1. Raidos ir pedagoginės psichologijos objektas, tikslai.
RP – tai mokslas, tirintis žmogaus ppsichikos raidą nuo gimimo iki mities. RP skirtsoma į vaiko, paauglio, jaunuolio, subrendusio žmogaus psichologiją ir seno žmogaus psichologiją. Nustatant kaip keičiantis amžiui keičiasi žmogaus elgesys ir kokie psichikos ypatymai būdingi tam tikram amžiaus tarpsniui, įmanoma prognozuoti tam tikrus žmogaus adaptacijos prie aplinkos ypatumus.
Tikslas – nustatyti viso amžiaus tarpsnio psichikos ypatybių procesų, asmenybės savybių susidarymo ir raidos dėsnius. Šis mokslas labiausiai vystėsi per paskutinius 100 m. Todėl tai gana jauna psich. šaka.
Kalbant apie RP, reikalingos šios sąvokos: filogenezė (žm. psichikos atsiradimas ir raida); ontogenezė (žm. psichikos struktūrų susidarymas per visą 1-o organizmo gyvenimą; prichikos raida (dėsningi kiekybiniai, kokybiniai ir struktūriniai psichinių procesų pokyčiai filogenezėje ir ontogenezėje; amžiaus tarpsnis (individo psichikos raidos ir jo, kaip asmenybės, vystymosi pakopa, turinti apytiksles laiko ribas. Jį lemia fiziologinių ir psichinių pokyčių visuma; sensityvus periodas (amžiaus tarpsnyje palankiausias periodas kuriai nors emocijai, socialinei patirčiai įgyti, psichinėms savybėms, psichiniams procesams ugdyti. Neišnaudojus šių periodų vėliau neįmanoma ko nors išmokti.
Pedagoginė psichologija – mokslas apie mintis ir elgesį, kurie susiję su mokymu ir mokymusi, tiria mokymo, mokymosi ir ugdymo psichologinius dėsningumus, santykių tarp moksleivių ir mokytojų ypatumus bei kitas ugdymo edukacines problemas. Čia išskiriamos atskiros psichologinių tyrimų sferos – mokymo psichologija, auklėjimo arba ugdymo psichologija, sutrikusio intelekto vaikų mokymo psichologija. Daugiausia ji nagrinėja mokymo ir mokymosi klasėje procesus. PP gali paaiškinti daug praktinių ugdymo dalykų. Ji pateikia svarbių minčių apie mokymąsi, visuomenės įtaką mokymuisi. PP siejama su švietimo valdymu, programų sudarymu bei kt. pedagogine veikla.
2. Raidos ir pedagoginės psichologijos tyrimo metodai: jų taikymo sritys, privalumai ir trūkumai.
Specifiniai raid. psih. ir pedag. psich. tyrimo būdai. Longitudi-nis – ilgalaikis tiriamojo stebėji-mas. Taip galima nustatyti ko-kios žmogaus ypatybės nekinta visą gyvenimą, o kokios kei-čiasi. Trūkumas - trunka ilgą lai-ką, reikalauja daug išlaidų. Sker-sinio pjūvio metodas. Tiriant lyginami skirtingo amžiaus,...
Šį darbą sudaro 9351 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!