deramai veikti transporto tinklų plėtrą ir pramonės teritorinį išsidėstymą, skatindama arba pristabdydama tam tikrų infrastruktūros projektų įgyvendinimą. Nacionalinė teritorijų planavimo politika turi riboti ekonominėmis priemonėmis per daug didelę transporto infrastruktūros ir transporto priemonių koncentraciją. Tai numatoma strateginiuose transporto infrastruktūros plėtros planuose. Atliekant rentabilumo skaičiavimus, dažnai nepakankamai atsižvelgiama į projektų poveikį aplinkai. Todėl juridiškai turi būti sureguliuotas infrastruktūros galimos žalos gamtai ir visuomenei įvertinimas, siekiant pagerinti projekto įsiliejimą į natūralią jo aplinką. Didžiuosiuose Kinijos miestuose yra visų rūšių visuomeninio transporto: metro, taksi, autobusai, troleibusai, traukiniai. Metro linijų tinklas tiek Šanchajuje, tiek Pekine yra labai gerai išplėtotas, dauguma metro stočių naujos, nauji ir traukiniai. Stebina švara stotyse ir pačiuose vagonuose. Kiekvienas keleivis, prieš įeidamas į požeminę metro stotį, yra patikrinamas, peršviečiamas ir keleivio bagažas. 2 pav. Kinijos automagistralių ilgio kitimas (1000 km linijos: viena - žiedinė, o kitos išdėstytos šiaurės-pietų ir rytų-vakarų kryptimis. Pekino metro linijų tinklą sudaro vienas nedidelis žiedas, kitas - didesnis - pusiau žiedas ir 4 skersinės linijos, kurios nuolat ilginamos. 2008 m. Pekino olimpinėms žaidynėms daugelis linijų buvo prailgintos, net nutiesta nauja linija į Olimpinį kaimelį. Metro stotyse nėra pavojaus nukristi po traukiniu, jose saugu: bėgių kelias atitvertas skaidria siena, tik atvykus ir sustojus traukiniui, atsidaro sienoje esančios, o kartu ir vagonų durys. Išėjus iš metro lengva sustabdyti taksi su žaliu žiburėliu. Mums, užsienio turistams, vairuotojui būtina parodyti kinų hieroglifais užrašytą viešbučio pavadinimą ir adresą (būtų gerai parodyti ir miesto plane) - tada lengvai pasieksi savo kelionės tikslą. Tąkart Pekino geležinkelio stotyje prie taksi laukė labai ilga žmonių eilė, tačiau laisvų taksi automobilių gausa greitai ištirpdė ją. Tarp taksi automobilių patys populiariausi yra vokiški „Votksvvagen Santana". Visi taksi automobiliai nudažyti vienoda - geltona - spalva. Didmiesčiuose stebino taksi automobilių kiekis – jokių rūpesčių gatvėje susistabdyti taksi. Čia daug kas važinėja šiuo transportu, kadangi taksi kainos nedidelės, daug mažesnės nei Vilniaus taksi. 1.3.Kelių tinklas Moderniųjų transporto tinklų sukūrimas, gera transportavimo paslaugų kokybė - svarbiausios varomosios rinkos jėgos. Tai išryškina dar vieną svarbią naujosios kartos logistikos centrų steigimo ypatybę - transporto infrastruktūros modernizavimo bei plėtros ir logistikos centrų tinklo formavimo tarpusavio sąveiką. Ir šalis didelė, ir kelių tinklas labai ilgas - iš viso apie 2020 m. Kinijos vyriausybė planuoja automobilių kelių tinklą išplėtoti iki 3 milijonų kilometrų, kai 2008 m. buvo apie 2 milijonus kilo metrų. Kinijos magistralinių kelių tinklas parodytas 1 pav. Nacionalinėje magistralinių kelių sistemoje (National Trunk High- way System) 2010 m. pabaigoje buvo suskaičiuota 74 000 km kelių (vien 2010 m. prisidėjo 9 816 km). Kinija šiuo metu pagal magistralių skaičių pasaulyje yra antroje vietoje po JAV. Pirmoji magistralė nutiesta 1988 m. Iki 1993 m. šalyje buvo tik kelios magistralės (apie 150 km). Magistralių tinklas kasmet didėja po 20 proc. (tai bent tempai!). Viena iš ilgiausių magistralių, vadinama Jingzhu, kuri jungia Pekiną su Zhuhai miestu, esančiu prie sienos su Makao valstybe, baigta 2004 m. Jos ilgis - apie 2000 km. Važiavimo greitis magistralėse - 110-120 km/val., minimalus leidžiamas greitis - 70 km/val. Lenkimo juostose ar įvažose į magistrales minimalus važiavimo greitis - 100-110 km/val. Kinijoje baudžiama ne tik už viršytą greitį, bet ir už per lėtą važiavimą. Magistralių ženklai, nuorodos žaliame fone. Beveik visos magistralės yra mokamos, dėl to Kinijoje yra daugiausia pasaulyje mokamų kelių, kurie sudaro 70 proc. pasaulio mokamų kelių tinklo. Mokamų kelių sektorius 2009 m. buvo vienas iš pelningiausių verslų, kartu su finansais ir nekilnojamuoju turtu. Kinijoje nuo 2004 m. įdiegta nauja magistralių numeracija: G serijos magistralės. Magistralių tinklą sudaro: 7 radialiniai keliai iš Pekino, pažymėti nuo G1 iki G7; 9 vertikalios magistralės (iš šiaurės j pietus), pažymėtos dviem skaitmenimis, kurių paskutinis - nelyginis skaičius (pvz., G13, G25); 18 horizontalių magistralių (iš rytų į vakarus), pažymėtų taip pat dviem skaičiais, iš kurių paskutinis - lyginis (pvz., G30, G46). Nacionalinių kelių numeracija turi tris skaitmenis. 2 pav. parodytas magistralių tiesimo Kinijoje augimas nuo 1995 iki 2011 metų. Kelių sistemoje aukščiausias valstybės vykdomasis organas - Valstybės taryba (State Councit), kuri yra atsakinga už kelių sektoriaus plėtojimo politiką ir planavimą. Transporto ministerija įgyvendina transporto, išskyrus geležinkelius, politiką. Žemiausia grandis - 27 provincijų transporto departamentai ir transporto biurai keturiems mega miestams - Pekinui, Chongųuingui, Šanchajui ir Tianjinui, skirti tiesiogiai transporto programai įgyvendinti. Jie taip pat kaupia lėšas keliams tiesti, valdyti ir prižiūrėti. Beveik visos magistralės yra mokamos, taigi, kelionė jomis yra gana brangi. Iš kitos pusės, magistralės Kinijoje tiesiamos labai sparčiai, taigi vežėjas visada turi galimybę pasirinkti kitą magistralę. Gaunamas pelnas iš kelio mokesčio būna sunkiai prognozuojamas, o planuotas eismo intensyvumas kartais neatitinka realybės. 2.Kelyje teikiamų paslaugų palaikymas automobilinės komunikacijos tinkluose Transporto tinklų politika Kinijoje sudarė sąlygas geriau koordinuoti valstybių narių infrastruktūros projektų planavimą. Įgyvendinant šią politiką padaryta didelė pažanga ir suteikta būtinų investicijų. Šiame skyriuje nagrinėjami du Kinijos paslaugų teikimo kelyje Kinijoje uždaviniai iš Kinijos transporto tinklų sistemos perspektyvos: tinklo valdymas ir efektyvumo didinimas. Paslaugų tiekėjui Kinijos sisteminio lygmens tikslai yra padidinti vartotojų skaičių ir pagerinti eismo saugumą. Kaštų sumažinimui ir įdiegimo paspartinimui dažniausiai pasirenkamas decentralizuotas valdymas, kur duomenų mainai gali būti palengvinami klasterizuojant tinklo mazgus. Norint patenkinti vis didėjančius VANET taikymo sričių reikalavimus, reikia didinti tinklo efektyvumą, įskaitant vėlinimo mažinimą bei komunikacijos patikimumą. Kinijos transporto tinklų sistemos efektyvumas gali būti padidintas optimaliai išdėstant RSU, bendradarbiaujant tinklo mazgams bei kitomis pažangiomis komunikacijų technologijomis [1, 2]. Siekiant efektyviai valdyti didelio masto belaidžius tinklus, buvo pasiūlyta tinklo mazgus klasterizuoti. Šiuo atveju, belaidis tinklas yra padalinamas į keletą klasterių, į kuriuos įeina pagal tam tikrus parametrus atrenkami mobilūs mazgai. Įvairūs pasikeitimai yra perduodami lokaliai klasteryje. Tai sumažina perduodamų žinučių kiekį, taip padidinant tinklo stabilumą bei efektyvumą, kadangi naudojant nekonkurencinį paketų perdavimą yra efektyviai sumažinamas užlaikymas ir žinutės yra perduodamos efektyviau [3], 2 pav. pateiktas klasterizavimu paremtas duomenų perdavimo V2I komunikacijoje modelis. 3 pav. Klasterizavimu paremtas duomenų perdavima Mokslinėje literatūroje yra daug tyrimų apie belaidžių tinklų klasterizavimą. [5] buvo atlikta šiems tinklams skirtų klasterizavimo algoritmų analizė. [6] buvo tirtas klasterizavimas mobiliuose ad-hoc tinkluose. Keletas naujausių tyrimų analizuoja klasterizavimą būtent VANET tinkluose, nors tai išlieka rimta tyrimų tema. [3] siūlomas klasterizavimo algoritmas remiasi kaimynais, esančiais dinaminėje aprėpties zonoje, automobilių judėjimo kryptimi, entropija. [7] siūlomas paprastas ir efektyvus duomenų sklaidos protokolas skirtas tankiems automobilių tinklams. Šiame protokole išvengiama transliacijos užliejimo problemos, kylančios tankiuose tinkluose. Taip pat siūlomas pasisveikinimo žinučių mechanizmas, kuriame dalyvauja tik dalis tinklo mazgų. [8] siūlomas klasterizavimu paremtas metodas, kuriame yra laviruojamas tarp nekonkurencinio ir konkurencija paremtų MAC, siekiant palaikyti skirtingus saugumo ir ne saugumo žinučių reikalavimus. [9] yra pasitelkiamos transporto srautų teorijos, siekiant nustatyti avarinių žinučių užlaikymą klasterizuotuose tinkluose. Efektyvaus kanalų priskyrimo ir mazgų klasterizavimo algoritmai, kurie atsižvelgtų į tikslius QoS reikalavimus reikalauja papildomo tyrinėjimo. Didelio mobilumo aplinkoje, klasteriai gali gyvuoti labai trumpai, tuo sumažindami duomenų sklaidos efektyvumą. 2.1.Kinijos transporto našumo didinimas Kad transporto sistema optimaliai veiktų, būtina visiškai integruoti ir tarpusavyje suderinti įvairias tinklo dalis ir susieti skirtingus (rūšinius) tinklus. Siekiant šio tikslo, ypač svarbūs yra transporto mazgai - jie ne tik yra tinklo logistikos centrai, bet ir padeda užtikrinti krovininio ir keleivinio transporto ryšį bei galimybę rinktis. Vietose, kur yra galimybė sutelkti ir optimizuoti keleivių bei krovinių srautus, turėtų būti skatinama įrengti įvairiarūšės ir perkrovos platformas. Tai itin aktualu vietovėse, kuriose didelis keleivinio ir krovininio transporto srautas, t.y. miestų teritorijose ir aktyvaus eismo transporto koridorių sankirtose. Tikslingai organizuojama infrastruktūros plėtra padės išvengti transporto grūsčių ir neprarasti laiko. Todėl, siekiant optimizuoti transporto grandines ir visą transporto tinklą, būtina infrastruktūrą planuoti apdairiai ir laikyti jos plėtrą prioritetine sritimi. Optimalus Kinijos RSU išdėstymas yra efektyvus būdas, leidžiantis ženkliai padidinti VANET efektyvumą bei sumažinti Kinijos transporto tinklų sistemos įdiegimo kaštus, kadangi RSU yra labai brangūs įrenginiai. Strategiškai išdėsčius RSU pagal greitkelį arba miesto gatves, galima ne tik išspręsti dažno tinklo fragmentavimo problemą, bet ir užtikrinti efektyvią ir patikimą eismo saugumo, informacinės bei multimedija informacijos sklaidą. Svarbi eismo informacija, tokia kaip kelio sąlygos, gali įspėti vairuotojus apie gresiančius pavojus: prastas kelio sąlygas, slidžią kelio dangą ar kelio remontą. Taip pat, naudojant RSU, vėlinimo laikas ir komunikacijos patikimumas gali būti pagerinti, dėl didesnės aprėpties zonos. [10] buvo nustatyta, kad tinkamai išdėsčius RSU, sėkmingai perduotų žinučių skaičius išauga 13%. RSU tinkamiausią išdėstymą galima nustatyti ir sprendžiant optimizacijos uždavinius. Tokius uždavinius, pasinaudojant genetiniais algoritmais sprendė [11]. [12] buvo įrodyta, kad optimalaus RSU išdėstymo uždavinys gali būti išspręstas klasikiniu aproksimacijos algoritmu. [13] sprendžiamas maksimalios aprėpties uždavinys (angį. Maximum Coverage Problem), tuo pačiu siekiama maksimizuoti automobilių, kontaktuojančių su RSU skaičių. Kinijoje uždaviniai sprendžiami euristiniais algoritmais. Autoriai nustatė, kad optimalus RSU išdėstymas įmanomas tik žinant automobilių mobilumo charakteristikas. [14] autoriai analizuoja mobilaus sensorių tinklo architektūrą, kurioje itin didelis skaičius mobilių sensorių, judančių pagal atsitiktinio žingsnio bei Gauso-Markovo mobilumo modelius, kurių informaciją surenka vienas mazgas. Buvo įrodyta, kad Kinijos transporto tinklų sistemos efektyvumas priklauso ne tik nuo mobilumo ir aprėpties, tačiau ir nuo surinkimo mazgų išdėstymo. Nors optimalaus RSU išdėstymo problemų sprendimai gana dažnai sutinkami literatūroje, tačiau jų išdėstymas, atsižvelgiant į multimedija paslaugų teikimą nėra plačiai išnagrinėtas. [15] nagrinėjamas RSU išdėstymas, kuriame būtų galima maksimaliai užtikrinti QoS palaikymą. Siekiama minimizuoti vidutinį šuolių kiekį nuo RSU, taip sumažinant vėlinimo laiką ir padidinant komunikacijos efektyvumą. [16] nagrinėjamas optimalus persiuntimo stočių išdėstymas 802.16 tinkle, pasitelkiant greitkelio mobilumo modelius. Persiuntimo stočių parinkimas formuluojamas, kaip netiesinės optimizacijos uždavinys, kurio tikslas - rasti optimalią persiuntimo stotį, norint pasiekti maksimalų abonentinių stočių skaičių. Naudojant šį metodą, abonentinių stočių skaičių galima padidinti 49,86%. [2] analizuojama, kurioje moduliacijos zonoje nuo bazinės stoties reikia statyti retransliacijos stotis, norint turėti maksimalų tinklo pralaidumą. Siekiant užtikrinti aukščiausios kokybės interneto ryšį buvo išanalizuotas abonentų skaičiaus poveikis tinkio pralaidumui, bei slotų užimtumas kadre, o taip pat nustatytas optimalus, prijungtų prie vienos bazinės stoties retransliacijos stočių skaičius. 2.2.Kinijos transport tinklų padedama kooperacija Būtina turėti bendruosius duomenis ir rodiklius - galima pradėti nuo eismo ir grūsčių. Tai padės atrinkti projektus, remiantis palyginamuoju sąnaudų ir naudos santykiu ir atsižvelgiant į visus susijusius veiksnius: socialinį ir ekonominį poveikį,indėlį į sanglaudos užtikrinimą ir padarinius visam transporto tinklui. Tinkamas Kinijos transport mazgų bendradarbiavimas gali padidinti Kinijos transporto tinklų sistemos efektyvumą bei padidinti perduodamų duomenų tikslumą. [17] nagrinėjamas bendradarbiavimu paremtas resursų priskyrimo modelis su QoS palaikymu. Siūlomi du nesudėtingi, bet efektyvūs metodai, paremti Karush-Kuhn-Tucker [18] interpretacijomis ir skirti belaidžiams tankiesiems tinklams. Dėl didelio automobilių mobilumo, komunikacijos kanalai yra linkę į greitą fedingą ir tokiu atveju negali būti užtikrintas patikimas ryšys [1], [2] analizuojamas bendradarbiavimo diversiškumas, paremtas Nakagami fedingu. Tiriama pastiprinimo ir persiuntimo schema, kurioje RSU padeda kiti automobiliai, veikiantys kaip persiuntėjai. Rezultatai rodo, kad ryšio kokybė gali būti pagerinta aukšto triukšmo lygio aplinkoje. Kooperatyvus protokolas siūlomas [1], kurio tikslas - sumažinti atmestų paketų kiekį ir minimizuoti perdavimų kiekį. Tam pasitelkiama dvigubos fazės transliavimo strategija. Rezultatai rodo, kad šis metodas leidžia pasiekti beveik 100% paketų priėmimo santykį. Kitas kooperatyvus protokolas siūlomas [2]. Protokolas inicijuoja žinučių apsikeitimą su RSU ir pradeda mazgų kooperaciją tarp kaimyninių automobilių, siekiant padidinti tinklo efektyvumą. Nors tyrimų šia kryptimi daugėja, tačiau dar trūksta žinių apie tai, kada automobilių kooperacija yra naudinga ir kada - ne. Kaip integruoti automobilinius traukinius į automobilių kooperaciją taip pat įdomi bei reikalaujanti tolimesnių tyrimų sritis. 2.3.Kitos pažangios komunikacijų technologijos Naujoji infrastruktūra yra brangi, bet optimaliai naudojant esamą inf- rastruktūrą gerų rezultatų būtų galima pasiekti mažesniais ištekliais. Tam būtina tinkamai valdyti, prižiūrėti, naujinti ir taisyti didelį infrastruktūros tinklą, kuris iki šiol padeda Europai būti konkurencingai. Esamos infrastruktūros atnaujinimas, naudojant ir pažangiąsias transporto sistemas, daugeliu atvejų yra pigiausias būdas pagerinti visą transporto sistemos veiklą. Iki šiol infrastruktūra iš esmės skirta tiek keleivinėms, tiek krovininėms transporto priemonėms, tačiau suintensyvėjęs eismas ir transporto grūstys, ypač miestuose ir aplink juos, lėmė keleivinio ir krovininio transporto nesuderinamumą. Pažangios komunikacijos technologijos yra dažnai naudojamos belaidžiuose tinkluose, siekiant padidinti komunikacijos efektyvumą. MIMO (angį. multiple-input-multiple-output) technologija gali būti panaudota, siekiant padidinti Kinijos transporto tinklų sistemos pajėgumą) ir spartą įvairialypėms paslaugoms teikti. [3] autoriai įrodo, kad automobilių komunikacijoje naudojamas MIMO kanalų modelis, ženkliai skiriasi nuo įprastų belaidžių tinklų. [4] siūlomas daugiakanalis MAC protokolas, skirtas didelio tankumo VANET tinklams, naudojant kryptines antenas. Rezultatai rodo, kad pasiūlyta schema užtikrina patikimą duomenų perdavimą. Kadangi automobilių judėjimas yra apribotas, yra tikimasi, kad kryptinėmis antenomis paremti komunikacijų protokolai gali būti tinkami praktiniame diegime. Pastaruoju metu, nemažai dėmesio susilaukė tinklo kodavimo koncepcija. Pasitelkiant tinklo kodavimu paremtą informacijos sklaidą, gali būti padidintas Kinijos transporto tinklų sistemos efektyvumas: padidinta sparta bei sumažintas vėlinimo laikas. Pirmiausia buvo pasiūlytas SPAWN [25] BitTorrent paremtas failų apsikeitimo protokolas VANET tinklams. Siame protokole failas yra padalijamas į dalis ir įkeliamas į RSU serverį arba mobiliuosius mazgus. Kiekvienas failas turi unikalų ID ir kiekviena dalis turi unikalų sekos numerį. Mazgai kooperuodami apsikeičia turimomis dalimis. Išplėšdami SPAWN, autoriai pasiūlė CarTorrent protokolą [2], Šiame protokole mazgo artumas buvo pasirinktas pagrindiniu siuntimo'mazgo pasirinkimo kriterijumi. CarTorrent naudojamas k-šuolių ribotas tikimybinis ir artimiausias-rečiausias pirmas metodai failo dalies pasirinkimui. Lee U., et ai. pasiūlė CodeTorrent [2], tinklo kodavimu paremtą turinio sklaidos protokolą, kuris rėmėsi tuo, kad tinklo kodavimas gali išspręsti retų failo dalių problemą. 4 pav. Pateiktas kooperatyvaus duomenų atsisiuntimo CarTorrent modelis. 4 pav. Kooperatyvaus duomenų atsisiuntimo CarTorrent modelis Kognityvūs radijo tinklai (angį. cognitive radio networks - CRN) yra plačiai tiriami, kaip galimas sprendimas dėl spektro perkrovimo ir licencijuotų vartotojų žemo spektro panaudojimo lygio. Darbe analizuojamos efektyvaus maršrutizavimo CRN tinkluose problemos, atliekama išsami CRN maršrutizavimo apžvalga, siūlomos ateities tyrimų kryptys [2], [3] pristatoma technologija, kuri leidžia skirtingiems resursų apribotiems mazgams bendradarbiauti tarpusavyje, sprendžiant sudėtingas užduotis paskirstytu būdu. [31] analizuojami CRN tinklų Kinijoje uždaviniai, pricipai ir iškylančios problemos multimedija ir vėlinimui jautrios informacijos perdavime. Taip pat apibrėžiami atviri realaus laiko transporto tyrimų klausimai. [3] siūlomas autorių sukurtas reaktyvusis maršrutizavimo protokolas CRN tinklams, leidžiantis pasiekti 3 tikslus: išvengti interferencijos, atlikti bendrą kelio ir kanalo parinkimą, panaudoti keletą kanalų į- taip padidinti tinklo spartą. [3] yra analizuojamos CRN ad-hoc tinklų mokslinių tyrimų problemos, siūlomos naujos spektro valdymo funkcijos, nagrinėjamas paskirstytas koordinavimas. Taigi, sisteminio lygmens resursų valdymas VANET tinkluose yra svarbus palaikant įvairialypių paslaugų teikimą. Kaip bebūtų, reikalingi papildomi moksliniai tyrimai, nustatantys sisteminio lygmens resursų valdymo metodų efektyvumą VANET tinkluose su dideliu greičiu judančiais automobiliais. Išvados 1. Darbe atlikta įvairialypių paslaugų teikimo automobilių komunikacijos tinklais analizė iš Kinijos transporto tinklų sistemos perspektyvos parodė, kad nors pasaulyje aktyviai vykdomi dalykinės srities moksliniai tyrimai, tačiau jie nėra pakankamai išsamūs bei negali visiškai išspręsti specifiniais greitai kintančios topologijos automobilių komunikacijos tinklais teikiamų paslaugų problemų, tarp kurių. Efektyvaus kanalų priskyrimo ir mazgų klasterizavimo algoritmai, kurie atsižvelgtų į tikslius QoS reikalavimus reikalauja papildomo tyrinėjimo, RSU išdėstymas, atsižvelgiant į skirtingų įvairialypių paslaugų teikimą nėra pakankamai išnagrinėtas, trūksta žinių apie tai, kaip integruoti automobilinius traukinius į automobilių kooperaciją. Bet kuriuo atveju, reikalingi papildomi moksliniai tyrimai, nustatantys sisteminio lygmens resursų valdymo metodų efektyvumą VANET tinkluose su dideliu greičiu judančiais automobiliais. 2. Naujoji infrastruktūra yra brangi, bet optimaliai naudojant esamą infrastruktūrą gerų rezultatų būtų galima pasiekti mažesniais ištekliais. Tam būtina tinkamai valdyti, prižiūrėti, naujinti ir taisyti didelį infrastruktūros tinklą, kuris iki šiol padeda Kinijai būti konkurencingai. 3. Esamos infrastruktūros atnaujinimas, naudojant ir pažangiąsias transporto sistemas, daugeliu atvejų yra pigiausias būdas pagerinti visą transporto sistemos veiklą. Iki šiol infrastruktūra iš esmės skirta tiek keleivinėms, tiek krovininėms transporto priemonėms, tačiau suintensyvėjęs eismas ir transporto grūstys, ypač miestuose ir aplink juos, lėmė keleivinio ir krovininio transporto nesuderinamumą. 4. Vykdant sudėtingų, keletą subjektų apimančių transporto grandinių priežiūrą ir teikiant transporto naudotojams informaciją apie laisvus kelius bei apylankas ir galimus eismo sutrikimus, ypač svarbios informacinės sistemos. Važtos dokumentai ir bilietai turėtų būti elektroniniai ir pritaikyti įvairių rūšių transportui, bet kartu turi būti užtikrinta asmens duomenų apsauga. Atsakomybės, ginčų sprendimo ir skundų nagrinėjimo klausimai visoje transporto grandinėje turėtų būti kuo aiškiau formuluojami ir racionaliau sprendžiami. Siekiant prisidėti prie geresnio transporto srautų valdymo ir integravimo, turėtų būti plačiau taikomos intelektinės transporto sistemos. 5. Kad transporto sistema optimaliai veiktų, būtina visiškai integruoti ir tarpusavyje suderinti įvairias tinklo dalis ir susieti skirtingus (rūšinius) tinklus. Siekiant šio tikslo, ypač svarbūs yra transporto mazgai - jie ne tik yra tinklo logistikos centrai, bet ir padeda užtikrinti krovininio ir keleivinio transporto ryšį bei galimybę rinktis. 6. Vietose, kur yra galimybė sutelkti ir optimizuoti keleivių bei krovinių srautus, turėtų būti skatinama įrengti įvairiarūšės ir perkrovos platformas. Tai itin aktualu vietovėse, kuriose didelis keleivinio ir krovininio transporto srautas, t. y. miestų teritorijose ir aktyvaus eismo transporto koridorių sankirtose. Tikslingai organizuojama infrastruktūros plėtra padės išvengti transporto grūsčių ir neprarasti laiko. Todėl, siekiant optimizuoti transporto grandines ir visą transporto tinklą, būtina infrastruktūrą planuoti apdairiai ir laikyti jos plėtrą prioritetine sritimi. Literatūra 1. Leonard S., Emst van H., 1996. Optical error-detecting, error-correcting and other coding and processing, particularly for bar codes, and applications therefor such as counterfeit detection. U.S. Pat. 5,548,110. 2. Mark R., 2009. Bar-Code Technology Is Not Cheaper Than RFID. Pasiekiamas
Šį darbą sudaro 3511 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!