kad ištekliai poreikiams tenkinti yra riboti, o žmonių poreikiai – begaliniai.
vartotojams, kokią sumą jie turės išleisti, norėdami įsigyti tam tikrą gaminį ar paslaugą.
produkciją.
ir tam yra aiškus pagrindas – didelis pelnas.
Monopolija yra vienas iškreiptos konkurencijos atvejų. Atvirkštinė padėtis (daug pardavėjų, bet
tik vienas pirkėjas) vadinama monopsonija.
Kaip valdoma monopolija?
Svarbiausių žaliavų nuosavybė: monopolija turi galimybę išsilaikyti jeigu ji turi ar valdo Kai
rinkoje yra tik viena įmonė ir jos gaminamos prekės neturi pakaitalų, susiformuoja
monopolija. Monopolistai turi įtakos rinkos kainai, gali pasirinkti kainą ir gaminamos
produkcijos kiekį, kurie maksimizuos pelną. Tačiau iš tikrųjų monopolija negali pasirinkti
Kainos ir gaminamos produkcijos kiekio visiškai laisvai, nes ji parduos tik tiek produkcijos,
kokia bus paklausa.
Jeigu monopolija nustatys aukštą kainą, ji galės parduoti tik nedidelį produkcijos kiekį. Paklausa,
kurią sąlygoja varotojo elgsena, nulems monopolininko kainą, po to vartotojai nustato, kiek jie
norėtų produkcijos šia kaina pirkti, arba monopolininkas pasirenka gaminamą produkcijos kiekį, o
po to vartotojai nusprendžia, kiek gali mokėti už šį kiekį. visas žaliavas, naudojamas to produkto
gamyboje. Tokios įmonės turi technologinių paslapčių ir kitos įmonės negali pagaminti tokio pat
produkto.
Monopolinė rinka
Kaina ir gamybos apimtis monopolinėje rinkoje:
Monopolijos teorija, kaip ir tobulos konkurencijos modelis, neatspindi visos realios tikrovės, bet
gali būti naudojama ekonominiams reiškiniams aiškinti. Tobula, teoriškai aiškinama monopolija
yra priešingas tobulai konkurencijai ekonominio pasaulio ašigalis.
Tobula konkurencija ir monopolija
Pagrindinis monopolizuotos rinkos bruožas yra vienos įmonės viešpatavimas joje. Jeigu įmonė
gamina tam tikrąprekę, neturinčią substitutų, ji yra monopolija.
Tobulos konkurencijos rinkoje yra daug įmonių ir nė viena jų negali pakeisti prekių vertės, bet
gali realizuoti visas savo prekes. Individualios įmonės paklausos kreivė yra su rinkos kaina
sutampančios horizontalios tiesės formos. Tuo tarpu rinkos paklausos kreivė yra krintanti žemyn iš
kairės į dešinę.
Kitaip negu tobulos konkurencijos rinkoje, monopolinėje rinkoje įmonė viešpatauja viena. Jos
paklausos kreivė yra krintanti žemyn ir prekės vertė priklauso nuo realizuojamų prekių apimties.
Skirtingos rinkos struktūros, kuriose funkcionuoja įmonės, nulemia ir jų skirtingą elgseną siekiant
maksimalaus skirtumo tarp pajamų ir išlaidų..
85 pastovios - kreivė pasiekia maksimumajo kai...
Šį darbą sudaro 1471 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!