Motyvacija – psichologinė savybė, lemianti asmens įsipareigojimo laipsnį. Į ją įeina veiksniai, sukeliantys, nukreipiantys ir palaikantys žmogaus elgesį tam tikra įsipareigojimo linkme. Motyvaciją lemia tai, ko žmogus nori. Žmogus įgytą kvalifikaciją, gebėjimus, žinias bei patirtį siekia panaudoti darbe ir kuo geriau kam tai sekasi, tuo didesnis yra jo pasitenkinimo lygis, taip pat ir motyvacijos lygis.
Motyvavimas tapo ypač aktualia tema tarp vadovų, norinčių skatinti darbuotojų motyvaciją. Kuomet kalbame apie motyvaciją dirbti ir dirbti gerai, kalbame apie gausą veiksnių, skatinančių darbuotis. Tai ir darbo užmokestis, savęs įtvirtinimas, pagarba, savęs, kaip priklausančio tam tikrai organizacijai ar komandai suvokimas, karjera, kūrybinė atmosfera, premijos ir vadovybės pasitikėjimas, galimybė save įtvirtinti. Motyvuojantys veiksniai nevienodai motyvuoja skirtingus žmones. Tai, kas yra be galo svarbu viršininkui, nebūtinai yra taip pat svarbu ir jo pavaldiniui, todėl norėdami motyvuoti savo darbuotojus darbdaviai turėtų periodiškai kalbėtis su savo darbuotojais ir pasiaiškinti, kiek darbuotojai patenkinti savo darbu bei ko jiems trūksta.
Iš senovės žinoma, kad apgalvotai paveikus žmones, galima pasiekti savo tikslus. Motyvavimas yra savęs ir kitų raginimas veikti asmens ar organizacijos naudai bei sudarymas tokių sąlygų, kada žmogus nori veikti ir aktyviai veikia asmens ar organizacijos naudai. Žmonių poreikiai ir interesai nuolat kinta.
Yra daug sukurtų teorijų ir požiūrių norint išsiaiškinti kas vis dėl to skatina žmonių motyvaciją. Teorijos bando aiškinti, kokie žmonės yra ir kokie jie gali tapti dėl motyvacijos.
Ankstyvieji motyvacijos požiūriai:
tradicinis modelis – pagrindinis algų skatinimo metodas: kuo daugiau darbuotojai pagamindavo, tuo daugiau uždirbdavo. Manyta, kad darbininkus galima skatinti tik pinigais.
žmonių santykių modelis- manymas, kad socialiniai kontaktai padeda sukurti motyvaciją ir stiprina ją. Vadovai savo darbuotojus gali skatinti pažindami jų socialinius poreikius ir suteikdami galimybę jaustis svarbiais ir naudingais.
žmonių išteklių modelis- išskiriamos dvi vadovų teiginių apie savo pavaldinius grupės. Teorija X teigia, kad žmonės ir prigimties nenori dirbti, ir nors suvokia darbą kaip būtinybę, stengiasi jos išvengti. Žmonės nori, kad jiems...
Šį darbą sudaro 2475 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!