2004).
(asmenybės charakteristikos, vertybės, pasaulėžiūra, nuomonės) ir vartotojo elgsenos duomenims.
Amžius. Šis demografinis požymis yra vienas svarbiausių segmentuojant vartotojus, nes kiekviena
amžiaus grupė turi savo specifinių poreikių ir lūkesčių. „Jaunimo norai yra daug lankstesni,
dinamiškesni, palyginti su suaugusiųjų. Jiems lengviau galima įpiršti naujus vartojimo įgūdžius,
naujas prekes, jie energingiau priima naujas madas“, – skirtumus tarp amžiaus grupių vardija B.
Čereška (2004, p. 249).
Lytis. Segmentavimas pagal lytį – vienas paprasčiausių, nes daugelis produktų skirti moterims arba
vyrams, tačiau vadovautis stereotipais rinkodaros specialistams nederėtų, o kiekvienu atveju reikėtų
kliautis specialiai atliktų tyrimų rezultatais ir produkto savybėmis. Kita vertus, tradiciškai moterims
tenka rūpintis namų ruoša, o vyrams – namų ūkiu. Paprastai moterys šeimoje taria ir lemiama žodį
prieš įsigyjant svarbų pirkinį, tačiau, kaip pastebi B. Čereška (2004), ši taisyklė nėra absoliuti.
Pajamų dydis. Neabejotinai, tai yra vienas svarbiausių veiksnių vartotojų segmentavimo procese,
nes šis parametras aiškiai parodo, ką, kiek ir už kiek vartotojas perka. Gyventojų pajamos gali
keistis, tačiau tai nereiškia, kad keisis ir jų vartojimo įpročiai, todėl šiuo atveju gerai veikia
skatinamoji reklama. „Dar gana ilgą laiką veikia inercija išlaikyti ankstesnį vartojimą. Tada į
pagalbą ateina reklama“, – apie reklamos vaidmenį kalba B. Čereška (2004, p. 249).
Išsilavinimas. Šis veiksnys glaudžiai susijęs su vartotojų amžiumi, pajamomis ir profesija, tačiau
jis turi nedaug įtakos tam, ką vartotojai perka. „Daugiau – kaip jie perka ir kokia reklamos įtaka jų
apsisprendimui pirkti. Manoma, kad labiau išsimokslinę žmonės yra priekabesni, išrankesni ir
racionalesni pirkėjai. Jie mažiau pasiduoda įtaigai, mažiau veikiami neracionalių motyvų“, –
išsilavinusių pirkėjų bruožus vardija B. Čereška (2004, p. 249).
Anot jo, labiau išsilavinusiems vartotojams skirtoje reklamoje turėtų būti daugiau faktų,
motyvacijos pirkti pagrindimo. „Yra aksioma, kad su vartotoju reikia kalbėtis jo kalba, antraip
kreipimasis nebus pastebėtas“ (ten pat).
Tautybė. Nors paprastai produktų vartojimas nuo vartotojo tautybės priklauso minimaliai, esama
produktų, kurių vartojimas, priklausomai nuo tautybės, gana skirtingas. Dėl šios priežasties,
planuodami reklamos kampaniją, reklamos davėjai negali neatsižvelgti į nacionalinę auditorijos
sudėtį. „Jie turi išnaudoti ir reklamos priemones, platinamas nacionalinėmis kalbomis:...
Šį darbą sudaro 2064 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!