Pervažiuokime Lietuvą skersai ir išilgai, kelionėje bandykime surasti dvi vienodas įmones. Deja, mūsų pastangos bus bergždžios – nepavyks rasti dviejų vienodų įmonių: vienos yra sostinėje Vilniuje, kitos Kėdainiuose, trečios Anykščiuose; vienos yra didelės – užima kelių hektarų plotą, kitos vos keletą kvadratinių metrų. Vienos vadinamos personalinėmis, kitos – uždarosiomis akcinėmis bendrovėmis, trečios – investicinėmis bendrovėmis, ketvirtos – bankais ir t.t. O kiek daug įvairiausių veiklos sričių! Vienos kepa duoną, kitos ją parduoda, trečios siuva, ketvirtos prekiauja, ir visos jos įmonės. Nepaisant minėtų skirtumų, galima rasti bendrų bruožų. Tai leidžia jas analizuoti, pritaikyti bendrąsias valdymo taisykles.
Toks prekybos įmonių tipas, kuris propoguoja tradicinį pardavimo būdą (pardavėjas už prekystalio) – ganėtinai senamadiškas. Šiuo metu dauguma įmonių dažniau pasirenka savitarnos prekybos būdą.
Žymiai sumažinamas vagysčių iš parduotuvių skaičius.
Išvengiamas prekių apgadinimas (sudaužymas, apibraižymas ir t.t.).
Pirkėjas gali vietoj gauti informaciją apie norimą prekę.
Pirkėjas negali išsamiau apžiūrėti perkamos prekės.
Pardavėjas privalo žinoti, kur guli kiekvienas prekė.
Gali susidaryti didžiulės eilės, o tai iššaukia pirkėjų nepasitenkinimą.
1.2. Savitarna
Šiuo metu tai labiausiai paplitęs prekybos būdas. Tai patogu pirkėjams ir naudinga pardavėjams. Dabar jau neberasi didžiulės parduotuvės kurioje nebūtų savitarnos.
Privalumai:
Pirkėjas gali išsamiau apžiūrėti, ką perka.
Pardavėjui nebūtina žinoti kur guli kiekviena prekė didžiulėje parduotuvėje.
Pastačiui atitinkamą parduotuvės dydžiui kasų skaičių išvengiama nepageidaujamų eilių ir tokiu būdu galima aptarnauti daugiau pirkėjų, negaištant jų laiko.
Trūkumai:
Atsiranda nemaža rizika prarasti prekes vagystės atvejų, todėl būtina įrengti patikimas apsaugos sistemas.
Gali nusidėvėti ar net galutinai susigadinti prekės nuo nuolatinio tiesioginio kontakto su potencialiais pirkėjais.
1.3. Katalogai ir internetas
Dauguma šiuolaikinių įmonių, norėdamos pagyvinti prekybą, įgyvendina modernų prekybos katalogais ar internetu būdą. Lietuvoje kolkas šis būdas nėra labai populiarus, tačiau statistika rodo, jog pvz. Didžiojoje Britanijoje 50% pirkėju perka būtent iš katalogų arba internetu.
Privalumai:
Klientams nebūtina niekur eiti – prekės pristatomos tiesiai į namus.
Visiškai apsisaugoma nuo vagysčių.
Nėra eilų susidarymo grėsmės.
Nereikia samdyti pardavėjų ar įvairių konsultantų – visa informacija apie prekę pateikiama po jos nuotrauka.
Išvengiama prekų apgadinimo,...
Šį darbą sudaro 919 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!