Mąstymas – individo pažintinės veiklos procesas – apibendrintas ir netiesioginis tikrovės atspindėjimas (Psichologijos žodynas, 1993). Mąstymu žmogus pažįsta tuos dalykus (reiškinius ir objektus), kurie nėra prieinami tiesioginiam pažinimui (matematinių, fizinių sąvokų, cheminių formulių reikšmė ir kt. ) (Daukšytė, 2010).
Mnemoniniai veiksmai pradedami naudoti ikimokykliniame amžiuje, o jų tobulinimas vyksta visą gyvenimą. Kuo sudėtingesnėje veikloje žmogus dalyvauja ir sudėtingesnius uždavinius sprendžia, tuo aktualesni jam pačiam yra informacijos įsisavinimo tikslai. Įsiminimo efektyvumą žmonės didina specialiais tarpiniais veiksmais. Tarpinių veiksmų yra keletas rūšių. Vieni paprasčiausių, todėl jau ikimokykliniame amžiuje prieinami veiksmai yra susiję su sąmoningu įsimenamos medžiagos asocijavimu. Patys asocijavimo veiksmai skiriasi kokybe ir yra tiesiogiai susiję su intelektiniais gebėjimais. Pagalbinės priemonės gali būti veiksmai, vaizdiniai ir t. t. Vaikai dažnai gali naudoti tik vienos rūšies tarpininkus, kuriuos laipsniškai papildo protinėms ir savikontrolės galimybėms kintant, vyresnieji ikimokyklinukai ir pradinukai sėkmingiausiai geba pasinaudoti tarpinėmis vaizdinėmis įsiminimo priemonėmis (A. Žakaitienė, R. Čepienė, 2007).
Spartus gebėjimas įsiminti ir atsiminti vaikams sparčiai vystosi ikimokykliniame amžiuje. Tačiau šio amžiaus vaikų atmintis yra nevalinga. Tai reiškia, kad įprastai vaikai sąmoningai nesistengia ką nors įsiminti. Jis įsimena tai, į ką veikloje buvo atkreiptas dėmesys, kas jam buvo įdomu ir įspūdinga.
Valinga atmintis pradeda reikštis viduriniame ikimokykliniame amžiuje. Vaikas pradeda suvokti būtinumą įsiminti ir atsiminti. Įsiminimo ir atsiminimo būdų vaikas neišranda pats savaime, to jį išmoko suaugusieji. Siekdamas įsiminti, vaikas pamažu išmoksta pakartoti, suprasti ir sieti vienus įsimenamus dalykus su kitais.
Nors vaikai jau neblogai moka valingai įsiminti, vis dėlto net ikimokyklinio amžiaus pabaigoje vyrauja nevalinga atmintis. Nevalingas įsiminimas, susijęs su aktyviu protiniu vaikų darbu, iki pat ikimokyklinės vaikystės pabaigos yra daug produktyvesnis negu valingas tos pačios medžiagos įsiminimas (V. Muchina, 1988).
Taigi atminties raida priklauso nuo kelių faktorių, iš jų ir nuo brendimo, nuo to, kiek gerai asmuo yra susipažinęs su ta medžiaga, kurią reikia įsiminti, nuo sugebėjimo sukurti ir panaudoti įsiminimo strategijas, taip pat...
Šį darbą sudaro 1653 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!