Oligopolija – tai tokia rinka, kurioje yra keletas stambių įmonių ir kiekvienos jų kainos ir gamybos apimties kitimas paveikia kitų įmonių kainas ir gamybos apimti. Oligopolinėje rinkoje reikšmingais tampa ne tik ryšiai tarp gamintojo ir vartotojo, bet ir tarp gamintojų. Kai rinkoje yra kelios įmonės-prekiautojos, kiekviena jų gali mažinti prekės kainą, siekdama padidinti apyvarta. Jei viena įmonė sumažina prekės kainą, jos pavyzdžiu gali pasekti ir kiti konkurentai. Tada prekės kaina sumažėja, bet ne vienai firmai nepavyksta padidinti apyvartos. Prekiautojai patiria nuostolių ir ima didinti prekių kainas. Taip jos vėl gali išaugti iki pradinio dydžio. Oligopolinėje rinkoje prekės kaina priklauso nuo to, kaip firmos išsprendžia tarpusavio priklausomybės problemą. Jeigu įmonė nežino kokiomis kainomis realizuoja prekes jos varžovas, ji negali žinoti ir savo realizavimo apimties, nors ir gali nustatyti savo prekių kainas. Dėl šios priežasties oligopolinė įmonė nežino savo prekių paklausos kreivės. Tai sulaiko įmones oligopolinėje rinkoje varžytis tarp savęs, keičiant prekių kainas. Dažniau varžomasi keičiant produktus, gerinant jų kokybę, reklamuojant prekes ir kitais budais.
Darbo tikslas.
Darbe nagrinėjami pagrindiniai bruožai oligopolinės rinkos. Atskleidžiami pagrindiniai skirtumai, pagal kuriuos galima atskirti oligopolinę rinką nuo kitų rinkų. Darbe logiškai išdėstoma medžiaga susijusi su oligopoline rinka, palaipsniui nuo oligopolijos sąvokų prieinama prie kainų politikos, bei kainų karų.
Pagrindinis tikslas – suprasti oligopolinės rinkos sampratą, bei suvokti kainų prieraišumą, esant oligopolinės rinkos modeliui.
Rašant kursinį darbą naudotasi teisine literatūra, straipsniais periodiniuose leidiniuose, teisės tinklalapiuose esančia informacija, LR įstatymais, moksliniais leidiniais ir kitais šaltiniais.
1. Oligopolinės rinkos sąvoka
Oligopolinė rinka – tai tokia rinka, kurioje vyrauja keletas stambių tarpusavyje, konkuruojančių įmonių, gaminančių tą patį produktą arba artimus pakaitalus.1
Oligopolija (oligopoly) – rinka, kurioje visi produktai yra identiški arba artimi pakaitalai, produkciją teikia nedaugelis firmų, tačiau bent kelios jų palyginti didelės.2
Oligopolinė rinka – tai tokia rinka, kurioje yra keletas stambių įmonių ir kiekvienas jų kainų ir gamybos apimties kitimas paveikia kitų įmonių kainas ir gamybos...
Šį darbą sudaro 6143 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!