Pasaulis šiandieną nuolatos skyla į vienokias ar kitokias tarpusavio priešiškumą jaučiančias dalis, kurios deklaruoja savo išskirtinumą bei ypatingas, tik jiems priklausančias, teises. Moterų ir vyrų padėtis visuomenėje, jų kaip asmenybės esmė ir asmenybių formavimasis bei pastovus šių lyčių skirtumų nagrinėjimas visada rūpėjo žmogui. Tačiau tas domėjimasis buvo užgožiamas bei slopinamas įvairių aplinkybių, rasės, tautybės, šeimos problemų, iškilusių žmonėms. Beveik niekas nesusimąstydavo, kad žmonijos istoriją, kultūrą, valstybę, šeimą kuria konkrečios, tam tikros lyties asmenybės. Dažniausiai tai būdavo vyrų giminės atstovai. Čia ir kilo moterų ir vyrų lygiateisiškumo klausimas visuomeniniame gyvenime. Klausimas arba „ socialinių problemų kompleksas, apimantis moterų padėtį visuomenėje ir šeimoje, motinos ir vaiko apsaugą, moterų nelygiateisiškumo faktinį apibūdinimą“(6. 149psl.).
Tradiciškai skiriamos dvi lytys – moteriškoji ir vyriškoji –, kurios nusako fiziologinius žmonių skirtumus. Dvi lytys, dvi giminės, – jos visuomet turėjo įtakos, kalbant apie lyčių lygybę, vienos kurios nors lyties teisių sulyginimą. Šiuolaikiniai moksliniai lyties tyrinėjimai radikaliai keičia žmogaus lyties ir individo tapatumo sampratą ir skatina visuomenę žvelgti į žmonijos socialinę ir lyties istoriją. Lytis ilgą laiką buvo skirtingai suprantama skirtingose visuomenėse ir kultūrose. Jei „iki XVIII amžiaus pabaigos Šiaurės Amerikos indėnai dar nepažino lyčių diskriminacijos“(1.12psl.), tai viskas ėmė kisti po Amerikos kolonizavimo – nauja kultūra iš pagrindų pavaikė indėnų lyčių santykius. Į indėnų kultūrą pamažu ėmė skverbtis vakarietiška įtaka, kur moteris atlikdavo tuos pačius prigimtinius socialinius vaidmenis – gimdydavo vaikus, rūpindavosi būsto jaukumu ir valgio ruošimu. Tuometinė Vakarų visuomenė buvo įpratusi prie tokių vyro ir moters santykius, dabartinė gi – siekia juos keisti.
Kitas svarbus aspektas, kalbant apie moters vietą šiuolaikinėje visuomenėje, yra jos priklausomybė nuo vyro. Dabar jau niekam ne paslaptis, jog moteris tapo ekonomiškai priklausoma nuo vyro tada, kai matriarchatas – „bendruomenės stadija, kuriai būdinga motinos giminė ir jos teisė“(4. 250psl.), – buvo pakeistas patriarchatu – „bendruomenės teise, kuriai būdinga tėvo giminė ir jos teisė“. Nuo tada „vyriškumo...
Šį darbą sudaro 1921 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!