Intelekto sutrikimas – apibrėžiamas kaip netinkama emocinė ir socialinė savireguliacija, ribotas žodynas, riboti interesai, lėta reakcija, nepastovus dėmesys, negebėjimas apibendrinti ir suvokti abstrakcijų, ribota iniciatyva, originalumo nebuvimas, savikritikos stoka, mokymosi gebėjimų stoka, sulėtėjusi pažintinė raida (Pereira, de Matos Faria, 2015, p. 55).
• labai žymus (IQ mažiau už 20) (Bagdonas, 1995, p. 28).
• JAV Nacionalinis kurtumo ir kitų komunikacijos sutrikimų institutas (NIDCD, 2013) specifinį kalbos sutrikimą apibrėžia kaip kalbos sutrikimą, kuris turi įtakos formuojantis vaiko kalbos įgūdžiams.
• Pagal Lietuvoje taikomą klasifikaciją, specifinio kalbos sutrikimo (SKS) atitikmuo yra kalbos neišsivystymas (skirstomas yra į tris lygius: nežymų, vidutinį, žymų), o specifiniais kalbos sutrikimais laikomi kalbos sutrikimai, atsirandantys dėl įvairiapusio raidos sutrikimo, intelekto sutrikimo, klausos sutrikimų, regos sutrikimų ir t.t.
2/2 Išsamus specifinės kalbos raidos apibūdinimas
• Vaikai, turinys specifinį kalbos sutrikimą, kalbėti pradeda vėliau, dažnai negeba ištarti prasmingų žodžių iki dvejų metų amžiaus. Vaikai sunkiai atpažįsta ir taria kai kuriuos garsus ir tam tikrus garsų junginius, netinkamai moduliuoja savo balsą. Specifinį kalbos sutrikimą turintys vaikai negeba pasakyti ar parašyti gramatiškai taisyklingų sakinių; žodžių tvarka sakiniuose būna netinkama.
• Ikimokyklinio amžiaus vaikai, turintys specifinį kalbos sutrikimą, negeba mėgdžioti, klysta pavadindami daiktus, neišplėtotas jų žodynas, kalboje vyrauja agramatizmai ir vienažodžiai sakiniai. Kalbėti sudėtingesniais sakiniais jiems yra sunku (Rice, Redmond, Hoffman, 2006, p. 79). Ikimokyklinio amžiaus vaikams, turintiems specifinį kalbos sutrikimą, gali pasireikšti kalbos kaip bendravimo priemonės nevartojimas. Šiuo atveju ugdymas yra sudėtingas ir kartojamas ciklais (Leonard, Sensiper 1998).
1/3 Kalbos ugdymo(si) ypatumų raida esant specifinei kalbos raidai dėl intelekto sutrikimo
• Vaikų turinčių intelekto sutrikimą kalbos raida sulėtėjusi. Šie vaikai netaisyklingai taria garsus, juos keičia kitais, iškraipo žodžius. Kalbėti jie pradeda vėliau, nei įprastos raidos vaikai. Būdingas neišplėtotas žodynas. Vaikams sunku bendrauti su aplinkiniais, išreikšti savo norus, pageidavimus. Vaikai turintys intelekto sutrikimą nesupranta kalbos, todėl dažnai nevykdo suaugusiųjų prašymų ir instrukcijų. Kalba gramatiškai netaisyklinga: painiojami linksniai, tarpusavyje nederinamos kalbos dalys....
Šį darbą sudaro 921 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!