Nagrinėjant šią tema yra svarbu tai, kad išanalizavus tobulos konkurencijos rinkos modelį, būtų lengviau įvertinti kitas rinkos struktūras. Suprasti, kas yra tobulos konkurencijos rinka, išanalizuoti jos trūkumus ir privalumus. Išsiaiškinti kokios yra rinkos modelio ypatybės, koks tobulos konkurencijos poveikis gamintojams ir vartotojams. Taip pat išanalizuoti rinkos efektyvumą – privalumus ir trūkumus.
• Ir pirkėjų, ir pardavėjų yra pakankamai daug, kad kiekvieno jų indėlis į visos rinkos procesą būtų nykstamai mažas.
• Skirtingų gamintojų prekės tarpusavyje skiriasi labai nežymiai, todėl pirkėjas gali be vargo pakeisti gamintoją.
• Kiekvienas gamintojas bei pirkėjas gana gerai žino įvairių gamintojų siūlomas pardavimo kainas.
• Visi gamintojai gali naudotis tomis pačiomis gamybos technologijomis (nėra labai reikšmingų patentų ar kitų apribojimų).
• Naujas gamintojas gali įeiti į rinką be jokių rimtų apribojimų, įėjimo barjeras yra pakankamai žemas.
Tobulos konkurencijos atveju gamintojas negali ilgą laiką pardavinėti savo produkcijos didesne kaina, nei būtinos sąnaudos šiai prekei pagaminti. Jei trumpą laiką susiklosto tokia padėtis, tai yra signalas ateiti į rinką konkuruojantiems gamintojams, kurie, siekdami įsitvirtinti, pamažu sumažina kainą iki minimalios.
Realioje rinkoje šis teorinis modelis niekada nebūna visiškai teisingas, tačiau kai kuriais atvejais teoretikai teigia, jog stebimi skirtumai pernelyg menki kad įtakotų teorinės laisvosios rinkos procesų analizės išvadas. Žymiai šių sąlygų netenkinanti padėtis vadinama iškreipta konkurencija. Iškreiptai konkurencijai tobulos konkurencijos modelis nebetinka.
Šio darbo tikslas – išanalizuoti tobuląją konkurenciją.
Siekiant šio darbo tikslo, įgyvendinti šie uždaviniai:
• Išanalizuoti tobulos konkurencijos rinka ir jos modelio ypatybes;
• Išanalizuoti tobulos konkurencijos ekonominį efektyvumą, privalumus ir trūkumus;
Darbo metodai :
• Mokslinės literatūros analizė;
I. TOBULA KONKURENCIJA
1.1. Tobulos konkurencijos rinka ir jos modelio ypatybės
Tobula konkurencija (perfect competition) – rinka, kurioje yra daug pirkėjų bei pardavėjų, kurie prekiauja tapatingomis prekėmis. Gamintojams nėra didelių kliūčių patekti ir pasitraukti iš rinkos. Visi rinkos dalyviai turi pakankamą informaciją apie kainas, prekių kiekį ir kitas sąlygas. Gamintojai negali kontroliuoti kainų, o pirkėjai daryti poveikį joms. Tobulos konkurencijos rinkoje firmos gali parduoti bet...
Šį darbą sudaro 3360 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!