Daugumoje rinkų konkuruojančių firmų produktai yra nestandartizuotos prekės. Vienos firmos prekės visada kuo nors skiriasi nuo konkurento siūlomų prekių. Dauguma firmų gana daug lėšų ir laiko skiria tam, kad jų prekės turėtų tokių skiriamųjų ypatybių, dėl kurių taptų unikaliomis. Tam plačiai naudojama reklama, įpakavimas, firmos ženklas, papildomos paslaugos (garantinis taisymas, pristatymas) ir kt.
Darbo tikslas- išnagrinėti monopolinės konkurencijos rinką ir jos ekonominį efektyvumą.
Darbo uždaviniai- pavaizduoti firmos pusiausvyrą trumpuoju ir ilguoju laikotarpiu grafiškai, įvertinti firmų elgseną trumpuoju ir ilguoju laikotarpiu, nekaininės konkurencijos reikšmę.
Darbo metodika – mokslinės litaratūros analizė; palyginamoji analizė; loginių abstrakcijų analizės.
Monopolinė konkurencija- yra tokia rinkos struktūra, kurioje yra daug firmų, parduodančių šiek tiek diferencijuotą produkciją ir yra žemi įėjimo į šaką ir išėjimo iš šakos barjerai.
• Pirma, šakoje yra daug firmų. Dėl to monopolinės konkurencijos rinka yra panaši į tobulos konkurencijos rinką (arba šaką). Firmų gausumas neleidžia joms susitarti dėl rinkos dalies kainų. Firmos yra per mažos, kad galėtų dominuoti šakoje. Kiekvienos iš jų pardavimų apimtis tesudaro tik menką šakos pardavimų dalį.
• Antra, kiekvienos firmos prekės arba paslaugos yra daugiau ar mažiau diferencijuotos, t.y. kiekvienos firmos produktas neturi visiško analogo. Tuo monopolinės konkurencijos rinka skiriasi nuo grynos konkurencijos rinkos. Produkto diferenciacijai įtakos turi: 1. Kokybė (produktai gali skirtis vienas nuo kito fizinėmis ir kokybinėmis savybėmis- medžiagomis, dizainu, darbo kokybe, funkcinėmis ypatybėmis); 2. Paslaugos ( įvairių produktų pardavimo sąlygos ir teikiamos paslaugos- prekių įpakavimas, aptarnavimo kokybė ir pan.- skiriasi); 3. Išdėstymas (produktai gali būti diferencijuoti atsižvelgiant į parduotuvių tinklo išdėstymą ir prieinamumą vartotojams); 4. Realizavimo skatinimas (firmų prekės turi tokių skiriamųjų ypatybių, kurias sukuria reklama, įpakavimas, firmos ženklas, prekės markė ir t.t.)
• Trečia, žemi įėjimo į šaką ir išėjimo iš šakos barjerai. Šis požymis lemia, kad monopolinės konkurencijos firmos gali gauti ekonominį pelną tik trumpuoju laikotarpiu, o ilguoju laikotarpiu gauna tik normalų pelną.
• Ketvirta, kadangi monopolinės konkurencijos firmų prekės ir paslaugos...
Šį darbą sudaro 2346 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!