Kaina nėra vienintelis rodiklis, dėl kurio konkuruoja firmos. Jos gali konkuruoti ir dėl kitų rodiklių: geresnio aptarnavimo, reklamos, plėtojimo perspektyvos ir t.t. Monopolinės konkurencijos sąlygomis veikiantį gamintoją ne visuomet patenkina situacija, kai jis gauna tik normalųjį pelną. Susidarius tokiai situacijai, gamintojas stengsis pagerinti pusiausvyros padėtį ilguoju laikotarpiu. Kadangi firma, veikianti monopolinės konkurencijos sąlygomis, gamina produktus, kurie kuo nors skiriasi nuo konkurentų produktų, tai produkto diferenciacija yra tam tikras jo tolesnio tobulinimo šaltinis. Be to, atsižvelgiant į esamus ir įsivaizduojamus produkto skirtumus, galima panaudoti reklamą ir skatinti produkto realizavimą. Visa tai atsispindi termine – nekaininė konkurencija.
Monopolinės konkurencijos teorinis modelis yra labai supaprastinta realybė. Todėl tikrovėje egzistuojantys veiksniai verčia patikslinti jau nagrinėtą modelį. Visai natūralu, kad gamintojai monopolinės konkurencijos rinkoje stengiasi pagerinti ilgalaikę pusiausvyrą ir išlaikyti pelną. Tai jie atlieka labiau diferencijuodami savo produktą ir jį tobulindami.
Produkto tobulinimas ir reklama padidina firmos kaštus. Tobulindama prekes, didindama reklamos apimtį ir gerindama jos kokybę, firma stengiasi išsaugoti savo pelną. Tačiau firma tikisi, kad jos produkcijos paklausa padidės. Jeigu paklausa padidės didesniu dydžiu negu reikia, kad būtų padengti produkto tobulinimo kaštai ir jo realizavimo skatinimo išlaidos, firmos pelnas išaugs. Firma mažindama kaina, gali neturėti pelno didinimo perspektyvos, todėl vis didesnį poveikį turi nekaininė konkurencija. Monopolinės konkurencijos sąlygomis firmos dažniausiai konkuruoja ne mažindamos kainas, bet panaudodamos reklamą, sukurdamos patrauklesnę prekę.
• reklama.
Monopolinės konkurencijos sąlygomis, vyraujant produktų diferenciacijai, vartotojui siūloma tam tikra daugelio rūšių, markių, stilių ir įvairios kokybės produkcija. Tokia situacija rinkoje, palyginti su tobuląja konkurencija, suteikia vartotojams tam tikrų pranašumų: jie turi didesnę pasirinkimo galimybę, nes plečiasi pasirinkimo diapazonas, geriau tenkinami vartotojų skoniai bei poreikiai. Tačiau spartus produkcijos rūšių asortimento didinimas sudaro vartotojams nepatogumų: sunku išsirinkti norimą prekę, išsirinkimas atima daug laiko. Dažnai tokiu atveju vartotojai mėgina spręsti apie prekių kokybę tik iš kainos. Kai kaina vartojama kaip kokybės rodiklis, gamintojai gali nustatyti aukštas kainas ir...
Šį darbą sudaro 2880 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!