Valstybei reikalingas asmuo, kuris sugebėtų užtikrinti konstitucinę tvarką, garantuoti valstybinės valdžios tęstinumą ir stabilumą, aukščiausiu lygiu atstovauti tarptautiniams santykiams. Tokias funkcijas vykdo valstybės vadovas, turintis pakankamų įgaliojimų bendradarbiaujant su įstatymų leidžiamąja, vykdomąja bei teisminėmis valdžiomis.
Rašto darbo aktualumas. Lietuvos Respublikos Prezidentas (toliau – LR Prezidentas) turi įgaliojimų įvairiose valstybinio gyvenimo srityse. Vienose šie įgaliojimai priklauso išimtinei šalies vadovo kompetencijai, kitose – susiję su kitų valstybės institucijų įgaliojimais, kuriuos realizuoti galima vadovaujantis valdžių padalijimo principu. Todėl šias galias galima realizuoti tik Lietuvos Respublikos Konstitucijos1 (toliau – Konstitucija) ir įstatymų numatytos „stabdžių ir atsvarų“ sistemos ribose. Teisinėje literatūroje pabrėžiama: „Valdžių padalijimo principo esmė – ne formalus, schematiškas atskirų valdžios šakų galių diferencijuotas išvardijimas, bet visų pirma tam tikras stabdžių ir atsvarų mechanizmas, garantuojantis jų santykinį autonomiškumą ir pusiausvyrą“2. Stabdžių ir atsvarų sistemos paskirtis – sukurti tokį mechanizmą, kuris užtikrintų, kad kiekviena valdžia turėtų galimybę užkirsti kelią kitos valdžios bandymams pasisavinti jai nepriklausančią valdžią, neteisėtai išplėsti savo galias. Tai galimybė „neutralizuoti“ vienai kitą.3 Todėl šiame darbe bandysime panagrinėti niekur literatūroje išsamiai neatskleistus įstatymų leidžiamosios – Lietuvos Respublikos Seimo (toliau – Seimas) ir vykdomosios valdžios (LR Prezidento) tarpusavio santykių aspektus įgaliojimų srityje.
Darbo objektas – LR Prezidento įgaliojimai santykiuose su Seimu.
Darbo tikslas ir uždaviniai: 1) išsiaiškinti LR Prezidento kaip valstybės vadovo sampratą 1) ištirti Konstitucija ir kitais teisės aktais nustatytus LR Prezidento įgaliojimus; 2) apibrėžti ir išanalizuoti LR Prezidento įgaliojimus santykiuose su Seimu, kokia šių įgaliojimų svarba ir praktinės realizavimo galimybės.
Darbo metodai. Darbas atliktas, taikant teisinės literatūros analizės metodą, siekiant apžvelgti LR Prezidento kaip valstybės vadovo sampratą bei jo įgaliojimus santykiuose su Seimu. Lyginamuoju metodu naudojomės gretinant LR Prezidento ir Seimo įgaliojimus, ieškant panašumų bei skirtumų. Loginis metodas darbe pasitelkiamas formuojant apibendrinimus ir išvadas.
Šaltiniai. Rašydami kursinį darbą rėmėmės: P. Vinklerio4, G. Mesonio5, A. Lukošaičio6, A. Abramavičiaus7, L. Talat-Kelpšos8 ir kitų autorių darbais, galiojančiais teisės aktais, Konstitucinio...
Šį darbą sudaro 6852 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!