• teatraliniai.
Pagal savo paskirtį muzikos kūriniai klasifikuojami į koncertinius, pramoginius, sceninius, šokių, mokymo.
Formos atžvilgiu kūriniai pirmiausia skirstomi į vientisus (dar skirstomi į smulkiąsias ir stambiąsias pjeses, rondo, sonatas, rondo – sonatas, variacijas) ir daugiadalius (ciklinius. Tai ciklai, siuitos, sonaoas, simfonijos, koncertai, kantatos, oratorijos).
Tai viena iš svarbiausių muzikos išraiškos priemonių. Tai muzikos garsų trukmės santykiai. Juo vienodesnė garsų trukmė, juo mažesnė ritminė įtampa, o skirtingesnės vertės sukuria didesnę įtampą. Vis dėlto ilgiausios trukmės ritmo vienetas stabdo muzikos vyksmą, yra natūrali riba tarp gretimų ritmo darinių – vadinasi, yra viena iš cezūros priemonių. Kita cezūros priemonė yra pauzės, skiriančios vieną darinį nuo kito.
Skirtingo ritmo balsų derinys vadinamas poliritmija. Ritmo kirtis nukeliamas kitur ir nesutapdamas su realiuoju kirčiu vadinamas sinkope. Vienodods trukmės arba vienodų darinių nuolatinis pasikartojimas vadinamas ostinatiniu ritmu.
2. Metras
Ritminėje muzikinių garsų slinktyje galima išskirti tam tikrą pastovios trukmės vienetą, kuris apsprendžia garsų ilgumą, jų trukmės tarpusavio santykiavimą. Viena iš tų dalių yra ryškesnė, pabrėžiama akcento, vadinama sunkiąja dalimi, o kitos – lemgvosiomis. Dėsninga sunkiųjų ir lengvųjų dalių kaita vadinama metru, o metrinė grupelė – pėda.
Muzikoje pėdos trejopos:
• jambas pasižymi veržlumu, aktyvumu;
• chorėjas yra švelnus, pasyvus;
• amfibrachis gali būti įvairus.
Įvairių metrų derinys vadinamas polimetrija.
_______ ________________
1
3. Tonacijos ir jų kaita
Ilgesniam kūriniui neužtenka vienos tonacijos akordų įvairovės, todėl ilgainiui kompozitoriai ėmė naudoti perėjimus į kitas tonacijas – moduliacijas. Kuo tolimesnė tonacija, tuo ryškesnė skambesio spalvos permaina. Moduliuojant į tonacijas , esančias kvinta aukščiau, skambesys šviesėja, ir priešingai – pereinant į tonaciją kvinta žemiau, skambesys tamsėja. Taip pat ir su kitais intervalais išskyrus mažųjų sekundų ir tercijų – tuomet gaunasi priešingai.
4. Dermė ir kiti garsų derinimo būdai
Dermė yra garsų santykių visuma, kur patys garsai turi nevienodą funkciją. Pagrindinis garsas vadinamas tonika.
Senovės muzikoje vyravo lydinė (mažoras su paaukštintu IV laipsniu), miksolydinė (mažoras su pažemintu VII laipsniu), dorinė (minoras su paaukštintu VI laipsniu) ir fryginė (minoras su...
Šį darbą sudaro 2115 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!