3pav. Ka-50 techninis pišinys.
1. Įvadas
Ka-50 yra rusų gamybos vienvietis sraigtasparnis, dar turintis pravardę „Juodasis ryklys“(eksportavimui iš pradžių pasirinktas „Vilkolakis“, tačiau vėliau pakeistas). NATO šiam sraigtasparniui suteikė kodinį pavadinimą „Hocum“. Projektas pradėtas Kamov konstruktorių biuro dar 1977 metais kaip В-80(Вертолет80). Pirmasis šio sraigtasparnio prototipas(010) į orą pakilo 1982-ųjų liepą, antrasis(011), kiek patobulintais varikliais, įdiegtomis „Шквал” ir K-041 stebėjimo sistemomis, bei silpnos šviesos televizijos sistema „Меркурий” – 1983-ųjų rugpjūtį. Sudužus pirmajam prototipui 1985 metų balandį, buvo pagamintas trečiasis(012), lyginamiesiems bandymams prieš „Мил Mи-28“ sraigtasparnio prototipą. Pagaliau, 1995 metų rugpjūtį, Ka-50 buvo įtrauktas į Rusijos karinių oro pajegų gretas kaip specialiųjų pajėgų puolimo ir palaikymo sraigtasparnis. Į šias “pareigas“ tuo pačiu metu pretendavęs Mил projektas pralaimėjo konkursą, kadangi Ka-50 pranoko Mи-28 beveik visose bandymų disciplinose, nors vėliau, paskelbus konkursą naktinei sraigtasparnio versijai, šiam vaidmeniui vis dėl to buvo pasirinktas Mи-28. Ka-50 taip pat sėkmingai pritaikytas naktinei veiklai, įdiegus FLIR(Far Light Infra Red) sistemą. Taip pasirodė Ka-50H(Ночной) Iš pradžių buvo abejojama, ar vienas pilotas sugebės kartu valdyti sraigtasparnį ir jo ginklų sistemas. Tačiau po daugelio karo veiksmų, kuriuose sraigtasparniai buvo naudojami antžeminių pajėgų palaikymui (Vietname, Afganistane), tyrinėjimų, Kamov padarė išvadą, kad tokiose operacijose pilotui neteks vienu metu spręsti navigacijos problemas, atlikti pilotažinius manevrus ir šaudyti. Be to, jam padės daugybė automatizuotų sistemų, lengvinančių sraigtasparnio valdymą. Pirmą kartą Ka-50 koviniuose veiksmuose dalyvavo 2001 metų sausį, Čėčėnijoje.
2. Bendraašė sraigtų sistema
Vietnamo ir Afganistano konfliktai įrodė klasikinės sraigtų montavimo sistemos(pagrindinis keliamasis sraigtas ir uodegos sraigtas) pažedžiamumą. Vienas pagrindinių Kamov‘o sraigtasparnių skiriamasis bruožas - du bendraašiai keliantieji sraigtai. Kitaip nei įprastos, B. Jurijev‘o išrastos schemos sraigtasparniai, Kamov‘o suprojektuoti sraigtasparniai turi du keliančiuosius sraigtus, kurie sumontuoti ant vienos ašies, tačiau sukasi priešingomis kryptimis. Jeigu tokios schemos sraigtasparniui kylant abiejų sraigtų traukos jėgos bus vienodos, tai sraigtasparnio liemuo nebus sukamas vertikalios ašies atžvilgiu, nes sraigtų sudaryti reaktyviniai momentai vienas kitą kompensuoja...
Šį darbą sudaro 1213 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!