Darbo tikslas yra psichoanalizė ir kultūros kilmės aiškinimas.
Kategoriškasis F. Nyčė šiuo atžvilgiu be jokių išlygų yra pareiškęs, jog psichologijoje jis mato morfologiją, arba mokslą apie valios, siekiančios valdyti, vystymąsi, todėl jis reikalavo, kad „psichologija vėl būtų pastatyta visų mokslų priešakyje, kad visi mokslai jai tarnautų ir būtų pasiruošimas jai, nes dabartiniu metu psichologija ir vėl tampa keliu į visas problemas“. Taigi psichologija (ypač S. Freud‘o metapsichologija) – visai priimtinas kelias ne tik į žmogaus sampratos analizę, bet ir vienas iš kelių paaiškinti kultūros kai kurias mutacijas, atsakyti į probleminį klausimus dėl kultūros išlikimo ir palikimo.
Uždavinai:
• Kultūros sampratos aiškinimasis pagal G. P. Murdock‘o teorijas.
• Išaiškinti Freudo suformuotas teorijas: Edipo kompleksas, libido sublimacija.
• Teorijų įtaka modernios kultūros sampratai ir kultūros kaitos suvokimui..
Darbo metodas – aprašomasis.
Kultūros samprata ir psichoanalizė
Anot G. P. Murdocko, kultūra – unikalus žmogiškasis fenomenas, nepriklausantis nuo biologijos ir sociologijos dėsnių – yra tikrasis visuomenės mokslų objektas. Ji remiasi ne žmogaus specifiniu embrioniniu paveldėjimu, bet jo gebėjimu socialinės aplinkos įtakoje formuoti įpročius. Žmogaus gebėjimas įgyti įpročius, aišku, remiasi instinktais ar paveldėjimu. Individas atsiranda pasaulyje aprūpintas daugeliu nesutvarkytų reakcijų, kurias jis nuosekliai prganizuoja į įpročius kaip patyrimo rezultatą. Kaip pabrėžia Tozzer: „Žmogaus kultūros požiūriu mes galime atsisakyti visko, tik ne tų žmogaus savybių, kurių jis išmoksta iš kito žmogaus“. G. P. Murdockas pažymi, kad paveldimumas galbūt nubrėžia apytikslius universalaus kultūros modelio kontūrus, bet jokiu būdu nedeterminuoja jo turinio. Trumpai tariant, nuo paveldėjimo kultūroje priklauso tik instinktų kiekis ir bendras pobūdis, o ne jų forma ir turinys. Ten kur veikia vien aplinkos įtaka, dominuoja beveik begalinė įvairovė. Žinoma, savaime suprantama, kad vien įprotis toli gražu nepaaiškina kultūros. Taip, kultūra sudaryta iš įpročių, bet jie skiriasi nuo individualių tuo, kad jie turimi ar naudojami bendrai įvairių bendruomenės narių, tuo įgydami tam tikrą nepriklausomumą ir nemirtingumo matmenį.
Liaudies paprotį nuo individualaus įpročio visų pirma, skiria visuomenės...
Šį darbą sudaro 2600 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!