Referatai

Monopolinės konkurencijos rinkos ekonominis efektyvumas

10   (1 atsiliepimai)
Monopolinės konkurencijos rinkos ekonominis efektyvumas 1 puslapis
Monopolinės konkurencijos rinkos ekonominis efektyvumas 2 puslapis
Monopolinės konkurencijos rinkos ekonominis efektyvumas 3 puslapis
Monopolinės konkurencijos rinkos ekonominis efektyvumas 4 puslapis
Monopolinės konkurencijos rinkos ekonominis efektyvumas 5 puslapis
Monopolinės konkurencijos rinkos ekonominis efektyvumas 6 puslapis
Monopolinės konkurencijos rinkos ekonominis efektyvumas 7 puslapis
Monopolinės konkurencijos rinkos ekonominis efektyvumas 8 puslapis
Monopolinės konkurencijos rinkos ekonominis efektyvumas 9 puslapis
Monopolinės konkurencijos rinkos ekonominis efektyvumas 10 puslapis
Monopolinės konkurencijos rinkos ekonominis efektyvumas 11 puslapis
Monopolinės konkurencijos rinkos ekonominis efektyvumas 12 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

Monopolija – tai tokia rinkos situacija, kai yra tik vienas gamintojas ar tiekėjas tam tikros prekės. Monopolistai gali nevaržomai mėgautis konkurencijos laisve, t.y. teikti produkcija ar paslaugas be konkurencijos, o vartotojas šiuo atveju neturi jokios kitos pasirinkimo alternatyvos.
Monopolinė konkurencija yra tokia rinkos struktūra, kurioje yra daug firmų, parduodančių šiek tiek diferencijuotą produkciją ir yra žemi įdėjimo į šaką arba išėjimo iš šakos barjerai.
Dėl to, kad šakoje yra daug firmų, monopolinės konkurencijos rinka yra panaši į tobulos konkurencijos rinką. Firmų gausumas šakoje neleidžia joms susitarti dėl rinkos dalies ir kainų. Kiekvienos firmos prekės arba paslaugos daugiau ar mažiau yra diferencijuotos, t. y. kiekvienos firmos produktas neturi analogo. Tuo monopolinės konkurencijos rinka skiriasi nuo grynos konkurencijos rinkos.
Žemi įėjimo į šaką ir išėjimo iš šakos barjerai lemia, kad monopolinės konkurencijos firmos gali gauti ekonominį pelną tik trumpuoju laikotarpiu, o ilguoju laikotarpiu jos gauna tik normalų pelną. Dėl to, kad monopolinės konkurencijos firmų prekės ir paslaugos turi artimų substitutų tarp firmų vyrauja nekaininė konkurencija. Nekaininė konkurencija pasireiškia įvairiomis formomis: prekių ir paslaugų kokybės gerinimu, jų įvairove, įpakavimų, reklama, aptarnavimo kultūra ir pan.
Monopolija - tai vieno gamintojo, pardavėjo ar paslaugos teikėjo viešpatavimas tam tikroje ūkio šakoje. Ji atsiranda kai kita firma negali suteiktos tos paslaugos, pagaminti ar parduoti prekės. Kadangi firmos pagrindinis tikslas yra pelnas, ji naudojasi monopolija to siekdama. Pelno siekiama nebūtinai didinant kainas. Dažnai pelno siekiama parduodant daug prekių už ne didelę kainą.
Išskirtinės teisės, dažniausiai suteiktos vyriausybės. Vyriausybė, suteikdama firmoms vienintelio pardavėjo statusą, suformuoja dirbtinė kliūtį kitoms firmoms. Pavyzdžiui, išduodami leidimai (licenzijos) ryšių paslaugoms, žiniasklaidos priemonėms. Daugeliu atvejų vyriausybė pati atstovauja monopolijoms. Tai ypač dažnai pasitaiko pašto srityje. Daugelis valstybių turi alkoholinių gėrimų gaminimo, ar valstybinių loterijų organizavimo monopoliją.
Kita kliūtis, tai patentai ir autorinės teisės, garantuojantys naujų produktų kūrėjams literatūros ar meno kūrinių autoriams išskirtines teises. Patentas garantuoja išradėjui išskirtinę teisę, monopoliją, į...

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 2270 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

Turinys
  • Įvadas 3
  • 1. Monopolinės konkurencijos rinka 4
  • 1.1 monopolinės konkurencinės rinkos bruožai 5
  • 2. Monopolinės konkurencijos rinkos pusiausvyra 7
  • 3. Monopolija ir efektyvumas 10
  • išvados 12
  • LITERATŪRA 13

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Lygis
Universitetinis
Failo tipas
Word failas (.doc)
Apimtis
13 psl., (2270 ž.)
Darbo duomenys
  • Mikroekonomikos referatas
  • 13 psl., (2270 ž.)
  • Word failas 144 KB
  • Lygis: Universitetinis
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį referatą
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt