Biudžetas – tai valstybės, įstaigos arba atskiro asmens laukiamų pajamų ir išlaidų tam tikram laikotarpiui numatomas apskaičiavimas. Tokia biudžeto sąvoka, kurią suvokiame ir turime šiandien, atsirado ne iš karto.
Žodis „biudžetas“ pirmiausia pradėtas vartoti Anglijoje. Anglai, perėmę šį žodį iš normanų, iš žodžio „bouge“ padarė „budget“ ir suteikė jam ypatingą reikšmę: „odinis krepšys, kuriame Anglijos iždo kancleris atsinešdavo į parlamentą savo finansinius projektus“
Kaip ir dauguma kitų žodžių, biudžeto sąvoka laikui bėgant evoliucionavo, ir to pasekoje dabar vietoje „odinio krepšio“ mes turime „biudžetą“.
Ne tik valstybė, savivaldybės, didelės verslo kompanijos, bet ir pavieniai savininkai (netgi šeimos) sudaro biudžetus, padedančius geriau tvarkyti savo veiklą, ją kontroliuoti ir numatyti ateitį. Dėl šios priežasties biudžetai gali būti įvairių lygių ir rūšių.
Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų konsoliduota visuma sudaro šalies nacionalinį biudžetą, kuris ne tik finansuoja valstybės funkcijų ir uždavinių įgyvendinimą, bet ir užtikrina šalies ekonominę ir socialinę gerovę.
Darbo tikslas – išanalizuoti LR nacionalinio biudžeto poveikį šalies vystimuisi.
Pagrindinė problema –LR nacionalinio biudžeto neigiamas poveikis šalies vystimuisi.
1. LR nacionalinio biudžeto samprata
Siekiant šio darbo tikslo – išanalizuoti LR nacionalinį biudžetą ir nustatyti jo poveikį šalies vystymuisi, visų pirma reikia jį apibrėžti.
Nacionalinis biudžetas dažniausiai apibrėžiamas kaip valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų konsoliduota (neįskaitant savivaldybių biudžetams skirtų valstybės biudžeto asignavimų) visuma (LIETUVOS RESPUBLIKOS BIUDŽETO SANDAROS ĮSTATYMAS Nr. 24-596).
Valstybės finansų sistemą sudaro visuma finansinių grandžių, kurių paskirtis - aprūpinti valstybę piniginėmis lėšomis, būtinomis jai vykdant ekonomines, socialines ir politines funkcijas. Į valstybės finansų struktūrą įtraukiamos šios grandys:
• Įvairių valstybės valdymo lygių biudžetai (valstybės, savivaldybių);
• Nebiudžetiniai fondai arba specialūs vyriausybiniai fondai;
• Valstybinis kreditas;
• Valstybinių įmonių finansai. (K. Levišauskaitė, G. Rūškys „Valstybės finansai“, 2003).
Taigi, nacionalinį biudžetą dar galima apibrėžti kaip svarbiausią grandį valstybės finansų sistemoje.
2. LR nacionalinio biudžeto sandara
Biudžeto sandara – tai biudžetinės sistemos, veikiančios pagal valstybės biudžetą reglamentuojančius įstatymus, organizavimas ir šios sistemos sudarymo principai.
Biudžeto sandarą konkrečioje valstybėje lemia tos valstybės konstitucinė sandara....
Šį darbą sudaro 4349 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!