Darbo objektas Lietuvos savivaldybių finansai ir problemos, darbo autorius nagrinėja dviem aspektais. Pirma, teisiniu, remiantis teisės aktais reglamentuojančiais savivaldybių biudžetų formavimo tvarką: savivaldybių biudžetų rengimą, tvirtinimą, vertinimo kontrolę. Prie šių teisės aktų priskiriami: LR Biudžetinės sandaros įstatymas, Vyriausybės nutarimas "Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo patvirtinimo" ir kiti teisės aktai.
Antra, ekonominiu, nagrinėjant savivaldybių biudžetų turinio formavimą: pajamų sudarymo ir asignavimų naudojimo teisinius pagrindus.
Kursiniame darbe naudojami šaltiniai gauti iš Finansų ministerijos bei Vilniaus savivaldybės interneto tinklapių.
Terminas biudžetas gali būti suprantamas trim prasmėm: materialine, ekonomine ir teisine.
Materialine prasme - savivaldybių biudžetai yra išteklių fondai, kurie naudojami savivaldybės poreikiams tenkinti.
Ekonomine prasme - savivaldybių biudžetai yra visuma ekonominių santykių, kurių atsiradimas susijęs su biudžetinių fondų sudarymu, lėšų esančių jose panaudojimu.
Teisine prasme - teisės aktas, turintis padidintą juridinę galią ir įtvirtinantis pajamų išlaidų planą atitinkamam laikotarpiui.
1. universalus finansinis planas, kurio rodikliai apima visas socialines, ekonomines veiklos sritis;
2. tai pagrindinis finansinis planinis aktas, kurio pagrindu yra rengiami ir tvirtinami visi kiti finansiniai planai;
3. biudžetas prilygstamas įstatymui ar kitam teisės aktui, tad jo vykdymas užtikrinamas valstybės prievarta.
Savivaldybių biudžetų sąvoka yra apibrėžta LR Biudžeto sandaros įstatymo 2 straipsnyje, kuriame teigiama, kad savivaldybių biudžetas yra savivaldybės pajamų ir asignavimų planas biudžetiniams metams (biudžetiniai metai - metai nuo sausio 1 dienos iki gruodžio 31 dienos).
Pagal LR Konstitucijos 128 straipsnį, savivaldybių biudžetų ir valstybės biudžeto visuma sudaro Lietuvos biudžetinę sistemą, Biudžeto sandaros įstatymo įvardijamą Lietuvos Respublikos nacionaliniu biudžetu, kurio pajamas sudaro visos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sukaupiamos lėšos, išskyrus skolintas lėšas.
2.SAVIVALDYBIŲ FINANSŲ STRUKTŪRA
LR savivaldybių biudžetų sudarymo teisinis pagrindas yra LR Konstitucija, Biudžetinės sandaros įstatymas, Vyriausybės patvirtinta biudžetų sudarymo ir vykdymo tvarka, atitinkamų metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymas, kiti biudžetų pajamų gavimą ir išlaidų finansavimą reglamentuojantys teisės aktai, taip pat atitinkamų savivaldybių tarybų priimti sprendimai dėl atitinkamų biudžetinių metų savivaldybių biudžetų...
Šį darbą sudaro 7623 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!