Šio darbo tikslas yra atskleisti Lietuvos Respublikos teisėjų teisinio statuso ypatumus, pagrindinius bruožus, teisėjų teises ir pareigas, darbo veiklos ypatumus.
Kad būtų užtikrintos teismams LR Konstitucijos priskirtos funkcijos, Teismų teisėjams yra suteiktas ypatingas statusas. Teisėjas pradeda eiti savo pareigas tik prisiekęs. Neabejotina, jog nuo šio juridinio fakto teisėjas įgyja visas teises ir pareigas. Apskritai teisėjų, nesvarbu ar bendrosios kompetencijos teismų, ar specializuotų ar Konstitucinio Teismo, statusą lemia atliekamos funkcijos bei jų svarba. Priskiriamų funkcijų ir uždavinių įgyvendinimas gali būti užtikrintas tik nešališko, stiprius moralinius įsitikinimus turinčio profesionalo darbu.
• teisėjų nekeičiamumas.
Teisėjų statusas yra labai artimai susijęs su teisėjų bei teismų nepriklausomumo garantijomis. “Konstitucijoje įtvirtinta specifinė teismo funkcija, teisėjo ir teismų nepriklausomumo principas lemia ir teisėjo teisinį statusą.
Pažymėtina, kad teisminė valdžia yra formuojama ne politiniu, bet profesiniu pagrindu. Teisėjas pagal jo atliekamas pareigas negali būti priskirtas prie valstybės tarnautojų. Iš jo negali būti reikalaujama vykdyti kokią nors politikos kryptį.” Teisėjų nepriklausomumas yra užtikrinamas ir nustatant pačiam teisėjui tam tikrus darbinės ir profesinės veiklos apribojimus, kurie užtikrintų jo nešališkumą.
Valstybės valdžią Lietuvoje vykdo Seimas, Respublikos Prezidentas ir Vyriausybė, Teismas. Teismai yra viena iš institucijų, vykdančių valstybės valdžią. Teismas yra vienintelė institucija, vykdanti teisingumą šalyje.1
Po Lietuvos Respublikos Nepriklausomybės atkūrimo mūsų šalies teismų sistemos pertvarkymo pradžia laikytina 1992 m. sausio 16 d., kai Aukščiausioji Taryba – Atkuriamasis Seimas priėmė įstatymą Dėl Laikinojo Pagrindinio Įstatymo kai kurių straipsnių pakeitimo ir papildymo. Jau tada Konstituciniu lygmeniu buvo atkurta tarpukario Lietuvoje egzistavusi keturių grandžių teismų sistema.
Lietuvos Respublikos teismai yra Lietuvos Aukščiausiasis Teismas, Lietuvos apeliacinis teismas, apygardų ir apylinkių teismai. Tačiau tuo metu šios normos liko nerealizuotos praktikoje. Nors 1992 m. vasario 6 d. buvo priimtas Teismų įstatymas ir nutarimas dėl jo įgyvendinimo, tačiau Laikinajame Pagrindiniame Įstatyme numatytai teismų sistemai realizuoti buvo būtina priimti kitus įstatymus. Iš jų paminėtinas 1992 m. kovo 12 d. įstatymas dėl apylinkių teismų įsteigimo, kuriuo vietoj...
Šį darbą sudaro 5042 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!