1.1. Teisės teorijos objektas ir metodas. Tiesioginis teisės teorijos objektas yra pozityvioji teisė – privalomo elgesio taisyklių sistema, kurią žmonės kuria savo pačių tarpusavio santykiams humanizuoti ir socializuoti. Čia pirmiausia aiškinamasi, kas yra teisė apskritai, kodėl žmonės ją kuria, ar kiekvienas žmonių sukurtas įstatymas laikytinas teise, kodėl įvairių tautų ir įvairių epochų teisė yra vis kitokia ir t.t. Tai bendriausi teisės teorijos klausimai, kurie bendrais bruožais nubrėžia tolimiausias teisės teorijos objekto ribas. Taigi tiesioginis teisės teorijos tyrinėjimo objektas yra pozityvioji teisė ir jos santykis su žmonių interesais, jų diferenciacija, dinamika, o tokio tyrinėjimo tikslas – suformuluoti bendrąją teisės sampratą (specifiškai teisinį metodą), kuri, remdamasi bendrųjų teisės sąvokų sistema, idėjiškai ir metodologiškai vadovautų visam pozityviosios teisės kūrimo, aiškinimo ir taikymo procesui. Teisės teorijos objektas kartais tapatinamas su jos tikslais. Teisės teorijos metodas – tai sistema būdų ir priemonių, kuriais kuriamos, sisteminamos, aiškinamos, taikomos teisės normos, taip pat analizuojama ir apibendrinama teisės praktikos ir specialiųjų teisės mokslų patirtis remiantis vyraujančia teisės samprata. Objektas atsako į klausimą, ką mokslas tiria, o metodas – kaip ir kokiomis priemonėmis tas objektas tiriamas.
1.2. Mokslinio metodo samprata. Metodas yra tikrovės pažinimo ir pertvarkymo būdas. Mokslinio pažinimo metodai yra svarbūs ir tuo, kad jie parodo, kaip įgyjamos ir patikrinamos žinios. Metodai sudaro esminę, stabiliausią mokslinio žinojimo dalį. Nuo metodų pobūdžio priklauso turimų žinių patikimumas, žinojimo sąmoningumas, mokslinės pažangos greitis, kokybė. Tais pačiais metodais savo problemas gali tyrinėti skirtingi mokslai. Vienų metodų perkėlimas į kitus mokslus lemia kokybiškai naują tų mokslų pažangą, atsiranda net naujų mokslo disciplinų. Tyrimo objektai – mokslus skiria, o metodai – vienija. Pažinimo ir veiklos metodų įvaldymas yra svarbi ne tik kiekvieno mokslo, bet ir kiekvieno profesinio bei apskritai kvalifikuoto išsilavinimo dalis, lemianti to išsilavinimo kokybę, nes metodai didina intelektines, pažintines žmogaus galias. Metodo nereikia priešinti teorijai, nes tarp jų – tik santykinis skirtumas. Metodas...
Šį darbą sudaro 41747 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!