METODIKA
Tiriamieji
Tyrimo priemonės
Tyrimo eiga
Duomenų registravimas, apdorojimas
REZULTATAI IR JŲ ANALIZĖ
REZULTATŲ APTARIMAS
IŠVADOS
2009
ĮVADAS
Atmintis yra labai svarbus reiškinys kiekvieno žmogaus gyvenime. Žmonės, ypač mokslo šakų atstovai, teikia šiam reiškiniui didelę svarbą bei dėmesį, tačiau visgi nėra vieningos nuomonės, kuri galėtų atsakyti į visus su atmintimi ir jos reiškiniais susijusius klausimus. Tačiau, buvo atlikta nemažai eksperimentų, tyrimų, kurių rezultatai leidžia suvokti bendrą atminties ir kai kurių jos reiškinių vaizdą.
Atmintis – informacijos apdorojimas (Myers, 2000). „Atmintis – tai individo sugebėjimas įsiminti, sisteminti, išlaikyti tai, kas patirta ir prireikus vėl grąžinti šią informaciją į sąmonę, ja remtis mąstant ir elgiantis“( Psichologijos žodynas, 1993 ). Pirmasis psichologas, atlikęs atminties bandymus buvo vokietis Hermannas Ebbinghausas ( 1850 – 1909 ). Jo eksperimentai atminties bei išmokimo srityse turėjo įtakos visai psichologijos raidai ( Psichologijos žodynas, 1993 ). XIX amžiaus pabaigoje Ebbinghauso atlikti eksperimentai reikšmingi tuo, kad nuo spėliojimų buvo pereita prie mokslinių teorijų. Ebbinghauso eksperimentai sistemiški – jis analizavo įvairius dydžius ( įsimenamų skiemenų skaičių, mokymosi laiką, kiek kartų medžiaga buvo peržiūrima ir t.t. ), tyrė jų įtaką pakeisdamas tik vieną veiksnį, o kitus palikdamas tuos pačius ( Furst, 1988 ). Kaip mokomąją medžiagą jis naudojo beprasmius skiemenis. Beprasmių skiemenų naudojimas išjungdavo semantinį faktorių, tokiu būdu pašalindavo pašalinį faktorių, galintį daryti įtaką atsiminimo procesui. Tokius skiemenis jis perskaitydavo garsiai ir bandydavo atsiminti tuoj pat po įsiminimo ir praėjus laiko tarpui (Myers, 2000).
H.Ebinhausas eksperimentų metu nustatė, kad beprasmių skiemenų sekos įsiminimui turi įtakos elementų demonstravimo greitis. Lėčiau keičiantis elementams sekoje - jų įsiminimas gerėja. Taip pat sekų atgaminimo procese turi įtakos elemento padėtis sekoje arba pozicinis efektas. Įsimenant informaciją svarbu kuris tai elementas sekoje: pirmas, vidurinis ar paskutinis. Elementai, esantys sekos pradžioje ir gale įsimenami lengviau, nei elementai, esantys sekos viduryje. Dažniausiai sekos viduryje esančių elementų atgaminimas būna klaidingas. Tai ir pasireiškia vadinamas pozicinis efektas.
Pradžios efektas – tai proceso pasekmė, kad pirmieji elementai kartojami mintyse daug kartų ir taip patenka...
Šį darbą sudaro 3494 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!