Rinkos ekonomika mūsų šalyje – tai ne tixlas, bet gyvybiškai būtina sąlyga įveikiant ekonominius sunkumus užgriuvusius Lietuvą. Rinkos ekonomikos susiformavimas ir plėtra – sudėtingas procesas, reikalaujantis gerai paruoštų specialistų bei vadovų.
Mažai kas nesutiktų, jog rinka yra efektyviausias ribotų išteklių paskirstymo mechanizmas tiek vienos šalies, tiek tarptautiniu mastu, o būtina laisvosios rinkos sąlyga yra laisva konkurencija. Konkurencijai rinkoje tenka esminis vaidmuo. Ji veikia kaip varomoji jėga, kurios dėka skatinamos inovacijos, efektyvumas bei pasirinkimo laisvė, kuri verčia įmones mažinti kainas ir kitokiais būdais orientuotis į vartotojų poreikius. Kai kas konkurenciją mato, kaip priemonę skirtą tarnauti ir aprūpinti vartotojus mažiausia kaina: „Konkurencija nereiškia, kad bet kas gali klestėti paprasčiausiai imituodamas kitų [sėkmingą] veiklą. Ji reiškia galimybę tarnauti vartotojams geresniu ir pigesniu būdu, be apribojimų ar privilegijų tiems, kuriems inovacija neparanki“ (Ludwig von Mises).
Pastebėtina, jog vieningoje konkurencijos politikoje siekiama keleto ne visiškai tarpusavyje suderinamų tikslų: (1) efektyvumo skatinimo, t. y. vartotojų gerbūvio maksimizavimo bei optimalaus išteklių paskirstymo; (2) vartotojų ir smulkaus verslo apsaugos nuo stambių įmonių; (3) vieningos rinkos sukūrimo.
Dažniausi konkurencijų atvejai yra: tobuloji, monopolinė, oligopolinė ir duopolinė konkurencijos. Plačiau aptarkime kiekvieną konkurencijos tipą.
Šiuolaikinėje visuomenėje rinka yra svarbiausias visos ekonominės veiklos organizavimo būdas.
Rinka - tai prekinių-piniginių santykių visuma, prekių ir paslaugų mainai tarp pirkėjų ir pardavėjų, vykstantys pagal prekinės gamybos ir cirkuliacijos dėsnius. Rinka padeda koordinuoti įvairių ekonomikos subjektų veiklą ir tenkinti žmonių poreikius. Ji netapatintina su tam tikra prekyviete, vieta, kurioje vyksta pirkimo - pardavimo sandėriai. Toks požiūris yra per siauras. Bendresnis rinkos supratimas apima prekių kainų formavimo jėgas, paklausą ir pasiūlą. Prekių bei paslaugų kainų lygis ir kitimas informuoja savininkus, kur panaudoti jų išteklius, ką gaminti, kaip gaminti ir kam gaminti, garantuojant didžiausią naudą gamintojams ir vartotojams. Jeigu kurių nors prekių ar paslaugų paklausa didelė, o pasiūla nepatenkina paklausos, tai būtent jų gamybą ir reikia plėsti. Šiuo atveju gamintojai gaus didesnes pajamas,...
Šį darbą sudaro 5126 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!