Mažmeninė prekyba- savarankiška teritorinė struktūra, turinti sudėtingos sistemos bruožų, tai verslo veikla, skirta parduoti prekes ar paslaugas galutiniam vartotojui. Mažmeninės prekybos vidaus sandara pasižymi gausia įmonių tipų įvairove, o jos pagrindinis tikslas- patenkinti galutinio vartotojo poreikius.
2. Mažmeninės prekybos objekto supratimas
Mažmeninės prekybos objektas- tai mažiausia struktūrinė nagrinėjamos teritorinės sandaros dalis. Mažmeninėje prekyboje egzistuoja daugybė smulkių objektų, kuriems netinka įmonės sąvoka. Daugelyje kioskų dirba, įvairaus tipo gatvės prekybos įrengimus aptarnauja tik fiziniai asmenys, kurie neretai priklauso kitiems objektams arba tikroms prekybos įmonėms. Prekybos objektas- tai tam tikra vieta arba erdvės dalis, pritaikyta nuolat arba laikinai pardavinėti plataus vartojimo prekes. Jų visuma ir sudaro mažmeninę sistemą didesnėje ar mažesnėje teritorijoje. Vidaus struktūros požiūriu prekybos objektą sudaro: prekės, atitinkami įrengimai ir subjektai (darbuotojai), kurie užtikrina prekių pardavimo procesą, to objekto funkcionavimą.
Mažmeninės prekybos objektai yra labai nevienodi, skiriasi savo įranga, darbuotojų skaičiumi, išoriniais matmenimis, prekių asortimentu ir pirkėjų aptarnavimo būdais. Prekybos teritoriniam organizavimui ne visos objekto žymės arba jų rodikliai yra reikalingi. Svarbiausiais laikomi šie: objekto dydis( kv.m), jo tūris (kub.m), patalpos (kv.m), kuriose aptarnaujami pirkėjai, prekių asortimentas.
Prekių asortimento charakteristika, jo rodikliai yra ypač svarbūs, nes sąlygoja objekto profilį, prekinę jo specializaciją. Kol kas nėra tokių objektų, kurie apimtų visą plataus vartojimo prekių asortimentą, kuris mažmeninėje prekyboje siekia milijoną skirtingiausių pavidalų. Dėl to teritorijoje jie veikia prekių, jų asortimento pasidalijimo pagrindu. Tas pasidalijimas taip pat turi didelės įtakos gausiai objektų sudėčiai, jų nomenklatūrai. Be to, pagrindinis prekybos objektų tikslas- aptarnauti pirkėjus, pateikti jiems prekes. Dėl to pirkėjams asortimentas, prekių kainos- svarbiausias dalykas, kitiems objekto rodikliams jie teikia mažai reikšmės arba neteikia jokios. Šiuo požiūriu prekybos objekto asortimento profilis, jo prekinė specializacija pirmiausia turi būti patogi gyventojams, o ne vien prekybos organizavimo požiūriu.
Taigi prekybos įmonės savo veiklą vykdo per tam tikrus prekybos objektus (prekių pardavimo vietas): parduotuves, kioskus, sandėlius ir kt.
3. Mažmeninės prekybos objektų klasifikavimas ir
tipizavimas
Mažmeninė...
Šį darbą sudaro 5104 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!