Mažmeninė prekyba – tai prekių pardavimas galutiniams vartotojams jų asmeniniams ir namų ūkio (šeimos) poreikiams tenkinti. Mažmeninė prekyba yra mobiliausia ir greičiausiai reaguoja į ekonominias, socialinias, demografinias ir kitas permainas.
Dinamiška mažmeninė prekyba: jos įmonių tinklas, formos, metodai, prekių asortimentas reikalauja nuolat stebėti besikeičiančią situaciją, kad laiku pereitume prie struktūrinių poslinkių, galėtume iš anksto numatyti ir prognozuoti tolesnius savo veiksmus, vystymosi kryptis.
Mažmeninės prekybos objektai vykdo tam tikras funkcijas, kurios pasireiškia per sąveiką su aplinka, su kitomis struktūromis, jų elementais.
Mažmeninės prekybos objekto teritorinis funkcionavimas pasireiškia tam tikro sąveikos lauko aplink ją susidarymu. Šis laukas ir vadinamas prekybinės traukos zona. Praktiškai tai yra atitinkamas pirkėjų kontingentas, kurį tas objektas aptarnauja, parduoda jiems prekes bei teikia įvairias paslaugas. Šio prekybos įmonės veiklos lanko dydis bei ypatumai daug priklauso nuo prekybinio aptarnavimo, jo kokybės, prekių kainų.
Šiuo metu Lietuvoje pastebima mažmeninės prekybos apyvartos didėjimo tendencijos. Pvz variklių transporto priemonių ir motociklų pardavimas, techninė apžiūra ir remontas, automobilių degalų apyvarta lyginant su 2000 m, 2004 m padidėjo 15 %, mažmeninės prekybos maisto prekėmis apyvarta padidėjo - 22 %, drabužių mažmeninė prekybos apyvarta padidėjo– 98 %, naudotų daiktų mažmeninė prekyba padidėjo - 27 %.
Darbo tikslas: apžvelgti pagrindinius veiksnius įtakojančius mažmeninę prekybą.
Darbo uždaviniai:
1. aprašyti mažmeninės prekybos įmonių rūšis;
2. apžvelgti mažmeninės prekybos vystymąsi po Lietuvos nepriklausomybės paskelbimo;
3. išanalizuoti veiksnius darančius įtaką mažmeninei prekybai
4. padaryti išvadas.
Darbo metodologija: Literatūros analizė. Remtasi įvairiais literatūros šaltiniais ir pabandyta išsiaiškinti veiksnius įtakojančius mažmeninę prekybą.
1. Mažmeninės prekybos įmonių analizė
“Visų be išimties dalyvaujančių prekių ar paslaugų pardavime tiesiogiai galutiniam vartotojui (jam asmeniškai vartoti) subjektų veikla apibrėžiama kaip mažmeninė prekyba.”
[5, 88 psl.]
Mažmeninei prekybai būdinga didžiulė įmonių rūšių įvairovė. Viena nuo kitos jos skiriasi stacionarumu, prekių asortimentu, dydžiu, pirkėjų aptarnavimo metodais. Todėl mažmeninės prekybos įmonėms, ypač parduotuvėms, apibūdinti dažniausiai taikomas ne klasifikavimo, bet tipologijos (kai įmonės skirstomos pagal du ar daugiau požymių) metodas.”
“P. Kotler mažmenininkus skirsto į prekiaujančius parduotuvėse,...
Šį darbą sudaro 3636 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!