Logistika yra gana nauja menedžmento mokslo šaka, palyginus su tradicinėmis finansų, marketingo ir gamybos organizavimo šakomis. Šis mokslas naujas tuo, kad siekiama ne atskirai valdyti kiekvieną veiklos sritį, o susijusias veiklos sritis valdyti koordinuotai. Pirmoji knyga [1], kurioje kalbama apie koordinuoto logistikos menedžmento privalumus, pasirodė tik 1961 m., ir tuo galima iš dalies paaiškinti, kodėl dar nėra visuotinai priimto logistikos apibrėžimo.
“Fizinio paskirstymo menedžmentas yra tarpusavio sąveika dviejų ar daugiau veiklų, kurių tikslai yra žaliavų, materialinių resursų ir produkcijos planavimas, gamyba, kontrolė ir efektyvus judėjimas iš gamybos taško į vartojimo tašką."
Ši veikla taip pat gali apimti pirkėjų aptarnavimą, paklausos prognozavimą, paskirstymo ryšius, atsargų kontrolę, produkcijos saugojimą, užsakymų tvarkymą, aptarnavimo užtikrinimą, gamyklų ir sandėlių statybos vietų parinkimą, pakavimą, prekių priežiūrą, atliekų surinkimą bei antrinį panaudojimą, transporto eksploatavimą ir transportavimo organizavimą bei kitas veiklos rūšis.
Daugelyje straipsnių ir knygų vietoj biznio logistikos termino vartojami tokie terminai kaip marketingo logistika, fizinis paskirstymas, medžiagų menedžmentas, pramonės logistika.
Šiame darbe pirmenybė teikiama terminui biznio logistika todėl, kad jis geriausiai apibūdina tiriamą objektą – transportą kaip sudėtinę biznio logistikos dalį ir kaip tam tikrą biznio rūšį.
Biznio logistikos apibrėžimas atsižvelgiant į šio darbo tikslą gali būti toks:
"Visų transportavimo ir saugojimo bei su tuo susijusių veiklos sričių tarp gamybos ir vartojimo taškų menedžmentas."
Šiuo atveju biznio logistiką turime suprasti kaip koordinuotai valdomą tarpusavyje susijusių veiklos sričių grupę.
Logistikos specialistų uždavinys yra pačiu efektyviausiu būdu pateikti vartotojams prekes ir paslaugas pagal jų poreikius ir paklausą. Kitaip tariant, logistikos tikslas yra pristatyti reikiamus krovinius, prekes ir paslaugas į reikiamą vietą kiek įmanoma mažesne kaina ir reikiamu laiku [2]. Logistika apima visas menedžmento operacijas, pasikartojančias daug kartų, kol žaliava paverčiama gatavu produktu. Charakteringas pavyzdys gali būti automobilių gamybos produkcijos judėjimas (1.1 pav.). Žaliavų šaltiniai, gamyklos ir realizavimo taškai dažniausiai išsidėstę labai plačioje teritorijoje, ir logistinio judėjimo kanalai atspindi pakopų seką, kurioje logistinė veikla kartojasi daugelį kartų,...
Šį darbą sudaro 4008 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!