Motociklas – dviratė motorinė transporto priemonė, varoma vidaus degimo variklio, kurio cilindrų darbinis tūris yra 50–1500 cm³. Kai kada motociklai būna ir triračiai arba keturračiai. Ši transporto priemonė sveria mažiau nei 400 kg.
Pirmąjį motociklą 1885 m. sukonstravo vokiečių inžinierius Gottlieb Wilhelm Daimler. Pripučiamos guminės padangos motociklams pritaikytos po dešimties metų – 1895 m.
Motociklai klasifikuojami įvairiai. Remiantis variklio cilindrų darbiniu tūriu, išskiriami lengvieji (50–125 cm³), vidutiniai (125–500 cm³) bei sunkieji (500–1500 cm³). Pagal paskirtį ir konstrukcijos ypatybes išskiriami miesto, sportiniai, turistiniai, lenktyniniai, keturračiai, specialieji, sniego, vandens motociklai.
Darbo tikslas – atlikti motociklų dvitakčio variklių priežiūros ir gedimų analizę.
1. Aprašyti motociklų dvitakčio variklių techninę priežiūrą.
2. Aptarti motociklų variklių dažniausius gedimus.
Pirmasis komercinis dvitaktis variklis su cilindrų suspaudimu priskiriamas škotų inžinieriui Dugaldui Clerkui, kuris užpatentavo savo dizainą 1881 m. Tačiau, skirtingai nei dauguma vėlesnių dvitakčių variklių, jis turėjo atskirą įkrovimo cilindrą. Karterio išvalytas variklis, kuriame po stūmokliu esantis plotas naudojamas kaip įkrovimo siurblys, paprastai priskiriamas anglui Joseph Day. 1879 m. gruodžio 31 d. vokiečių išradėjas Karlas Benzas pagamino dvitaktį dujinį variklį, kuriam 1880 m. Vokietijoje gavo patentą. Pirmasis tikrai praktiškas dvitaktis variklis priskiriamas jorkšyriečiui Alfredui Angas Scottui, kuris 1908 m. pradėjo gaminti dviejų cilindrų vandeniu aušinamus motociklus.
Dviejų taktų benzininiai varikliai su elektriniu kibirkštiniu uždegimu yra ypač naudingi lengvuose ar nešiojamuose įrenginiuose, pavyzdžiui, grandininiuose pjūkluose ir motocikluose. Tačiau, kai svoris ir dydis nėra svarbūs, dėl didelio termodinaminio ciklo efektyvumo jis idealiai tinka dyzeliniams slėginio uždegimo varikliams, dirbantiems dideliuose, svoriui nejautriuose įrenginiuose, pvz., jūrų varyme, geležinkelio lokomotyvuose ir elektros gamybai. Dviejų taktų variklyje išmetamosios dujos perduoda mažiau šilumos į aušinimo sistemą nei keturtaktis, o tai reiškia, kad daugiau energijos reikia varyti stūmoklį ir, jei yra, turbokompresorių.
2. Dvitakčio vidaus degimo variklio veikimo principas
Dvitakčio variklio veikimas ir jo sandara yra gana paprasta ( variklio sandara 1 pav.).
pav. 1 Dvitakčio variklio sandara.
Paveiksle pažymėtos dalys: 1. Stūmoklis, žiedai; 2. Alkūninis velenas;...
Šį darbą sudaro 1318 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!