Mažmeninė prekyba apima daugelį kasdienio vartojimo produktų — maisto prekių, tekstilės, baldų, tabako produktų — prekybą. Tai viena sparčiausiai besivystančių ir didžiausių ekonomikos sričių visose trijose Baltijos valstybėse. Mažmenine prekyba užsiimančios įmonės (pvz., parduotuvės) ar asmenys perka prekes dideliais kiekiais tiesiai iš gamintojo arba didmenine prekyba užsiimančių įmonių, ir parduoda jas mažais kiekiais bei didesnėmis kainomis galutiniam vartotojui. Galutinis vartotojas prekes panaudoja savo reikmėms, vartojimui. Kartais mažmenine prekyba besiverčianti įmonė visą ar dalį savo parduodamos produkcijos pagamina pati.
Vakarų šalių praktika rodo, kad smulkios komercinės bei verslo įmonės vidutiniškai gyvuoja 3-5 metus. Per pirmuosius du- tris metus pasitraukia iš rinkos kas trečia smulki įmonė. Tik nedidelė įmonių dalis (15-20 proc.) pajėgia peržengti 5 ir daugiau metų slenkstį. Todėl įmonių tinklas, formos, metodai, prekių asortimentas reikalauja nuolat stebėti besikeičiančią situaciją, kad laiku pereitume prie struktūrinių poslinkių, galėtume iš anksto numatyti ir prognozuoti tolesnius savo veiksmus, vystymosi kryptis.
Šiame darbe mes nagrinėjame mažmeninės prekybos įmonių tipus, analizavome tris mažmeninės prekybos tinklus: UAB „VP MARKET“, „Norfos mažmena“ ir „IKI“ tinklą.
Darbo tikslas: apžvelgti mažmeninės prekybos įmonių vystymasi.
2. Išanalizuoti prekybos įmonių tipus;
3. Išnagrinėti mažmeninės prekybos vystymosi perspektyvas;
4. Išanalizuoti tris mažmeninės prekybos tinklus;
5. Išvados;
Mažmeninę prekybą įtakojantys veiksniai
Mažmeninės prekybos tinklo plėtra susijusi su didelėmis permainomis rinkoje. Tai visų pirma pasireiškia kiekybine raiška – naujų prekybos sistemos elementų atsiradimu, aštria konkurencine kova tarp jų, sąlygojančią prekybos tinklo plėtrą. Mažmeninės prekybos sistemos efektyvumas susijęs su aplinka, kurioje sistema veikia, todėl mažmeninės prekybos tinklo plėtrai įtakos turi ir mikro- ir makro- aplinkos kitimo veiksniai.
Makroaplinka sukuria sąlygas, kuriose veikia ne tik mažmeninės prekybos sistemos elementai, bet ir vyksta pavienių prekybos elementų kitimas. Nauji makroveiksniai sąlygoja erdvinę mažmeninės prekybos sistemos transformaciją. Dideli aplinkos trukdžiai skatina sistemą keistis, t.y. atlikti daugiau ir įvairesnių funkcijų (plėsti ir gilinti prekių asortimentą, teikti daugiau paslaugų, plėsti veiklos zoną). Tuo tarpu „mikro“ trikdžiai įtakos neturi. Makroaplinką sudaro politinė, teisinė,...
Šį darbą sudaro 3569 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!