Dabartinės psichologijos metodai mažai panašūs į pirmųjų psichologijos laboratorijų metodus, ir dar mažiau panašūs į ikimokslinius tyrimus, kai psichologija dar nebuvo atsiskyrusi nuo filosofijos. Psichologija vystosi sparčiai. Psichologija prieš 25 metus mums jau atrodo tolima. Kyla klausimas ar verta stengtis, norint sužinoti kas buvo padaryta 50 – 100 ar dar daugiau metų atgal.
Patys psichologai domisi savo mokslo istorija. Amerikos psichologų asociacija atliko tyrimą, kurio tikslas nustatyti idealų kursų sąrašą, reikalingą psichologui. Psichologijos istorija papuolė tarp 10 svarbiausių kursų.
1. Psichologija patraukia žmonių dėmesį. Daugelį šimtmečių domimasi dalykais, kuriuos nagrinėja psichologija. Per ilgą laiką sukaupta nemaža svarbių faktų, išvadų. Žinoma, nemaža klaidingų teiginių, mitų pasiekė mus iš tų tolimų laikų. Daugelis klausimų, kuriuos nagrinėjo prieš daugelį metų, yra svarbūs ir mums, nors klausimų forma ir pasikeitė.
2. Be praeities pažinimo neturėsime teisingos dabartinės tyrimų perspektyvos. Seniai nustatytus faktus ir pažiūras traktuosime kaip naujus. Faktai neretai įgauna didžiausią prasmingumą, kai jie aptariami kitų anksčiau gautų faktų šviesoje. Kad nekartoti praeities klaidų, reikia jas pažinti.
3. Praeities pažinimas turi padėti pažinti ateitį. Mūsų tyrimo metodai, teorijos, o gal būt ir mes patys yra praeities tradicijų, praeities jėgų padarinys. Kai nežinome tos praeities, jos interesų, mes atkirsti nuo savo šaknų.
4. Dabartinis psichologijos platumas ir sudėtingumas apsunkina įvairių pažiūrų, koncepcijų tyrimo sričių integraciją. Psichologijos istorija turėtų padėti tokiai integracijai.
5. Intelektualinis smalsumas dar viena priežastis M. Wertheimeris teigia kad psichologijos istorija nereikalinga pateisinimo.
Žinių šaltiniu apie senovės indų gyventojų psichologines pažiūras yra vedos (skr. Veda – žinojimas).Sukurtos arijų genčių (II t. tūkst.. pirmoje pusėje p.m.e.). Vedos yra skirstomos į 1) Samhitus – himnų rinkinius; 2) brahmanus (ritualinius, mitologinius samhitų paaiškinimus); 3) araujakas ( atsiskyrėlių elgesio taisykles); 4) upanišadas (relig. filosofiniai kūrinius). Samhitų yra keturios dalys ( Rigveda, Samaveda, Jadžurveda, Atarvaveda).
Žmogus yra gyvosios gamtos dalis. Skirtumas tarp augalų, gyvulių ir žmonių nėra principinis, nes žmonės panašiai kaip ir gyvuliai ir augalai...
Šį darbą sudaro 24214 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!