19 a. pabaigoje atsirado nenumaldomas naujo architektūros stiliaus poreikis.
Vakarų pasaulis užsidegė noru sukurti visiškai naują stilių. Architektams tais laikais didelę įtaką darė kinų ir japonų grafikos ornamentai. Formų naujam stiliui ieškota ir gamtoje. Iš gamtos naujas stilius perėmė lenktą liniją. Architektūroje, kaip dekoro formos paplito augalai, jūros bangos, vandens augalai ir gyvūnai.
Naujasis stilius įvairiose šalyse ne tik vadintas skirtingai; visur jis turėjo savų bruožų.
Vokietijoje- jugendu.
19 a. pabaigoje įvairiose Europos vietose stengtasi išsivaduoti iš stilių maišaties, kuri pusę amžiaus vyravo architektūroje ir taikomojoje dailėje. Secesija buvo meninis judėjimas, siekęs sugrąžinti stiliaus vienovę architektūrai, vaizduojamajai ir taikomajai dailei, pramonės gaminiams, baldams, drabužiams.
Secesijos stilius buvo nukreiptas prieš eklektiką architektūroje ir dailėje, prieš miesčionišką realizmą ir akademizmą. Naujo stiliaus sukūrimo bandymai sėkmingesni architektūros, taikomosios dailės, knygų iliustravimo ir plakatinio meno srityse, mažiau sėkmingi – tapyboje ir skulptūroje.
Suteikdama naują pavidalą secesija reiškėsi stiklo dirbiniuose, o ypač papuošaluose.
Visoms secesijos atmainoms būdingas ORDERIŲ IR KANONŲ NEBUVIMAS. Tai nevaržomos fantazijos stilius. Jis remiasi jausminiu pradu, o įkvėpimo ieškoma gamtos formose.
Ikonografija, polinkiu į simboliką ir išraiškos priemonėmis secesija artima simbolizmui.
Išlinkę stiebai, palinkę vainiklapiai, išsikeroję vandens augalai, irisai ir įvairiausios egzotiškos tropikų gėlės vaizduojamos tarsi vystančios.
Neretai tarp augalinių motyvų įsiterpia gracingos moterų figūros, sparnuotos fėjos ir kitos būtybės, paukščiai.
Čia ypač svarbi linija – pagrindinė šio stiliaus išraiškos priemonė
Moderno stiliui būdingas išorinis dekoratyvumas.
Papuošimams naudojami augaliniai motyvai, tačiau taip stilizuoti, kad tiesiog sunku pažinti realų augalą. Pagrindinis vaidmuo tenka gražioms plaukiančioms linijoms, po vieną ar ištisom puokštėm dengiančioms paviršių.
Tapyboje moderno stilius pasireiškė:
ypatingu formų grakštumu,
ištįsusiomis figūromis,
pabrėžtais kontūrais, tiksliais vienspalviais paviršiais.
Banguotos, lanksčios, suktos, lakios linijos, plokščių, kontrastingų spalvų deriniai ir gausi ornamentika grąžino tapybai dekoratyvumą.
Moderno tapyboje gilumos efektas ne toks reikšmingas. Visas vaizdas atrodo plokščias, o kartais primena aplikacijomis puoštą sieninį kilimą.
Pagrindiniai secesijos atstovai :
vokietis Maksas Klingeris, Francas fon Štiukas,
čekas Alfonsas Mucha (Alfons Maria Mucha)
austras...
Šį darbą sudaro 641 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!