Orlaivių klasifikacijos principai.
Orlaivis tai žmogaus sukurtas , žemės atmosferoje skraidantis aparatas. Orlaivis gali būti pilotuojamas ne tik juo skrendančio žmogaus, bet ir žemėje esančio operatoriaus. Kai kurie orlaiviai gali skristi automatiniu režimu pagal iš anksto paruoštą programą be žmogaus įsikišimo. Abiem šiais atvejais orlaivis laikomas bepiločiu, nes jame nėra skrydį valdančio žmogaus.
Klasifikuojant orlaivius svarbu pasirinkti klasifikavimo kriterijus. Po to orlaiviai išskirstomi pagal šiuos kriterijus.
1 pav. Svarbiausi orlaivių klasifikacijos požymiai.
1. Paskirtis. Tai orlaivio atliekamos funkcijos.
2. Žmogaus įtaka skrydžiui. Ji parodo ar orlaivis yra valdomas žmogaus, esančio pačiame orlaivyje, ar skrenda valdomas nuotoliniu būdu arba pagal iš anksto užprogramuotą maršrutą.
3 Keliamosios jėgos sukėlimo principas. Šis klasifikacijos požymis parodo kokiais principais remiantis orlaivis gali skristi.
4. Motoro buvimas. Ne visi orlaiviai turi motorą, todėl tai irgi gali būti svarbus klasifikacijos požymis.
Orlaivių klasifikacija pagal keliamosios jėgos sukėlimo principą.
Taip klasifikuojant orlaivius atsižvelgiama į keliamosios jėgos, laikančios orlaivį ore prigimtį. Pagal šį požymį orlaiviai skirstomi į:
1. Sunkesnius už orą. Keliamoji šių orlaivių jėga sukuriama oro srautui aptekant specialiai suprofiliuotas plokštumas. Keliamosios jėgos atsiradimas paremtas Bernoulli dėsniu.
2. Lengvesnius už orą. Lengvesni už orą orlaiviai užima didelį tūrį, iš kurio išstumto oro masė didesnė nei tokio orlaivio masė. Remiantis Archimedo dėsniu, tuomet susidaro keliamoji jėga lygi išstumto oro ir paties orlaivio masių skirtumui.
2 pav. Orlaivių klasifikacijos pagal keliamosios jėgos sukėlimo principą schema.
Bet kurios paskirties sunkesni už orą orlaiviai dar klasifikuojami pagal pakilimo būdą:
a. Orlaiviai, kurių skridimui reikalingas greitis vadinami lėktuvais. Lėktuvo sparną aptekantis oro srautas sukelia keliamąją jėgą, reikalingą nugalėti žemės traukai. Šis srautas gaunamas lėktuvui judant oro atžvilgiu. Lėktuvo atžvilgiu sparnas nejuda išskyrus atvejus kai, siekiant prisitaikyti prie kintančių skrydžio sąlygų, keičiama sparno geometrija (pavyzdžiui strėliškumas).
b. Dalis sunkesnių už orą orlaivių gali pakilti neįgavę greičio bei kyboti vienoje vietoje. Tai sraigtasparniai. Sraigtasparnio keliamąją jėgą sukelia jo nešantysis sraigtas, besisukdamas aplink savo sukimosi ašį, tokiu būdu judėdamas oro atžvilgiu....
Šį darbą sudaro 4808 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!