Rašiniai

,,Mažvydas" teksto suvokimas

9.4   (3 atsiliepimai)
,,Mažvydas" teksto suvokimas 1 puslapis
,,Mažvydas" teksto suvokimas 2 puslapis
,,Mažvydas" teksto suvokimas 3 puslapis
,,Mažvydas" teksto suvokimas 4 puslapis
,,Mažvydas" teksto suvokimas 5 puslapis
,,Mažvydas" teksto suvokimas 6 puslapis
,,Mažvydas" teksto suvokimas 7 puslapis
,,Mažvydas" teksto suvokimas 8 puslapis
,,Mažvydas" teksto suvokimas 9 puslapis
,,Mažvydas" teksto suvokimas 10 puslapis
,,Mažvydas" teksto suvokimas 11 puslapis
,,Mažvydas" teksto suvokimas 12 puslapis
,,Mažvydas" teksto suvokimas 13 puslapis
,,Mažvydas" teksto suvokimas 14 puslapis
,,Mažvydas" teksto suvokimas 15 puslapis
,,Mažvydas" teksto suvokimas 16 puslapis
,,Mažvydas" teksto suvokimas 17 puslapis
,,Mažvydas" teksto suvokimas 18 puslapis
,,Mažvydas" teksto suvokimas 19 puslapis
,,Mažvydas" teksto suvokimas 20 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Darbo tema
Mažvydas.
Ištrauka

Justinas Marcinkevičius Eilėraščiai 1. 1. „Liepsnojantis krūmas“ 1. Remdamiesi kultūriniu kontekstu nusakykite eilėraščio pavadinimo prasmę. Įvardykite, kuri meninės raiškos priemonė yra pavadinimas. Liepsnojantis krūmas – sakralią prasmę turintis Biblijos vaizdinys. „Išėjimo knygoje“ (sk. „Degantis krūmas“) rašoma, kad Mozei Viešpaties angelas pasirodė (kt. pats Viešpats apsireiškė) degančio krūmo ugnies liepsnoje. Metafora. 2. Apibūdinkite eilėraščio pradžioje išryškėjančią lyrinio subjekto būseną. Įvardykite meninę raiškos priemonę, kuria ji konkretizuojama. Remdamiesi kultūrine patirtimi įvardykite eilėraščio pradžioje svarbų kontekstą. Sumišęs/sutrikęs/ nepasitikintis savimi. Palyginimas kaip Mozė. Biblija, „Išėjimo knyga“ (pasakojama apie Dievo apsireiškimą Mozei prieš atliekant žygdarbį – išvedant žydų tautą iš vergijos: Mozė žiūrėjo nustebęs į degantį krūmą, nes krūmas skendo liepsnose, bet nesudegė.) (Stipresni mokiniai turėtų ir paaiškinti.) 3. Suraskite pirmame ir antrame posmeliuose dvi asociacijas, sukuriančias gilią potekstę. Apibendrinkite ir parašykite, kokią prasmę jos sukuria (atspindi lyrinio subjekto situaciją, nuotaiką ar kt.). Argumentuokite remdamiesi kultūriniu kontekstu. <...> dar nėra tikrumo,/ kad, sudavus lazda į uolą, ištrykš gyvybingas vanduo. <...>Reikia labai tikėti,/ kad, ranką iškėlus, iš dangaus imtų kristi mana. Asociacijos atspindi lyrinio subjekto situaciją (abiem atvejais žydai priekaištauja Mozei, kaltina jį, kad nori juos pražudyti). Mozė šaukiasi Dievo dykumoje suduoda į uolą lazda, kad ištrykštų vanduo, kuris pagirdo ištroškusią tautą. Ranką pakėlus ima kristi mana – Dievas suteikia malonę Mozei, kad galėtų pamaitinti žmones. Tautos vedlys teikia Dievo skirtą/ (dvasinį) maistą/rūpinasi tautos gyvybe/išlikimu./Mana - Dievo pažadėta žydų tautai duona. 4. Apibūdinkite gamtos vaizdą (statiškas, dinamiškas, objektyvus ar subjektyvus). Argumentuokite remdamiesi menine raiška. Dinamiškas, subjektyvus gamtos vaizdas. Metafora liepsnojančio krūmo – rudens nurausvintus lapus regi kaip liepsnas. Vaizdingas veiksmažodis, metafora virpa <...> lapų liepsnelės. 5. Įvardykite žmogaus būseną, leidžiančią įvykti stebuklui. Gilus tikėjimas. 6. Interpretuokite citatą: „Už kiekvieną stebuklą reikia savim užmokėti –/ savo gyvenimu, meile, širdim ir daina.“ Reikia pasiaukoti/ tenka „mokėti“ savo jausmais, asmeniniu laiku. 7. Nurodykite, kurią gyvenimo savybę, kaip pačią brangiausią, įvardija lyrinis subjektas. Atsakymą pagrįskite citata. Remdamiesi kūrybos kontekstu pakomentuokite, kurį Just. Marcinkevičiaus lyrikos bruožą tai atspindi. Paprastumą. <...> nepaprastas paprastumu. Vaizduojama ne pati gyvenimo tėkmė, o jausmingos išvados/ poetizuojamos etinės vertybės. 8. Palyginkite, kuo skiriasi eilėraščio pradžioje ir pabaigoje įvardyta lyrinio subjekto būsena. Nurodykite priežastį, kodėl ji kinta. Pradžioje buvo sumišęs, pabaigoje pakilios būsenos/ pabaigoje pasitikintis savimi. Įžvelgia gilią (filosofinę) tiesą/praregi. 9. Pakomentuokite, kaip kinta eilėraštyje stebuklo samprata. Apibendrinkite ir parašykite išvadą, kokią filosofinę idėją tai perteikia. Įvardykite dar vieną XX a. vidurio rašytoją, kurio kūryboje pastebėjote panašią idėją. Pradžioje minimas biblinis stebuklas – tai, ko realybėje negali būti. Vėliau stebuklas – gyvenimas/džiaugsmas./ Pabaigoje stebuklas – kasdienybės akimirka, kai atrandi, suvoki. Kasdienybėje patiriamos ypatingos akimirkos nušviečia žmogaus dvasią. V. Mačernis. 1. 2. „Rugpjūtis“ 1. Nusakykite, kas dominuoja eilėraščio pradžioje – gamtos vaizdas ar lyrinio subjekto refleksija. Atsakymą pagrįskite dviem skirtingais argumentais (turinio ir stiliaus). Refleksija. Lyrinis subjektas apibūdina būseną – beveik be sapnų./ Vaizduotėje regi/ jaučia gijas tarp rugių ir žmonių. Sakoma naktys – daugiskaita. 2. Suraskite pirmame ir antrame posmelyje bent du vaizdinius, atspindinčius agrarinės kultūros žmogaus pasaulėjautą. Apibendrinkite ir parašykite, ką išgyvena lyrinis subjektas. nematomos gijos/ tarp rugių ir žmonių. Pilnas mėnuo

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 6179 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Lygis
Mokyklinis
Failo tipas
Word failas (.docx)
Apimtis
29 psl., (6179 ž.)
Atnaujintas: 2024-04-12
Darbo duomenys
  • Lietuvių kalbos rašinys
  • 29 psl., (6179 ž.)
  • Word failas 51 KB
  • Lygis: Mokyklinis
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį rašinį
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt