Tomas Akvinietis (gimė apie 1225–1274m. Kovo 7d.) –viduramžių sistemintojas, italų filosofas scholastas, teologas,tomizmo pradininkas ir krikščionių šventasis, Bažnyčios mokytojas.Itin nusipelnė sujungdamas Aristotelio tradiciją su Augustino mokymu. Sulaukęs 5 m. pradėjo mokytis Kasino kalne įsikūrusiame benediktinų vienuolyne, kurio arbatu buvo tėvo brolis Sinibaldas. Vėliau Neapolio universitete studijavo laisvuosius menus ir logiką. Susižavėjęs dominikonų idėjomis, nutraukė studijas. 18 m. amžiaus įstojo į dominikonų ordiną, kurio vadovai jį siuntė į Paryžių ir Kelną, kad, vadovaujant Albertui Didžiajam, baigtų filosofijos ir teologijos studijas. Įšventintas kunigu, 1252 m. atvyko į Paryžių rengdamasis gauti Menų magistro vardą. Čia dėstė teologijos pirmakursiams. Tuo metu parengė monumentalų veikalą „Keturių Petro Lombardo sentencijų knygų komentaras“. Tačiau buvo nesutarimų su universiteto profesūra. Tik 1257m., įsikišus popiežiui Aleksandrui , jis ir Bonaventūras buvo paskirti Paryžiaus universiteto dėstytojais. 1259m. popiežiaus Urbono buvo pakviestas į Italiją eiti popiežiaus rūmų teologo pareigas, kuriose išbuvo 10 m. Tuo metu parašė savo pagrindinius veikalus. 1269 m. grįžo dėstyti Paryžiaus universitete. 1272 m. pradėjo dėstyti Neapolio universitete.
Tomas Akvinietis įnirtingai pasisakė prieš lotyniškuosius Averojaus šalininkus ir kritikavo konservatyvius teologus už prisirišimą tik prie Augustino mokymo. Tuo metu katalikų bažnyčia mažai domėjosi Aristotelio filosofija, o dar mažiau gamtos mokslais. Būtent Tomas Akvinietis sukūrė sistemą, kurioje sujungė filosofiją ir teologiją, pasinaudojo Aristotelio logika ir teistiškai perdirbo jo metafiziką, nuošalyje palikdamas jos fizikines prielaidas.
-Filosofijos pasmerkimas.Žmogui visiškai užtenka Apreiškimo,filosofija kyla iš puikybės ir nepasitikėjimo Dievo žodžiu.
-Viduramžių“ateizmas“.Neigiama mintis,kad tikėjimo tiesos praturtina filosofinį žinojimą.Pripažįstama,kad religijos turi svarbią socialinę funkciją.
- Proto ir tikėjimo sutaikymas.Šv.Tomo pozicija:tarp teisingo tikėjimo ir žinojimo nėra ir negali būti prieštaravimo,nes abiejų šaltinis yra tobulas Dievas.
-“Bet žmogus is prigimties yra visuomeninė ir politinė būtybė,gyvenanti būryje net labiau negu visos kitos gyvos būtybės.Tai kyla is natūralaus prigimtinio būtinumo”.
-Žmogus yra socialinis ir politinis gyvūnas.
-Aristotelio papildymas trimis teologinėmis dorybėmis:tikėjimas,viltis ir meilė.
Bendrasis gėris
-Egzistuoja bendrasis gėris,kurio užtikrinimas yra svarbiausias valdovų uždavinys.
-Visus žmones vienija jiems bendras tikslas išganyti...
Šį darbą sudaro 641 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!