„Renesansas“ reiškia „atgimimas“. Tarp kultūros ir meno istorikų nėra vieningos nuomonės, kada baigiasi Viduramžiai ir prasideda Renesansas. Šių dviejų epochų riba stumdoma tai į vieną, tai kitą pusę.
Kadangi šiandieninėje visuomenėje labai mažai tėra besidominčių menu ir jį suprantančių, tai pasirinkta darbo tema „Renesanso estetikos ypatumai: Michelangelo ir Diureris“ yra labai aktuali bei įdomi.
2. atskleisti Renesanso estetikos ypatumus;
3. atskleisti pagrindinius Michelangelo asmenybės bruožus;
4. atskleisti pagrindinius Michelangelo kūrybos bruožus;
5. atskleisti pagrindinius Diurerio asmenybės bruožus;
6. atskleisti pagrindinius Diurerio kūrybos bruožus.
Darbo metodika padėjusi išspręsti minėtus uždavinius susideda iš mokslinės literatūros analizės.
1. RENESANSAS
1. 1. Renesanso samprata
Žodis renesansas paprastai suprantamas nesunkiai, tačiau nedaugelis stengiasi jį tiksliai apibrėžti. „Renesansas“ reiškia „atgimimas“, ir galima neabejoti, jog XV ir XVI a. italai manė, kad jų laikai nepalyginti pranašesni už visus praėjusius amžius nuo pat Romos imperijos žlugimo (prieš tūkstantmetį); tam pritarė ir daugelis vėlesnių kartų. (Murray P., Murray L., 2000, p. 7)
Kartu su klasikine antika Renesansas gali būti laikomas didžiausio meno klestėjimo periodu. Italijoje per trumpą laiką pasireiškė nepaprastai daug genialių menininkų. Pirmą kartą istorijoje tapyba buvo menas, išgyvenęs esminę raidą, nuo šiol egzistuojantis pats sau, o ne kaip paprastas interjero puošybos elementas ar religinės propagandos priemonė.
Kaip ir kitose kultūros srityse, tapybos Renesansas pirmiausia prasidėjo Italijoje. Tai nebe „tarptautinis“ gotikos menas, o nacionalinių, net regioninių bruožų turintis menas.
Nuo XVI a. pabaigos ir visą XV a. tapybos renesansas telkėsi Florencijoje: tai garsusis Kvatročento laikotarpis. Tuo metu Florencijoje buvo sutelkta didelė finansinė galybė. XVI a. italų tapybos centras iš Florencijos persikėlė į Romą, XVI a. pabaigoje – į Veneciją.
Kituose Italijos regionuose tapybos raida pasižymi savitais bruožais, priklausomai nuo vieno ar kito dailininko mokyklos ir nuo sąlygų, kuriomis buvo tiekiami užsakymai. Iš tiesų pasikeitė socialinė dailininko padėtis; nuo šiol jam darbus užsako koks nors popiežius, didikas ar miestietis, kurie sutartyje nurodo užsakymo pobūdį, tam tikra prasme nulemdami meno raidą. Tokiu būdu popiežius...
Šį darbą sudaro 4434 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!