NELYGYBIŲ MOKYMAS • REFERATAS Tikslai • Susisteminti žinias apie nelygybes. • Pakartoti nelygybių rūšis ir jų sprendimo būdus. • Įgyti patirties rašant projektinius darbus. • Išmokti rinkti, sisteminti ir analizuoti medžiagą. • Gilinti darbo su kompiuterinėmis programomis įgūdžius 5 KLASĖ • NELYGYBĖ. NELYGYBĖS SKAIČIAVIMAS Viktorija sugalvojo skaičių, prie jo pridėjo 2 ir gavo skaičių, mažesnį už 5. Jei nežinomą skaičių pažymėsiu raide x, Tai šį sakinį galėsiu užrašyti taip: x + 2 2 B 5 – x 5 Nežinomas skaičius yra x , iš jo atėmė 2, todėl jau galime parašyti x – 2 ir gavo skaičių, didesnį už 5, tai šį sakinį užrašome taip: x – 2 > 5 Taigi, atsakymas bus raidė C. APIBENDRINAME Jei tarp dviejų skaičių ar skaitinių reiškinių yra parašytas ženklas > arba 2, 7 arba 15, 4 * x 4 – nelygybės. Nežinomojo reikšmė, su kuria nelygybė virsta teisinga skaitine nelygybe, vadinama nelygybės sprendiniu. Skaičiai 6, 7, 8 (ir didesni) yra nelygybės x > 5 sprendiniai, nes 6 > 5, 7 > 5, 8 > 5 yra teisingos skaitinės nelygybės. 8 KLASĖ • Skaičių ir reiškinių palyginimas Lygindami du skaičius arba reiškinius, paprastai rašome ženklą” > „ (daugiau), „, b, a b, tai b a. Nelygybė a ≥ b reiškia, kad a > b arba a = b. Skaitome: „a daugiau arba lygu b“, arba „a ne mažesnis už b“. Nelygybė a ≤ b reiškia, kad a arba 8. Abi puses padauginkime iš 2: Abi puses padalykime iš 2: 10 > 8 10 > 8 10 * 2 > 8 * 2, 10 : 2 > 8 : 2, 20 > 16. 5 > 4. Prie teisingos skaitinės nelygybės abiejų pusių padauginę (arba padaliję) iš to paties teigiamojo skaičiaus, gauname teisingą nelygybę. Tą patį atlikime su nelygybe 10 > 8. Abi puses padauginkime iš -2: Abi puses padalykime iš -2: 10 > 8 10 > 8 10 * (-2) 33. Reikia surasti tokias x reiksmes, su kuriomis būtų teisingos abi nelygybės 2*(x + 5) 33. Tokiais atvejais sakoma, kad reikia išspręsti nelygybių sistemą, kuri užrašoma su riestiniu skliaustu{, t.y. Sprendžiame kiekvieną sistemos nelygybę: x + 5 11; x 15. Abiejų nelygybių x 15 sprendinius pavaizduokime vienoje skaičių tiesėje ir raskime bendrus abiem nelygybėms sprendinius: 15 20 x x(15; 20) Atsakymas. Dviratininkas važiuoja didesniu kaip 15 km/h, bet mažesniu kaip 20 km/h greičiu. Nelygybių su vienu kintamuoju sistemos sprendiniu vadinamos tos kintamojo reikšmės, su kuriomis yra teisinga kiekviena sistemos nalygybė. Išvados • Rašydama šį referatą rinkau teoriją ir uždavinius apie nelygybes iš vadovėlių. Surinkusi medžiagą, ją sisteminau pagal uždavinių sprendimo tipus ir nelygybių rūšis. Taigi atlikdama šį darbą aš pakartojau viską apie nelygybes.
Šį darbą sudaro 1175 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!