Apie moralinio veiksmo objektą, aplinkybes ir intenciją negalima kalbėti nežinant kas yra pats moralinis veiksmas ir galų gale pati moralė. Moralė – žodis kilęs iš graikų kalbos žodžio “mores” ir reiškia paprotys, įprotis, charakteris. Kasdieninėje kalboje moralė suprantama, kaip, kaip tam tikrų taisyklių visuma reguliuojanti žmogaus elgesį, santykius tarp žmonių ir veiksmus. Veiksmų moralumą apibrėžia santykis tarp žmogaus laisvės ir tikrojo gėrio. Moraliniai veiksmai, išreiškia ir nustato, ar juos atlikęs žmogus yra geras ar blogas. O moraliniam veiksmui yra labai svarbūs, jo objektas, aplinkybės ir intencija. Kas tai, ar jie tarpusavyje susisiję, ar jie gali egzistuoti atskirai: vienas be kito? Tai aš ir aptarsiu savame darbe.
Pirmas ir svarbiausias moralinio vertinimo elementas yra žmogiškojo veiksmo objektas, kuris lemia, ar galima tą veiksmą nukreipti į gėrį ir į galutinį tikslą, kuris yra Dievas. Šią kryptį protas randa pačioje būtyje žmogaus, suprantamo kaip visuma tiesos apie jį, įskaitant jo prigimtinius polinkius, siekius ir tikslus, visada turinčius ir dvasinį matmenį; būtent jie sudaro prigimtinio įstatymo turinį, ir būtent “gėrio asmeniui” organinė visuma tarnauja “asmens gėriui”, tam gėriui, kuris yra pats asmuo ir jo tobulumas.
Protas liudija, jog gali būti tokių žmogiškojo veiksmo objektų, kurių negalima palenkti Dievui, nes jie radikaliai prieštarauja pagal Dievo paveikslą sukurto asmens gėriui. Bažnyčios moralinėje tradicijoje šie veiksmai vadinami “vidujai blogais” (intrinsece malum): jie yra tokie visuomet ir patys savaime, t.y. dėl paties jų objekto, nepriklausomai nuo veikiančiojo paskesnių intencijų ir aplinkybių. Todėl Bažnyčia, nė kiek nemenkindama aplinkybių ir ypač intencijų įtakos moralumui, moko, jog “yra veiksmų, kurie kaip tokie ir patys savaime, nepriklausomai nuo aplinkybių, dėl savo objekto yra griežtai neleistini”. Vatikano II Susirinkimas, kalbėdamas apie žmogaus asmeniui priderančią pagarbą, pateikia daug tokių veiksmų pavyzdžių: “Visi dalykai, priešingi pačiai gyvybei - žmogžudystės, genocidas, abortas, eutanazija ir laisva savižudybė; visi dalykai, pažeidžiantys žmogaus asmens neliečiamumą - sužalojimai, fiziniai ar moraliniai kankinimai,...
Šį darbą sudaro 2069 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!