Sankaba yra vienas svarbiausiu automobilio dalių , jos paskirtis yra perduodi sukimo jėgą į automobilio ratus. Sankaba yra tarpinis elementas tarp variklio ir greičių dėžės. Nors sankaba susideda iš keliu daliu ir yra paprastas automobilio agregatas, ji turi daug ir įvairių gedimu.
Sankaba skirta trumpam laikui atjungti transmisiją nuo veikiančio variklio, ir po to sklandžiai juos sujungti. Transmisija atjungiama sustabdant automobilį arba perjungiant pavaras. Veikiantis variklis sklandžiai sujungiamas su transmisija, kad automobilis pradėtų važiuoti iš lėto, be trūkčiojimų. Sankaba sudaryta iš trijų pagrindinių dalių: varančiosios, varomosios ir valdymo pavaros. Varančioji sankabos dalis nuolat sujungta su variklio alkūninio veleno smagračiu ir sukasi, kai veikia variklis. Varomoji sankabos dalis sujungta su pavarų dėže ir toliau per varančiąją ašį su automobilio ratais. Sujungus tarpusavyje abi šias dalis, variklis suka varančiuosius ratus ir automobilis rieda. Sukamasis judesys nuo varančiosios sankabos dalies varomajai gali būti perduodamas dėl trinties jėgų tarp tarpusavyje suspaustų paviršių, hidrauliniu būdu ir elektromagnetiniu principu. Automobiliuose plačiausiai yra paplitusios pirmojo tipo sankabos, vadinamos frikcinėmis. Sankabos pavara (valdymo mechanizmas) išjungia ir įjungia sankabą. Varančioji sankabos dalis sudaryta iš smagračio, sankabos gaubto ir prie jo pritvirtinto prispaudimo disko. Prispaudimo diskas sukasi kartu su sankabos gaubtu ir gali judėti ašine kryptimi (priartėti ir nutolti nuo jo). Tarp sankabos gaubto ir prispaudimo disko įdėta diafragminė spyruoklė nuolat stumia prispaudimo diską smagračio link. Varomasis sankabos diskas (varomoji dalis) su antdėklais yra įstatytas tarp smagračio ir prispaudimo disko. Varomasis diskas yra sumontuotas ant pavarų dėžės varančiojo (pirminio) velenėlio ir sukasi kartu su juo. Kai pavara išjungta, automobilis stovi vieloje. Įjungus pavarą, judesys nuo variklio per sankabą perduodamas pavarų dėžei ir toliau – varančiajai ašiai. Norint išjungti sankabą, reikia nuspausti diafragminė spyruoklę. Tuomet ji atitraukia prispaudimo diską ir išlaisvina varomąjį diską – sukamasis judesys nuo variklio pavarų dėžei nebeperduodamas ir automobilis važiuoja iš inercijos arba sustoja. Varomasis diskas su andėklais...
Šį darbą sudaro 2108 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!