Praktikos ataskaitos

Praktikos ataskaita įmonėje UAB "Biržų duona"

10   (1 atsiliepimai)
Praktikos ataskaita įmonėje UAB "Biržų duona" 1 puslapis
Praktikos ataskaita įmonėje UAB "Biržų duona" 2 puslapis
Praktikos ataskaita įmonėje UAB "Biržų duona" 3 puslapis
Praktikos ataskaita įmonėje UAB "Biržų duona" 4 puslapis
Praktikos ataskaita įmonėje UAB "Biržų duona" 5 puslapis
Praktikos ataskaita įmonėje UAB "Biržų duona" 6 puslapis
Praktikos ataskaita įmonėje UAB "Biržų duona" 7 puslapis
Praktikos ataskaita įmonėje UAB "Biržų duona" 8 puslapis
Praktikos ataskaita įmonėje UAB "Biržų duona" 9 puslapis
Praktikos ataskaita įmonėje UAB "Biržų duona" 10 puslapis
Praktikos ataskaita įmonėje UAB "Biržų duona" 11 puslapis
Praktikos ataskaita įmonėje UAB "Biržų duona" 12 puslapis
Praktikos ataskaita įmonėje UAB "Biržų duona" 13 puslapis
Praktikos ataskaita įmonėje UAB "Biržų duona" 14 puslapis
Praktikos ataskaita įmonėje UAB "Biržų duona" 15 puslapis
Praktikos ataskaita įmonėje UAB "Biržų duona" 16 puslapis
Praktikos ataskaita įmonėje UAB "Biržų duona" 17 puslapis
Praktikos ataskaita įmonėje UAB "Biržų duona" 18 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

ĮVADAS Praktiką atlikau UAB „Biržų Duona“ pagrindiniame padalinyje Biržuose, Plento g.6. Šią įmonę pasirinkau, nes tai gana didelė ir sėkminga įmonė, kuri sistemingai plečiasi, sukuria naujas darbo vietas, sugeba įsitvirtinti tiek Lietuvos, tiek tarptautinėje rinkoje, todėl buvo įdomu sužinoti, kaip vyksta įvairūs procesai tokiose įmonėse. Taip pat, žinant įmonės veiklos pobūdį ir tai, kad pardavimų logistika nuo to neatsiejama, galėjau tikslingai panaudoti savo sukauptas teorines žinias bei išplėsti ir patobulinti kitus sugebėjimus. Praktikos trukmė – nuo 2016-04-01 iki 2016-06-10. Pareigos – sandėlininkė. Šios praktikos metu dirbau sandėlyje, atlikau įvairius darbus, susijusius su prekių užsakymais, mokiausi dirbti su buhalterinės apskaitos programa - „Rivilė“, taip pat teko susipažinti su „EDISOFT“ programa. Sužinojau daug svarbių dalykų, susijusių su įmonės pardavimais bei įvairiais logistiniais procesais. Todėl buvo ugdomas verslumas, plečiamos paskaitų metu įgytos žinios ir formuojami praktiniai darbo įgūdžiai. Rašant praktikos ataskaitą rėmiausi tiek savo darbo patirtimi, tiek studijų metu sukauptomis žiniomis. Daug dėmesio skyriau informacijos, kurią man suteikė pati UAB „Biržų duona“, analizavimui. Darbo tikslas - Koleginių studijų metu įgytas teorines žinias naudingai pritaikyti UAB „Biržų Duona“, veikiant realioje aplinkoje, integruojant bendrojo aukštojo lavinimo, kvalifikacijos ir specializacijos dalykų žinias. Darbo uždaviniai: 1. Trumpai pristatyti UAB „Biržų Duona“; 2. Numatyti prekybinės įmonės strateginės veiklos prioritetus; 3. Išsiaiškinti UAB „Biržų Duona“ proceso organizavimą; 4. Įvertinti logistinio verslo aplinką; 5. Išanalizuoti klientų pateiktus užsakymus; 6. Išsiaiškinti logistinio produkto priėmimą, sandėliavimą; 7. Įvertinti prekių atsargas, jų valdymą; 8. Išanalizuoti užsakymų vykdymo procesą; 9. Apibūdinti UAB „Biržų Duona„ kainodaros principus; 10. Įvertinti UAB „Biržų Duona“ tarptautinę rinkodarą; 11. Susipažinti su įmonės integracija į tarptautines rinkas. 12. Atlikti įmonės SSGG analizę. Tyrimo metodai ir priemonės - šiam darbui atlikti aš naudojau duomenų, kurie gauti UAB „Biržų Duona“ praktikos metu, analizę, sisteminimą ir apibendrinimą. I. Įmonės pristatymas I.1. UAB „Biržų Duona“ UAB „Biržų Duona“ – tai viena seniausia ir didžiausia lietuviško kapitalo duonos kepykla šalyje, kuri kepa natūralią tradicišką lietuvišką ruginę ir ekologišką duoną. Įmonės direktorius - Viktoras Kurganovas. Nuo 1953 m. veikiančios kepyklos UAB „Biržų Duona“ dabartinis etapas prasidėjo 1996-aisiais, kai Biržų konservų fabrike dirbęs inžinierius Viktoras Kurganovas buvo pakviestas jai vadovauti. Tuo metu tada dar valstybinė kepykla buvo ties bankroto riba. Tačiau privatizavus kepyklą, verslas palaipsniui buvo atgaivintas. Nuo 2003-iųjų įmonė ėmė kilti. 2010 m. kaip sparčiausiai auganti Panevėžio apskrities įmonė gavo „Gazelės“ apdovanojimą. Pradžioje buvo investuojamas į pastatus, įrangą bei technologijas, o maždaug nuo 2010 m. pradėta investuoti ir į rinkodarą, prekių ženklą bei identitetą. Palyginimui, 2000 m. Kurganovų šeimai priklausančios UAB „Biržų Duona“ apyvarta buvo apie 0,5 mln. Eur, o 2015 m. – 8,3 mln. Eur. Darbuotojų skaičius išaugo nuo maždaug 80 iki 345. Pagal apyvartą ji užima 5–6 vietą Lietuvoje. Šiai dienai „Biržų Duona“ kepa maždaug 146 rūšių duonos, pyrago ir konditerijos gaminių. Savininkai nusprendė asortimento nebedidinti, kaip tik ketina atsisakyti gaminių, kurie yra nepaklausūs. I.1.1 Misija, vizija bei vertybės Kiekviena įmonė turi nusistačiusi savo planus, kryptis, siekius, kas padeda įmonei žinoti, kokia linkme eiti pirmyn. Dažniausiai tai būna išreikšta per įmones viziją, misiją ir vertybes. Kadangi atlikau praktiką, tai teko susidaryti tikrai neblogą įvaizdį apie UAB „Biržų duona“ siekius, jų vertybes. Tačiau, nepaisant to, nėra raštiškai pateiktos nei vizijos nei misijos. Žinoma, įmonė turi labai gražų, prasmingą ir įtaigų šūkį: „Riekelė šilumos, kąsnelis laimės“. Net nekyla abejonių, jog šis šūkis tikrai pasiekia savo tikslinę auditoriją, tačiau vis tiek norėtųsi matyti aiškiai suformuluotą įmonės viziją ir misiją. Prie vertybių taip pat galime priskirti ir įmonės prekės ženklą. Dabartinis (su sena kepykla ir rakandais) atspindi įmonės vertybes ir tradicijas, jis pateiktas 1 paveiksle. 1 pav. Įmonės prekės ženklas I.1.2 Įmonės strateginės veiklos kryptys Atliekant praktiką ir bendraujant su praktinio darbo vadove, nustačiau, kokios yra įmonės strateginės veiklos kryptys ir tikslai. Visa tai apibendrinau ir pateikiau lentelėje. 1 lentelė Įmonės strateginės kryptys ir tikslai Streteginės kryptys Tikslai • Tausoti gamtos išteklius. • Plėtoti šiluminės energijos taupymo sistemą (užtikrins mažesnį gamtinių dujų sunaudojimą, nes pagrindinė sistemos funkcija – panaudoti duonos kepimui reikalingą šiluminę energiją dar kartą). • Užtikrinti užsakovo poreikius tenkinančių paslaugų teikimą. • Eksportuojant produkciją į užsienio šalis turėti reikalingus sertifikatus, kaip „Halal“ sertifikatas ir kt. • Peržiūrėti asortimentą, iš jo pašalinti nepaklausius gaminius. • Gerinti darbo sąlygas įmonėje. • Kurti pozityvią, sveiką ir saugią darbo aplinką. • Užtikrinti galimybę darbuotojams naudotis papildomomis socialinėmis garantijoms; • Didinti darbuotojų kompetenciją. • Skirti daugiau laiko darbuotojų apmokymams pačioje darbo vietoje. • Sudaryti sąlygas vykti į mokymus, konferencijas, parodas ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų. • Didinti eksporto apimtis. • Analizuoti tarptautinę rinką. • Plėsti eksportuojamų gaminių asortimentą (nes iki šiol į Ameriką eksportuojama daug šaldytos duonos, tačiau ketinama eksportuoti ir ilgo galiojimo laiko produktų, tokių kaip „Grissini“ lazdelės, kurios vežamos į Europą). • Siekti tarptautinių kokybės standartų. I. 2. UAB „Biržų duona“ OVS UAB „Biržų Duona“ įmonėje mano praktikos metu dirbo 345 darbuotojai. Įmonės veikla suskirstyta pagal tam tikrus padalinius. Visi jie yra atsakingi už tam tikrus procesus: • Administracijos skyrius, kuris atsakingas už įmonės kokybės valdymą ir kitus administracinius veiksmus. • Rinkodaros padalinys, kuris atlieka rinkos analizę, užsiima prekybinių santykių su klientais išlaikymu ir t.t. • Užsakymų skyrius. Priima užsakymus. • Mechanikos padalinys. Jis atsakingas už įrenginių priežiūrą. • Gamybinis padalinys. Gamybinio proceso organizavimas ir vykdymas. • Mažmeninė prekyba. Turimos firminės parduotuvės įvairiuose Lietuvos miestuose. UAB „Biržų Duona“ turi kavinukę – „Sucré kepinių namai“, kuri atidaryta dar visai neseniai, o joje gaminama savita produkcija. Kadangi įmonė gana didelė, todėl norint gerų veiklos rezultatų, reikia žinoti, kaip pasiskirstyti užduotis, kas kam pavaldus ir t.t. Tas labai gerai matoma organizacijos valdymo struktūroje. Tačiau atliekant praktiką, negalėjau sudaryti tikslios įmonės OVS, kadangi įmonės valdyme ir padaliniuose daug kas keitėsi: atsirado atskiras personalo skyrius, kiti skyriai keitėsi, jungėsi, keitėsi patys darbuotojai ir jų pareigybės. Direktorius pavaldus visuotiniam akcininkų susirinkimui, o direktoriui pavaldūs – visi kiti (vyr. buhalterė, personalo inspektorė, teisininkas, gamybos vadovė, technikos direktorius, komercijos direktorius) (2 pav). Žinoma, kiekvienas iš jų turi sau pavaldžius darbuotojus. Būtent tai, jog visa struktūros esmė yra vienų darbuotojų pavaldumas kitiems, parodo, jog įmonėje dar naudojama linijinė valdymo struktūra. Bet būtent tuo metu, kai atlikinėjau praktiką, buvo stengiamasi šią seno modelio struktūrą atnaujinti, jog daugiau vyktų grįžtamasis ryšys, nebūtų gaištamas laikas vien komunikacijos procesams. 2 pav. UAB „Biržų Duona“ pavaldumas Vadinasi, visuomet yra tikslinga peržiūrėti savo įmonės valdymo struktūrą, pritaikyti ją pagal įmonės dydį ir tikslus. Nes tik taip galima pasiekti geriausių rezultatų – nuolat atsinaujinant ir nebijant kažko keisti. . II. UAB „Biržų duona“ procesų organizavimas Kiekvienoje įmonėje vyksta daugybė procesų. Tačiau atsižvelgiant į savo studijų kryptį ir praktikos metu užimtas pareigas, stengiausi atskleisti būtent tuos įmonės procesus, kurie man padėtų įtvirtinti savo turimas žinias. Todėl trumpai analizavau UAB „Biržų duona“ mikroaplinką ir makroaplinką. Mikroaplinka nuo makroaplinkos skiriasi tuo, kad įmonė mikroaplinkos elementams daro įtaką, o makroaplinkos elementams jos daryti negali, ji gali tik prie jų prisitaikyti. Taip pat dėmesio skyriau ir aprašant įmonės sandėliavimo bei atsargų valdymo procesus, kadangi pati dirbau sandėlyje, todėl galėjau palyginti kaip tai aprašoma teorijoje, ir kaip būna vykdoma realiai. Stengiausi atskleisti, kaip šioje įmonėje vykdomas užsakymų procesas bei apžvelgiau įmonėje vykdomus kainodaros principus. II.1. Logistinio verslo aplinka UAB „Biržų Duona“ smarkiai susijusi su logistiniais dalykais: produkcijos gabenimas, įvairūs krovos darbai, sandėliavimas ir kiti procesai (dokumentų pildymas ir pan.). Šie darbai glaudžiai siejasi su įmonės verslo aplinka. Todėl šiek tiek paanalizuosiu atskirai įmonės mikroaplinką ir makroaplinką, jog matytųsi kas ir kaip daro įtaką mano pasirinktai įmonei. II.1.1. Mikroaplinka Žinome, jog mikroaplinką sudaro: vartotojai, tiekėjai, tarpininkai, konkurentai bei kontaktinės auditorijos. Būtent aš apžvelgsiu tik vartotojus, tiekėjus ir konkurentus. UAB „Biržų Duona“ vartotojai (klientai): • Žmonės (perkantys parduotuvėje, kavinukėje ir t.t.) • Mažmenine prekyba užsiimančios įmonės. Užsakymai būna iš tokių parduotuvių kaip „NORFA“, „RIMI LIETUVA“, „PALINK“, „EMSI“, bei kt. Taip pat klientų ieškoma ir tarptautinėje rinkoje. Pagrindiniai žaliavų tiekėjai: • „Kauno grūdai“ • „Žemaitijos pienas“ • „Malsena“ • „Nematekas“ • „Sanitex“ ir kt. Be šių tiekėjų, įmonė dar naudojasi ir logistikos įmonių, tokių kaip „UAB „Maisto pramonės logistikos grupė“, V. Undzėno įmonė ir kt. Kadangi norima patirti kuo mažiau išlaidų, įmonė paskaičiavo, jog naudingiau samdyti kitą įmonę, nei kai kuriuos pervežimo darbus daryti pačiai. Kalbant apie konkurentus, tai 2014 metais Lietuvoje buvo 235 duonos ir pyrago kepinių gamybos įmonių. UAB „Biržų duona“ smarkiai vejasi kitas įmones ir greitai gali tapti pirmaujančia. Tačiau po kol kas pirmaujančios dar tebėra „Vilniaus Duona“, „Gardėsis“, „Klaipėdos Duona“, „Fazer Lietuva“. Jos sparčiai vysto duonos gaminių prekybą Lietuvos ir užsienio rinkose, turi įdiegtus aukštus kokybės standartus (UAB „Vilniaus Duona“ - vadovaujasi ISO 22000 ir ISO 9000:2001 standartais) ar net kokybės vadybos sistemas („UAB „Klaipėdos Duona“ įdiegta kokybės vadybos sistema ISO 9001:2008, kuri užtikrina gaminių kokybę ir saugumą). II.1.2. Makroaplinka Žinome, jog makroaplinką sudaro: ekonominė, socialinė-kultūrinė, politinė-teisinė, mokslinė-technologinė ir gamtinė aplinka. Ekonominė aplinka. UAB „Biržų Duonai“, kaip ir bet kuriai kitai įmonei daroma didelė įtaka, nes tokie dalykai kaip infliacija, nedarbas ir visi kiti ekonomikos vystymosi cikliškumai neišvengiamai paveikia įmonės darbą. Tačiau ši įmonė jau pakankamai stipri, todėl tikisi, jog ir ateityje tokia išliks. Socialinė-kultūrinė aplinka. Visi demografinių rodiklių pokyčiai atsiliepia įmonės paklausai, jos struktūrai bei reikalauja tam tikrų rinkodaros veiksmų. Juk visuomenė lemia joje gyvenančių žmonių pažiūras, vertybines orientacijas, elgesio normas. Kaip pavyzdį galima pateikti, jog į islamo rinką reikia vežti tik tam tikrus produktus, reikia turėti įvairius sertifikatus, nes pas juos kita kultūra. Politinė-teisinė aplinka. Turbūt suprantama, jog ši aplinka neišvengiama, nes įvairūs teisės aktai kontroliuoja ir riboja įvairius įmonės procesus. Paskutiniu metu labai svarbi mokslinė-technologinė aplinka. Kiekviena įmonė siekia tobulėti, taip patenkinant vis didėjančius vartotojų lūkesčius. Tam įmonė važiuoja į įvairias parodas, susitikimus, investuoja ir į darbuotojų žinias bei mokymus. Gamtinė aplinka. UAB „Biržų Duona“ paskutiniu metu tikrai daug dėmesio sulaukia dėl savo veiklos – diegia įvairias programas, stengiasi jog būtų tausojami gamtos ištekliai. Apibendrinant galima teigti, jog tiek mikro, tiek makroaplinka įmonei reikšmingos, nes jos neatsiejamos nuo įmonės kasdieninės veiklos. II.2. Sandėliavimas ir atsargų valdymas UAB „Biržų Duona“ labai didelę reikšmę teikia atsargoms. Jei įmonė neturės tam tikrų žaliavų, tai gamybos procesas gali sulėtėti ar net visai nutrūkti. Kadangi įmonės gamyba labiau orientuota į gamybą pagal užsakymus, tai ir atsargos valdomos atitinkamai pagal tai (3 pav). Stengiamasi atsargas kaupti, jog nepritrūktų gamybos procesui, tačiau nekaupti jau pagamintos produkcijos. Nes taip būtų netikslinga. Jei jau nutinka, kad tikrai lieka pagamintos produkcijos, stengiamasi pasirinkti tinkamą kainodaros strategiją (pvz. pritaikyti nuolaidą) ir ją kuo skubiau parduoti. 3 pav. Gamyba ir atsargų kaupimas pagal užsakymus Žaliavų užsakymai vyksta savaitei į priekį, tačiau vistiek nuolat stebimi žaliavų likučiai. Užsakytas reikiamas atsargų kiekis atvežamas į sandėlį, kuriame viskas patikrinama, surūšiuojama bei paskirstoma pagal gamybos cechus. Tiekimo proceso seką lengviausiai būtų pavaizduoti (4 pav). 4 pav. Atsargų tiekimas ir paskirstymas II.3. Užsakymų vykdymo procesas UAB „Biržų Duona“ labai svarbus veiksnys yra gamybos mąstai. Tai paaiškinama tuo, kad kuo daugiau įmonė pagamina, tuo didesnį kliento poreikį ji patenkins. Kadangi tai plati gamyba, tai ir užsakymai vykdomi skirtingai, tačiau užsakymas nebus vykdomas, kol jam nebus atlaisvinta vieta. Tai reiškia, jog visoje sistemoje užsakymų skaičius palaikomas pastovus. Taip pasiekiamas maksimalus pristatymo greitis ir patikimumas. Konkretinant, tai UAB „Biržų Duona“ dirba 6 darbuotojai, kurie būtent atsakingi už užsakymus. Visi jie pasiskirstę tam tikromis zonomis ir turi savo maršrutus (kavinės, parduotuvės, restoranai ir t.t.). Iš viso kiekvienas darbuotojas turi sudėlioti užsakymus apie 15-40 tokių pristatymo taškų. Užsakymai priimami tik kitai dienai, jog užtektų laiko produkcijos pagaminimui ir kitokiems darbams atlikti. Norint maksimaliai įvykdyti visus užsakymus, pradėta naudoti „EDISOFT“ programa. Tai tokia programa, kurios dėka išvengiama daug klaidų ir nesusipratimų bei sutaupoma laiko, nes nereikia atskirai duomenų ruošti, apdoroti, tikrinti ir tik tada saugoti, nes visą tai iškart padaro ši programa. II.4. Kainodara UAB „Biržų Duona“ turi pakankamai platų asortimentą (apie 146 skirtingų rūšių gaminius). Todėl kiekvieno gaminio pateikimas į rinką tai sudėtingas procesas, kadangi reikia žinoti jo vertę. Tam reikia apskaičiuoti savikainą, įtraukiant ne tik žaliavas bet ir dar daug kitų išlaidų. Juk kaina rinkoje yra svarbiausias įmonės veiklą apibūdinantis ekonominis rodiklis. Teisinga kainodaros metodika ir protinga taktika padeda įmonei sėkmingai veikti. Atliekant praktiką turėjau galimybę su šiuo procesu susipažinti iš arčiau, kadangi stebėjau kainų pakitimus, daug informacijos gavau ir iš savo įmonės praktikos vadovės. Pastebėjau, jog skirtingiems gaminiams taikomos skirtingos kainodaros strategijos. Pavyzdžiui, pasirenkame gaminį – bandelės. Tai gana dažnas ir neišskirtinis gaminys, konkurentų daug, todėl įsitvirtinti rinkoje su tokiu gaminiu gana sunku. Todėl įmonė taiko kintančios kainos strategiją, laikydama mažesnę kainą nei konkurentai, įmonė užima didesnę rinkos dalį. O štai norėdama įsitvirtinti ir prekybos centruose, UAB „Biržų Duona“ naudoja kainų nuolaidų taikymo strategiją - kuo kuris nors prekybos centras perka daugiau gaminių, tuo pigiau parduodama. Taip pat kiekvieną mėnesį skelbiamos akcijos tam tikriems skirtingiems gaminiams su 30% nuolaida, jos galioja visiems užsakovams. O štai sukuriant naują gaminį, įmonė dažnai renkasi kainos ir kokybės strategiją. Taip akcentuojama prekės kokybė ir išskirtinumas. Kaip konkretų pavyzdį galiu pateikti kavinukėje „Sucré kepinių namai“ parduodamus skanėstus – macarons. Jų kaina atitinka jų kokybę, todėl klientai mielai renkasi šį produktą. III. UAB „Biržų duona“ tarptautinė rinkodara Remiantis R. Kuvykaite, tarptautinė rinkodara – tai produkcijos gamybos (ar paslaugų teikimo), pardavimo bei rinkos organizavimo ir valdymo sistema, kuri nukreipta į konkretaus vartotojų segmento poreikių tenkinimą, įmonei veikiant užsienio rinkose. Prieš pradėdama tarptautinės rinkodaros įvykdymą, įmonė privalo įvertinti rinkos sąlygas tose šalyse, kuriose norima prekiauti. Būtent nuo to ir pradėjo UAB „Biržų Duona“. Išanalizavus rinką, 2012 metais įmonė pradėjo eksportuoti savo produkciją į Angliją bei Ameriką. Tačiau tarptautinė prekyba greit išsiplėtė, šiuo metu produkcija pasiekia ir tokias šalis kaip Australija, Rusija, Graikija, Vokietija, Ispanija, taip pat Lenkija, Latvija bei Estija. Nurodoma, jog eksportuojama apie 6 proc. gaminių, tai nėra labai daug, bet viskas vyksta užtikrintai ir sistemingai. Už eksportą atsakingas eksporto vadovas, o logistikos vadovas jam padeda. Norisi atkreipti dėmesį, jog eksportuojamoms prekėms yra nustatyti tam tikri apribojimai bei specialieji reikalavimai. Taigi, eksportuojant pagamintas prekes į tam tikrą šalį, reikia žinoti, koks sertifikatas yra reikalingas. Kadangi šalys labai skirtingos, todėl ir sertifikatai skiriasi. Šiame skyriuje matome kelis pagrindinius sertifikatus, be kurių eksportas į tam tikras šalis tiesiog neįmanomas. Tai: • Kosher produkto kokybės sertifikatas reikalingas žydų rinkai. • Halal sertifikatas – indų ir arabų šalims. Halal produktų (atitinkančių islamo reikalavimus) rinka laikoma viena pelningiausių ir įtakingiausių rinkų šiandieniniame pasaulyje. Halal produktų sertifikavimas ir ženklinimas – tai oficialus patvirtinimas vartotojui, kad tokius produktus gali vartoti tikintys musulmonai. • BRC sertifikatas – Anglijai ir Skandinavijos šalims. Daugiausiai eksportuojamos produkcijos sudaro šaldyti gaminiai, nes taip sumažėja gaminio sugedimo rizika. Produkcija vežama su specialiais konteineriais, kuriuose įmontuoti šaldymo įrenginiai. Tačiau ne visur UAB „Biržų duona“ naudoja savo transportą, kadangi jis ne itin pritaikytas ilgoms kelionėms. Kaip ir kiekviena įmonė, taip ir ši, susiduria su tam tikrais sunkumais eksportuojant savo gaminius. Tai: • Teisiniai skirtumai (komercinė teisė, prekių saugumo reikalavimai); • Didesni transporto bei paskirstymo kaštai; • Ilgesni paskirstymo kanalai ir ilgesnis atstumas iki vartotojų; • Ilgesnis atsiskaitymo už prekes terminas; • Taip pat kultūrų skirtumai ir tradicijos, kurie daro įtaką prekės priimtinumui ir vartojimui. • Ekonominis nestabilumas kitose šalyse. Taip pat kalbant ir analizuojant UAB „Biržų duonos“ rinkodarą, būtinai reikėtų paminėti, jog ši įmonė dalyvauja tarptautinėse parodose. Taip stengiamasi stiprinti įmonės konkurencingumą, skatinami produktų pardavimai, ieškomi nauji potencialūs klientai, palaikomi draugiški ryšiai su jau esamais klientais. Kelios tarptautinės parodos, kuriuose UAB „Biržų duona“ jau dalyvavo, tai „Anuga“ (tarptautinė maisto pramonės paroda Vokietijoje), „PLMA“ (tarptautinė specializuota prekinių ženklų paroda Olandijoje) ir t.t. Apibendrinant norėčiau atkreipti dėmesį į tai, jog įmonė išties sėkminga, ji palaipsniui plečiasi, didina eksportuojamos produkcijos apimtis, tačiau, kaip ir kiekviena įmonė, susiduria su tam tikrais sunkumais. Todėl įmonė nuolat domisi tiek vietinės, tiek tarptautinės rinkos padėtimi, stengiasi kuo daugiau pažinti rinką ir reaguoja į bet kokius pokyčius joje. Taip pat ieško ne tik savo privalumų, bet ir trūkumų. Nes rinkodaros strategiją lemia ne tik vartotojai ar konkurentai, bet ir pati organizacija, jos sukauptos žinios bei pastangos. IV. SSGG analizės Atlikus praktiką, nusprendžiau apibendrinti tai, ką sužinojau UAB „Biržų duona“ ir atlikti įmonės SSGG analizę, kurią vėliau parodžiau pačiai praktikos darbo vadovei kartu su siūlymais. 2 lentelė SSGG analizė STIPRYBĖS • Aukšta produkcijos kokybė; • Konkurenciniai sugebėjimai; • Papildomų paslaugų pasirinkimas (jaukios kavinukės „Sucré kepinių namai” atidarymas); • Eksportas į kitas šalis; • Valdymo ir veiklos patirtis. SILPNYBĖS • Reklamos stoka; • Daug konkurentų, sunku įsitvirtinti rinkoje; • Ribotas asortimentas kitų šalių rinkoms; • Neatnaujinta įmonės OVS; • Nėra išplėtotos logistinės sistemos, samdo kitas logistikos įmones. • Maža darbuotojų motyvacija. GALIMYBĖS • Plėtra tarptautinėje rinkoje • Lietuvoje užimama didžioji rinkos dalis. • Naujų gaminių įdiegimas. • Įmonės logistikos plėtojimas. • Naujų vartotojų pritraukimas • Ekstra paslaugų sukūrimas; GRĖSMĖS • Klientų požiūrio ir vartojimo pasikeitimas. • Atsibodęs produkcijos asortimentas. • Finansiniai trukdžiai. • Mažas klientų skaičius. • Stiprūs konkurentai. Kaip matome, didžiausią problemą sukelia stiprūs konkurentai, kurie vis dar pirmauja ir toliau ieško būdų kaip išlaikyti užimamos rinkos dalį. Tad įmonės konkuruoja tarpusavyje ir tik nuo daugelio dalykų priklausys, kurios įmonės ir toliau bus pirmaujančios. Todėl UAB „Biržų Duona“ turi atidžiai peržiūrėti savo valdymo struktūrą, ją patobulinti, nes iš to ir susideda visuma. Taip pat daugiau dėmesio skirti darbuotojų motyvacijos didinimui. Išvados Atlikus praktiką, aš įsitikinau, jog praktikos metu galima įgyti realių žinių, taip praplečiant jau turimas teorines žinias. Ši praktika buvo naudinga, kadangi turėjau progą iš arti pamatyti, kaip vyksta daugybė procesų tokioje didelėje ir perspektyvioje įmonėje. Galbūt ateityje sugrįšiu į šią įmonę kaip pastovi darbuotoja, o ne kaip praktikantė. Rinkčiausi būtent sandėlininko poziciją, nes tai gan įdomus ir daug žinių reikalaujantis darbas. Dabar drąsiai galiu teigti, kad bet kurios užimamos pareigos yra svarbios, nes kiekvienas darbuotojas kaip mažas sraigtelis dirba savo darbus ir sukuria visumą, taip prisidėdamas prie įmonės veiklos efektyvumo didinimo. Atlikdama praktiką, o vėliau rašydama praktikos ataskaitą: 1. Atlikau trumpą UAB „Biržų Duona“ pristatymą, paminint istoriją, misiją, viziją bei vertybes ir OVS; 2. Pateikiau įmonės strateginės veiklos kryptis; 3. Išsiaiškinau UAB „Biržų Duona“ proceso organizvimą, kas jį sudaro, nuo ko prasideda ir tt. 4. Atlikau trumpas įmonės mikro ir makro aplinkų analizes; 5. Atliekant praktiką stengiausi apžvelgti ir paanalizuoti klientų užsakymus; 6. Išsiaiškinau logistinio produkto priėmimo bei sandėliavimą procesus ir etapus; 7. Įvertinau įmonės prekių atsargų valdymą; 8. Išanalizavau užsakymų vykdymo procesą; 9. Apibūdinau pagrindinius UAB „Biržų Duona„ kainodaros principus; 10. Atlikau UAB „Biržų Duona“ tarptautinės rinkodaros vertinimą; 11. Susipažinau su įmonės integracija į tarptautines rinkas. 12. Atlikau įmonės SSGG analizę ir nustačiau, jog įmonės silpnoji vieta – konkurentai, kurie taip pat gerai įsitvirtinę rinkoje, stengiasi nuolat tobulėti, diegia įvairius standartus, todėl UAB „Biržų Duona“ turi įdėmiau peržvelgti savo minusus ir juos kiek įmanoma greičiau pašalinti. Pasiūlymai 1. Nepamiršti apžiūrėti ir atnaujinti savo OVS. 2. Daugiau dėmesio skirti darbuotojų motyvacijos didinimui,ypač dirbančių sandėliuose ir pan. 3. Plėsti asortimentą, kurį būtų galima daugiau pasiūlyti tarptautinėje rinkoje. 4. Diegti kokybės standartus. 5. Aiškiai raštiškai išreikšti viziją, misiją bei vertybes. literatūros sąrašas 1. Kuvykaitė, R. 1997. Tarptautinis marketingas. Kaunas: Technologija. 2. Ruževičius, J., Žilinskaitė, K. Halal. Produktų kokybės užtikrinimo sistema. Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai. Prieiga per internetą:

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 3219 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

Turinys
  • ĮVADAS3
  • I. ĮMONĖS PRISTATYMAS..5
  • 1. UAB „Biržų Duona“.5
  • 1.1. Misija, vizija bei vertybės .5
  • 1.2. Įmonės strateginės veiklos kryptys .6
  • 2. UAB „Biržų Duona“ OVS..7
  • II. UAB „BIRŽŲ DUONA“ PROCESŲ ORGANIZAVIMAS
  • 1. Logistinio verslo aplinka9
  • 1.1. Mikroaplinka9
  • 1.2. Makroaplinka.10
  • 2. Sandėliavimas ir atsargų valdymas11
  • 3. Užsakymų vykdymo procesas11
  • 4. Kainodara.12
  • III. UAB „BIRŽŲ DUONA“ TARPTAUTINĖ RINKODARA13
  • IV. SSGG ANALIZĖ.15
  • IŠVADOS..16
  • PASIŪLYMAI17
  • LITERATŪROS SĄRAŠAS.18

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Lygis
Universitetinis
Failo tipas
Word failas (.docx)
Apimtis
18 psl., (3219 ž.)
Darbo duomenys
  • Pramonės ir gamybos praktikos ataskaita
  • 18 psl., (3219 ž.)
  • Word failas 117 KB
  • Lygis: Universitetinis
www.nemoku.lt Atsisiųsti šią praktikos ataskaitą
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt