Lietuvos tarptautiniai ekonominiai santykiai turi gilias šaknis. Istoriniai duomenys teigia, kad jau nuo seno buvo prekiaujama su Romos valstybe, Skandinavijos ir Vakarų Europos šalimis. Jos kaip Lietuvos prekybos partnerės išliko iki šių dienų, kurias papildė taip pat ir šalys, esančios už Europos ribų.
Paskutiniaisiais metais Lietuvos santykius su kitomis šalimis itin pakeitė įstojimas į Europos Sąjungą. Atsivėrė palankesnės sąlygos tarptautinei prekybai tarp Sąjungos narių. Iki įstojimo į ES Lietuvos eksportas į Sąjungai priklausančias šalis nebuvo toks laisvas dėl daugelio apribojimų ir taikomų reguliavimo priemonių. Lietuvai tapus ES nare padidėjo eksportas, kas tokioje nedidelėje šalyje turi lemiamą reikšmę ekonomikos plėtrai. Tačiau užsienio prekybos plėtra tarptautinėse rinkose yra iššūkis Lietuvos ūkio subjektams, siekiant įsitvirtinti vis didėjančios konkurencijos sąlygomis, reikia įvertinti nepakankamo konkurencingumo priežastis ir tinkamai reaguoti į jas.
Darbo tikslas: Išanalizuoti Lietuvos eksportą ir jo problemas.
5. Atlikti Lietuvos eksporto būklės analizę ir pateikti išvadas.
Darbo metodai: mokslinės literatūros ir statistinių duomenų analizė.
1. Eksportas
1. 1 Eksporto esmė
Eksportas – tai prekių ir (ar) paslaugų pardavimas už nacionalinių ribų tiesioginiu ar netiesioginiu metodais (Ginevičius, et al., 2005). Eksportas kaip prekybos rūšis išsiskiria dviem pagrindiniais bruožais:
• Procesas vyksta mažiausiai tarp dviejų šalių, t.y. prekyba vykdoma už tam tikros valstybės nacionalinių ribų. Taip pat eksportas yra neatskiriama valstybės politikos dalis, kuri įeina į vyriausybės programas. Eksporto santykiai yra ne tik įmonės reikalas, bet ir tarptautinių valstybės santykių dalis.
• Eksportas susijęs su įvairių šalių valiutinių santykių naudojimu, tokiais reiškiniais kaip užsienio prekybos sąlygos, užsienio prekybos balansas (šalies eksporto ir importo skirtumas). Šie reiškiniai rodo palankų rezultatą vienoms šalims ir nepalankų - kitoms.
Patekimas į eksporto rinkas dažniausiai prasideda vykdant užsienio klientų užsakymus. Kartais įmonė mato rinkos galimybes ir aktyviai nusprendžia išvežti savo produktus ar paslaugas. Firma gali būti tiesioginis arba netiesioginis eksportuotojas (Startienė, 2002).
Į užsienio rinką nusprendusi įeiti įmonė turi nuspręsti, kokiu būdu ji tai nori daryti ir kiek užsienio rinkos ji...
Šį darbą sudaro 5770 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!