Platonas savo dialoguose pateikė daugybę minčių, kurios filosofus, teologus, politikus ir kitų sričių ekspertus žavi ir skatina mąstyti iki pat šių dienų. Kai kurios iš šių idėjų yra susijusios su dalykais, kurie yra daugiau ar mažiau universalūs, egzistuojantys ir Antikos, ir šiandienos pasaulyje. Tarkime, apmąstymai apie teisingumą ar mirtį yra galimi abiejose visuomenėse, nes ir Platonas, ir šiuolaikiniai mąstytojai galėjo matyti su tuo susijusius reiškinius. Tačiau daugybė šiandienos visuomenėje ir fiziniame pasaulyje vykstančių atsitikimų ir procesų yra nulemta (post)modernybės įsigalėjimo ir technologinės pažangos. Antikos mąstytojas visgi nėra aiškiaregys ir negali numatyti to, kaip pasaulis veiks po daugiau nei dviejų tūkstančių metų. Kalbant šio darbo sąvokomis, masinės medijos ir masinė komunikacija nėra tas reiškinys, kurį Platonas būtų galėjęs nagrinėti tiesiogiai. Tačiau visuomet galima pamėginti atrasti analogijas tarp anuometinių reiškinių ir dabartinių, bei genealoginio metodo būdu įsivaizduoti, kaip senovės mąstytojas kalbėtų susidūręs su šiuolaikine problema. Manau, kad Platonas visgi kalba apie medijas savo „Valstybėje“, tačiau čia jis medijomis laiko meno kūrinius (tapybos ir poezijos kritika). Kitaip tariant, Platono imitacijos (mimetikē) teorija mums gali padėti suvokti tai, ką jis būtų galėjęs pasakyti apie medijas. Šį požiūrį, kaip vėliau pamatysime, galima išvesti ne tik iš imitacijos teorijos (kurios aptarimas „Valstybėje“ užima nedaug vietos), bet ir iš pamatinės Platono filosofijos minties, jog kiekvienas žmogus ir daiktas turi tam tikrą paskirtį ir kad vienas ir tas pats daiktas ar žmogus negali geriausiai atlikti keleto skirtingų darbų. Platono imitacijos teoriją šiame darbe lyginsiu su šiuolaikine, jau grynai medijų teorija – Pierre Bourdieu masinių medijų lauko teorija, išdėstoma jo paskaitų cikle „Apie televiziją“. Lyginsiu Bourdieu siūlomą laukų autonomijos ir heteronominių agentų sampratą bei Platono „mėgdžiotojų“ sampratą.
Pirmojoje darbo dalyje pristatysiu Platono mintis, kurios sudaro pagrindą jo imitacijos teorijai, bei aptarsiu pačią imitacijos teoriją. Antrojoje dalyje pristatysiu P. Bourdieu masinių medijų teoriją bei tai, kaip ji yra susijusi su Platono...
Šį darbą sudaro 2982 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!