Įvadas
Mažmeninė prekyba – tai veikla, susijusi su prekių ir paslaugų pardavimu, tiesiogiai galutiniam vartotojui, jo asmeniniam nekomerciniam naudojimui.
Mažmeninė prekyba veikia greitai besikeičiančioje aplinkoje. Todėl mažmenininkas turi nuolat stebėti pokyčius ir laiku perorientuoti savo strategiją.
Mažmeninei prekybai būdinga didžiulė prekybos įmonių rūšių įvairovė. Viena nuo kitos jos skiriasi stacionarumu, prekių asortimentu, dydžiu, pirkėjų aptarnavimo metodais, kainų lygiu ir kt. Labai dažnai įmonės, vienodos pagal vieną požymį, pvz., asortimentą, skiriasi kitais aukščiau minėtais požymiais.
Visos mažmeninės parduotuvės konkuruoja ne tik parduodamos prekę – kiekviena iš jų tai gali padaryti pakankamai kvalifikuotai. Nemažai pirkėjų patraukia ne tik parduotuvėje siūlomos prekės ir jų kainos, bet ir daugelis mažiau akivaizdžių dalykų: interjeras ir įranga, pardavėjų išvaizda ir elgesys, vitrinos ir iškabos, pastebimumas ir kt.
Šio darbo tikslas- išsiaiškinti mažmeninšs prekybos įmonių rūšis ir mažmeninės prekybos vystymąsi Lietuvoje.
Šio darbo uždaviniai:
• Išanalizuoti mažmeninės prekybos įmonių rūšis;
• Išsiaiškinti kokie didžiausi mažmeninės prekybos tinklai Lietuvoje;
• Išsiaiškinti “VP Market” esamą situaciją ir ateities tikslus.
Mažmeninės prekybos įmonių rūšys
Mažmeninės prekybos įmonėms prikiriamos tokios įmonės, kurios išimtiknai arba daugiausiai užsiima mažmeninė prekyba. Jose gali būti vykdoma ir kita ūkinė veikla (gamyba, paslaugų teikimas, didmeninė prekyba), tačiau mažmeninei prekybai tenka svarbiausias vaidmuo.
Labiausiai paplitusius parduotuvių tipus galima sujungti į tokias pagrindines grupes:
• Mišrių prekių parduotuvės,
• Specializuotos parduotuvės,
• Universalinės parduotuvės,
• Supermarketai ir kitos savitarnos principu dirbančios didelės parduotuvės,
• Pigesnių prekių parduotuvės.
Mišrių prekių parduotuvėse nedideliame prekybos plote pateikiamas platus, bet negilus maisto ir masinės paklausos ne maisto prekių asortimentas. Išsivysčiusiuose šalyse tokios parduotuvės liko tik kaimuose ir retai gyvenamuose miestų pakraščiuose.
Specializuotos parduotuvės atsirado iš mišrių ir pasižymi tuo, kad jų prekių asortimantą sudaro viena (avalynė, darbužiai) ar kelios prekių grupės (statybinės medžiagos, namų apyvokos reikmenys) arba tik dalis tam tikros prekių grupės (moteriška avalynė, vyriški drabužiai). Specializuotos bei siaurai specializuotos parduotuvės šiuo metu labiausiai paplitę mažmeninės prekybos įmonių tipai.
Universalinės parduotuvės yra pirmosios didelės įmonės (atsirado XIX amžiaus viduryje), kuriose pateikiamas...
Šį darbą sudaro 1037 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!