Klausydamiesi muzikos, mes gėrimės išraiškiomis melodijomis, puikiais sąskambiais, gražiu balsų vedimu. Visa tai padeda atskleisti muzikos turinį, padeda ją suprasti ir pamilti.
Visa liaudies muzika kupina ansambliškumo dvasios. Prisiminkime mūsų sutartines: kiek ten įdomių sąskambių, koks spalvų įvairumas. Vienbalsės liaudies dainos taip pat dažnai žadina norą dainuoti, kitiems balsams pritariant, kaip sakoma, antrinant.
Daugiabalsė muzika gali būti įvairių pavidalų: pagrįsta tos pačios melodijos variantais, sudaryta iš savarankiškų melodijų, iš įvairių akordų sąskambių, iš melodijos su akordiniu pritarimu ir panašiai. Įvairias daugiabalsės muzikos formas, pagrįstas savarankiškais balsais, kurie, turėdami savas melodines linijas, jungiasi į vieną bendrą melodijų ansamblį, apibendriname vienu polifonijos terminu. Polifonija yra viena iš svarbiausių daugiabalsės muzikos išraiškos priemonių. Polifonijos technika naudojama įvairių tautų liaudies ir profesinėje muzikoje, visų epochų, stilių, įvairių žanrų muzikoje – nuo dvibalsės dainos iki operos ar simfonijos.
Visose klasikinės muzikos žanruose – operoje, simfonijoje ar kamerinėse formose – visada galime rasti vertingų, iš liaudies tradicijų kilusių polifoninės muzikos pavyzdžių.
Polifonine muzika vadiname tokią muziką, kuri sudaryta iš savarankiškų balsų, savarankiškų melodijų. Atsižvelgiant į sudarymą polifoninė muzika skirstoma į dvi pagrindines rūšis: į kontrastinę polifoniją ir imitacinę polifoniją.
Kada muzikoje atsirado daugiabalsiškumas nustatyti, nors apytiksliai, yra be galo sunku. Daugiabalsio giedojimo atsiradimui galėjo pasitarnauti vyrų ir moterų arba vyrų ir vaikų dainavimas kartu. Daugelis istorinių šaltinių rodo, kad dar prieš mūsų erą buvo giedama instrumentams pritariant. Tačiau nežinoma, koks tai buvo giedojimas, kokia tai buvo instrumentinė muzika, nes neturėta muzikos rašto.
Taip pat neturime tikslių žinių, kiek toli siekia Europos daugiabalsės muzikos šaknys. Daugiabalsiškumas minimas jau VII a. Ordo Romanus, tačiau tos žinios yra labai jau bendro pobūdžio, iš jų negalima susidaryti vaizdo apie to meto daugiabalsės muzikos reikšmę ir jos technines priemones. Tik pats faktas leidžia daryti prielaidą, kad tai – jau tolesnis daugiabalsės muzikos etapas, nes iš liaudies praktikos ji jau buvo perėjusi į liturginę muziką.
Vėliau, XI a. daug...
Šį darbą sudaro 3286 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!